ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393     |     کد : 76606

وضعیت فرهنگی کشور نگران‌کننده است

امام جمعه مرند از وضعیت فرهنگی کشور انتقاد کرد و گفت: روز به روز حجاب‌ها و پوشش‌ها کمتر و ارزش‌ها سست‌تر می‌شود، جا دارد دولتمردان ما به فکر مسائل فرهنگی باشند.

امام جمعه مرند از وضعیت فرهنگی کشور انتقاد کرد و گفت: روز به روز حجاب‌ها و پوشش‌ها کمتر و ارزش‌ها سست‌تر می‌شود، جا دارد دولتمردان ما به فکر مسائل فرهنگی باشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه در شهرستان مرند در حسینیه امام خمینی(ره) مسجد جامع مرند به پیروزی مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه برابر حملات رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و آن را یک مقاومت ستودنی و پیروزمندانه خواند.

وی افزود: مقاومت و ایستادگی مردم بی‌دفاع غزه توام با عزت بوده و درس عبرتی برای سازشکاران و برخی گروه‌های فلسطینی و طرفداران صلح اعراب و رژیم صهیونیستی است و خداوند هم در قرآن وعده داده پیروزی عاقبت با مظلومین و ستم‌دیدگان است.

امام جمعه مرند اظهار کرد: این همه جنایات وحشیانه‌ توسط رژیم صهیونیستی در فلسطین و سکوت مجامع بین‌المللی و حمایت استکبار جهانی در راس آنها آمریکای جنایتکار براساس اهداف مشخص همان ضربه زدن به اتحاد و وحدت مسلمانان بوده، ولی دشمن از این همه استقلال فکری و آگاهی و شعور سیاسی مسلمانان و همه انسان‌هایی که جنایات رژیم صهیونیستی را در رسانه ملی از دیدگاه تصویر مشاهده می‌کنند، واقعا به وحشیگری استکبار و صهیونیست‌ها صحه می‌گذارد.

نعمت‌زاده در ادامه به دیدار سفرای ایران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند ایران به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی با تمام کشورهای جهان تعامل دارد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 5 + 1 گفت: این مذاکرات آمریکا را پررو و توقعات آنها را افزایش داده و تحریم‌ها نیز افزایش یافته است، مذاکره‌کنندگان باید با هوشیاری نسبت به وعده‌های داده شده در مذاکرات شرکت و تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه مرند با تجلیل از ایثار و فداکاری آزادگان در دوران اسارت، بیست و ششم مرداد سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت و گفت: آزادگان به ملت ایران درس صبر و مقاومت دادند.

وی با انتقاد از مشکلات فرهنگی کشور اظهار کرد: جامعه کنونی ما بر خلاف سیاست خارجی، با ضعف در مسائل داخلی و فرهنگی رو به رو است.

وی افزود: در درون جامعه، پیشرفتی در مسائل فرهنگی مشاهده نمی‌شود و روز به روز حجاب‌ها و پوشش‌ها کمتر و ارزش‌ها سست‌تر می‌شود، جا دارد دولتمردان ما به فکر مسائل فرهنگی باشند، البته عموم مردم نیز مسئولیت دارند و باید به وظایف شرعی خود عمل کنند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: دشمن در صدد تضعیف اراده ما و ضعف در تبعیت از رهبری است، می‌خواهد گسل‌های کوچک قومی، مذهبی، نژادی و غیره را بزرگنمایی و برجسته‌سازی کند.

امام جمعه مرند با اشاره به سالگرد زلزله ارسباران ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های مصیبت‌دیدگان، از تلاش مسئولان و عنایت خاص مقام معظم رهبری بر بازسازی ویرانی‌هایی که بر اثر زلزله در این مناطق محروم مخصوصا در روستاها و شهرهای اهر - هریس و ورزقان   به وجود آمده بود، تقدیر و تشکر کرد.


نوشته شده در   شنبه 25 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode