ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 خرداد 1387     |     کد : 765

امام جمعه تبريز : ايران هرگز اجازه تغيير هويت و شعارهاي انقلاب را به احدي نمي‌دهد

 

 

 

ايت الله مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در 14 خرداد در حرم امام راحل افزود: برخي با انگيزه‌هاي متفاوت و به بهانه عوض شدن اوضاع جهان درصددند ابعاد ديني، عدالتخواهانه، ضد سلطه و يا ضد استبدادي انقلاب را حذف كنند، اما ملت به عنوان صاحب انقلاب اجازه اين كار را نخواهد داد.
وي انقلاب اسلامي را به فرموده امام راحل عظيم الشأن متعلق به همه قشرها و نسل‌هاي حال و آينده ايران است و اين ملت بزرگ، اين امانت سنگين الهي را در پرتو عمل به وصيتنامه راهگشاي امام خميني، حفظ «شعارها، جهت گيري ها، ارزش‌ها و مباني» انقلاب و در سايه پيشرفت و نوآوري و تعالي، حفاظت خواهد كرد.
مجتهد شبستري اتكاي ملت ايران به توانايي‌هاي دروني و حركت در مسير «خلاقيت، قطع وابستگي و كسب استقلال» را از علل دشمني سلطه گران جهاني با جمهوري اسلامي ايران دانست و اظهار داشت: بحث فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي پيوند ناگسستني با اعتقادات ملت ما دارد چرا كه دستيابي به اين دانش با اتكا به جوانان برومند ايراني حق ملي ماست و تلاش دشمن براي ايجاد خلل در اراده ملت ما در رسيدن به آن ناكام خواهد ماند.
وي با بيان اينكه ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌دانند تأكيد كرد: ملت و مسئولان ايران، هم از لحاظ مبناي فكري و اسلامي و هم از لحاظ تدبير و عقلانيت با تسليحات هسته‌اي مخالفند، اما استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي را دنبال خواهند كرد و به كوري چشم دشمنان به اين هدف خواهند رسيد.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي در ادامه با اشاره به تصميم سريع، قاطع و صحيح مجلس خبرگان رهبري در انتخاب جانشين بر حق امام خميني (ره) را يادآور شد و گفت: مديريت مدبرانه رهبر معظم انقلاب در نوزده سال سكانداري كشتي انقلاب تمام نقشه‌ها و اميدهاي شوم دشمنان را نقش برآب كرده است.
وي با بيان اينكه شخصيت مقام معظم رهبري بي‌نظير است اظهار داشت: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري يك حقيقت هستند كه در دو نفر متجلي شده است.
خطيب جمعه تبريز در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان يافته استكبار گفت: دشمن در توطئه‌اي بسيار خطرناك با مواد مخدر مي‌خواهد جوانان را از حركت در مسير پيشرفت بازدارد.
وي در ادامه با بيان اينكه براي مقابله با اين معضل بايد يك اقدام جدي و همه جانبه انجام پذيرد اظهار داشت: تمامي ارگان‌ها و نهادها و اقشار مختلف مردم در مقابله با معضل موادمخدر وظيفه دارند و اين كار يك عزم ملي مي‌طلبد.
امام جمعه تبريز در ادامه گفت: رهبرا ملت‌، مسئولان و جوانان عزيز تذكرات پدرانه شما را در تكميل وصاياي امام راحل شنيدند و به فضل الهي در عمل به محتواي آن ملت مصمم بوده و آخرين نفس در عمل به آن كوتاهي نخواهند كرد.
مجتهد شبستري همچنين با قدرداني از حضور گسترده اقشار مردم در آئين‌هاي نوزدهمين سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و پانزده خرداد گفت: مردم بار ديگر با حضور با شكوه خود پيوند ناگسستني خود را با امام ،آرمان‌هاي امام و تجديد بيعت با مقام معظم رهبري نشان دادند.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري همچنين با تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار اميدواري كرد: فرهنگ فاطمي در جامعه روز به روز رواج پيدا كند و آثار فاطمي شدن بيش از پيش در جامعه محقق شود. با تبعيت از سيره اهل بيت (ع)درس ساده زيستي،عفاف،حجاب و عدالت و تمام فضايل انساني را كسب كنيم.
مجتهد شبستري تصريح كرد: ضمن آنكه سيره و سنت آن حضرت بايد همواره به عنوان الگوي اعمال ما قرار گيرد، بايد معارف اخلاقي آن حضرت را در جامعه ترويج و گسترش دهيم.
امام جمعه تبريز در پايان با اشاره به هفته محيط زيست تصريح كرد: خداوند متعال براي استقرار گياهان و جانداران، محيطي را فراهم كرده و بايد ازاين محيط حفاظت شود و همگان در اين امر بايد از براي حفظ و حراست از محيط زيست تلاش كنيم.


نوشته شده در   جمعه 17 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode