ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393     |     کد : 75270

دولت ها وملت هاي اسلامي بايد در برابر صهيونيسم متحد شوند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز(دوشنبه) در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت، بخش هايي از معارف پرمحتوا و والاي نهج البلاغه، و چند نکته اخلاقي را مطرح کردند.


رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت:
دولت ها وملت هاي اسلامي بايد در برابر صهيونيسم متحد شوند


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز(دوشنبه) در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت، بخش هايي از معارف پرمحتوا و والاي نهج البلاغه، و چند نکته اخلاقي را مطرح کردند.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش اول سخنان خود، با استناد به بخشهايي از فرمان حکومتي حضرت اميرالمومنين علي (ع) به مالک اشتر، توصيه هايي کلي در خصوص مراقبت از بيت المال و حساس بودن نسبت به چگونگي استفاده از آن، و پرهيز از «اقدام شتابزده به هنگام عصبانيت، تندي اخلاق، تيزي زبان و نخوت و غرور»، بيان کردند و افزودند: حضرت علي (ع) تنها راه رهايي از اين صفات و رفتارهاي ناپسند را، مالک شدن انسان بر نفس خود از طريق ارتباط قلبي و معنوي و عملي با خداوند متعال مي دانند.

ايشان، تلاوت همراه با تدبر قرآن و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و اعمال اين ماه را از جمله مهمترين راهها براي ارتباط با خدا و تسلط بر نفس برشمردند.

رهبر انقلاب اسلامي بعد از بيان نکاتي اخلاقي، به موضوع فرهنگ و دغدغه هاي فرهنگي اشاره کردند و با تأکيد بر اينکه خطاها و اشتباهات فرهنگي به راحتي قابل جبران نيست، گفتند: ضروري است در عرصه فرهنگي سياستهاي نظام به درستي درک و اِعمال شود.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: هرگونه تغيير مسير فرهنگ از چارچوب نظام اسلامي، موجب برهم خوردن انتظام فکري و هويت واقعي جامعه خواهد شد.

ايشان در ادامه به اهميت بخش کشاورزي اشاره کردند و با اظهار نگراني از تبديل و تغيير کاربري زمينهاي کشاورزي گفتند: نابودي زمينهاي کشاورزي يک خسارت غيرقابل جبران است و بايد وزارت جهاد کشاورزي و سازمان حفاظت از محيط زيست بطور جدي با اين پديده برخورد کنند.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حوادث تأسف بار غزه و کشتار بيرحمانه مردم بويژه زنان و کودکان فلسطيني، موضع گيري رئيس جمهور و اقدامات دولت را بسيار مناسب و بجا دانستند و تأکيد کردند: مسائل غزه واقعاً مصيبت بار است و رژيم صهيونيستي با سوءاستفاده از غفلت دنياي اسلام، اين فجايع را مرتکب مي شود.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: کشتار مردم غزه به دست صهيونيست هاي غاصب، بايد دولتها و ملتهاي اسلامي را به خود بياورد تا دست از اختلاف بردارند و با يکديگر متحد شوند.

در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين روحاني رئيس جمهور در گزارشي از فعاليت‌هاي 11 ماهه دولت گفت: ايجاد آرامش در بخشهاي مختلف کشور، مهار تورم، تلاش براي رفع مشکل رکود اقتصادي و ايجاد رونق اقتصادي، اجراي مرحله جديد هدفمندي يارانه‌ها، تامين امنيت غذايي اقشار آسيب پذير، کاهش هزينه هاي درماني و قرار گرفتن همه مردم تحت پوشش بيمه، برنامه ريزي براي حل مشکلات زيست محيطي، کنترل آبهاي مرزي و بروز کردن ساختار کشاورزي و افزايش ظرفيت توليد نفت و گاز از جمله مهمترين فعاليت ها و برنامه هاي دولت يازدهم است.

آقاي روحاني موفقيت هاي دولت را مرهون الطاف الهي، حمايتهاي مردم و پشتيبانيهاي رهبر معظم انقلاب دانست و تاکيد کرد: اميدورايم مجموعه اقدامات دولت بتواند آينده بهتري را براي آحاد ملت فراهم کند.

در پايان اين ديدار، حاضران نماز مغرب و عشا را به امامت حضرت آيت الله خامنه‌اي اقامه و روزه خود را همراه با ايشان افطار کردند.


نوشته شده در   سه شنبه 24 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode