ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1389     |     کد : 7511

روبات‌ها شما را خواهند کشت

دانشمندان آلماني هشدار دادند روبات هاي دوست داشتني که مي توانند بار وظايف روزمره را از دوش انسان ها بردارند در عين حال مي توانند ...


 دانشمندان آلماني هشدار دادند روبات هاي دوست داشتني که مي توانند بار وظايف روزمره را از دوش انسان ها بردارند در عين حال مي توانند با به دست داشتن ابزاري کوچک جراحت هاي مرگباري را به انسان وارد کنند.
به گزارش تلگراف ، دانشمندان هشدار دادند روبات هايي که براي کمک به کارهاي روزانه در خانه انسان ها در حال پرسه زدن هستند مي توانند به صورت تصادفي جراحت هاي کشنده اي را به انسان وارد آورند.
اغلب خانه هاي آينده به شکل فضاهايي تجسم مي شوند که در آنها روبات ها براي انجام کارهاي روزمره خانگي برنامه ريزي شده اند. از تميز کردن خانه گرفته تا انجام تعميرات ساده و يا حتي آشپزي از وظايفي است که براي روبات ها در نظر گرفته شده است.
اما در فيلم هايي از قبيل «I,Robot» آينده جهاني تصور شده است که ماشين هاي دست ساز بشر به گونه اي برنامه ريزي شده اند تا عليه خالقان خود شورش کنند ، رويدادي که دانشمندان آن را امکانپذير مي دانند.
محققان آلماني هشدار داده اند استفاده از روبات ها در منازل مسکوني به ويژه زماني که روبات ها از ابزاري مانند چاقو استفاده مي کنند، مي تواند خطر آفرين باشد. به منظور آشکار کردن رويدادهايي که مي توانند در زمان حمل يک ابزار تيز از قبيل چاقو توسط يک روبات رخ دهد محققان موسسه روباتيک و مکاترونيک از آژانس هوا فضاي ملي «وسلينگ» بازوي روباتيکي را به گونه اي برنامه ريزي کردند که بتواند با در دست داشتن ابزارهاي مختلفي به سطوحي مشابه نسوج بدن انسان ضربه بزند.
اين روبات توانست يک لامپ سيليکوني، پاي يک خوک و حتي بازوي يک داوطلب شجاع را مورد اصابت قرار داده و جراحت هاي بسيار خطرناکي را به وجود آورند. از اين رو محققان سيستم ردياب برخورد آزمايشي طراحي کردند که به گفته آنها مي تواند تا اندازه اي قابل توجه از بروز چنين جراحتهايي جلوگيري کند.
اين سيستم ايمني با استفاده از حسگرهاي مختلف مي تواند لحظه برخورد با يک سطح را رديابي کرده و به اين شکل بازو متوقف مي شود. در حالي که مطالعات پيشين خطر درگيري با روبات هاي بزرگ را مورد آزمايش قرار داده بود اين اولين آزمايشي بوده است که در آن خطر وارد آمدن جراحت بر بدن انسانها توسط روباتها مورد آزمايش قرار مي گيرد.

مهر


نوشته شده در   يکشنبه 19 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode