ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 خرداد 1389     |     کد : 7756

ارسال پيامک با خط مصريان باستان

مخترعي با الهام از زبان باستاني مصري ها ، زبان نشانه جديدي را براي گوشي هاي آي - فن و برخي از نرم افزارهاي شبکه طراحي کرده است که در آن نشانه ها جايگزين حروف مي شوند.

 مخترعي با الهام از زبان باستاني مصري ها ، زبان نشانه جديدي را براي گوشي هاي آي - فن و برخي از نرم افزارهاي شبکه طراحي کرده است که در آن نشانه ها جايگزين حروف مي شوند.
به گزارش فاکس نيوز ، با وجود اينکه نقاشي هاي غاري با مدرن شدن جوامع به کلي فراموش شده اند اما يکي از همين تجهيزات مدرن عاملي جديد براي بازگشتن زبان هيروگليف به دنياي انسان ها شده است.
مردي از کلرادو به نام کاي استاتز ، زباني جديد را براي تلفن هاي همراه ابداع کرده است که در آن کلمات به واسطه تصاويري که نشان دهنده حرکات، اسامي و مکانها هستند جايگزين مي شوند. در واقع اين ابداع مدلي مدرن از زبان هيروگليفي است که در مصر باستان مورد استفاده قرار مي گرفت.
زبان iConji از تصاويري در ابعاد 32 در 32 پيکسل مربع تشکيل شده که هر يک معني مجزايي دارند. از قبيل خودروي مسابقه يا مي توانند مفاهيم دوگانه اي را انتقال دهند از قبيل غذا يا خوردن غذا. اين زبان جديد براي تلفن هاي هوشمند آي - فن ، آي پدها و يا در شبکه اجتماعي فيس بوک و يا براي برنامه هاي شبکه اي فايرفاکس يا سافاري قابل استفاده است.
به گفته استاتز استفاده از نشانه ها به جاي واژه ها و بازي با لغات در اين زبان جديد بسيار جالب توجه و آموزنده است. چه پيامي کامل با دستور زبان صحيح را ارسال کنيد و چه پيامي تک واژه اي براي دعوت از دوستتان براي نوشيدن يک فنجان چاي، دريافت پاسخ پيام به اين زبان هميشه باعث سرگرمي و خنده خواهد شد.
iConji شباهت هايي به زبان چيني دارد اما «آريکا اوکرنت» زبان شناس توضيح مي دهد احتمال ارتباط ميان صورت نگاشت هاي که در اين زبان مورد استفاده قرار مي گيرند با زبان چيني بسيار کم است. به گفته وي حروف چيني واژه هاي گفته شده و نه عقايد و مفاهيم را نمايش مي دهند. آنها نسبت به نوشتار الفبايي از پيچيدگي بيشتري برخوردارند اما بيش از 90 درصد از آنها نشانه هايي را از مفهوم اصلي پيام در اختيار مخاطب قرار مي دهند. در حالي که عملکرد iConji به اين شکل نيست.
در واقع اين زبان مشابه هيروگليف است، نظام زباني که در آن سمبل يک افعي نشان دهنده يک افعي نيست بلکه صداي F را نمايش مي دهد. واژه نامه iConji با 1185واژه که هر يک از آنها به زبان هاي انگليسي ، اسپانيايي ، فرانسه ، ايتاليايي ، آلماني ، هندي ، چيني ، ژاپني ، ترکي و سواحيلي ترجمه شده اند ارائه خواهد شد.
با اين حال استاتز معتقد است به دليل اينکه کاربران مي توانند نمادها و نشانه هاي منحصر به خود را به اين زبان وارد کنند، سير تکاملي اين زبان جديد بسيار سريع خواهد بود. نماد سلام در اين زبان که به شکل دستي باز با نشانگري رو به بالا نمايش داده شده است، شايد در کشورهاي مختلف مفاهيمي مختلف از خود به نمايش بگذارد ، از اين رو افراد مي توانند نمادهاي متناسب با نوع فرهنگ خود را به اين زبان بيافزايند.
در اين ميان بسياري از متخصصان زبان شناس بر اين باورند استفاده از اين زبان براي برقراري ارتباط با يکديگر علاوه بر پايين آوردن سرعت انتقال پيام مي تواند براي افرد مختلف فرايندي سخت و پيچيده به شمار رود.

مهر


نوشته شده در   پنجشنبه 6 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode