ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 تير 1393     |     کد : 74513

همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات آذربایجان ‌شرقی برگزار شد

همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز اعزام روحانیان به سراسر روستاها با حضور مدیران تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز اعزام روحانیان به سراسر روستاها با حضور مدیران تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،علی حسن آبادی، معاون دبیر شورای زکات کشور امروز در همایش بزرگ مبلغان وعاملان زکات آذربایجان‌شرقی که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ستاد زکات کشور در سال ۱۳۷۵ به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل و در سال ۸۳ دبیرخانه
این ستاد شکل گرفت.

 وی با بیان این‌که پیش بینی می‌شود امسال پنج هزار میلیارد ریال زکات در کشورجمع آوری شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته شش هزار و ۱۷۰ پروژه ازمحل زکات جمع آوری شده در کشور تکمیل و به بهره برداری رسید که امیدواریم این میزان در سال‌جاری افزایشی قابل توجه داشته باشد. 

حسن آبادی با بیان این‌که بر اساس قانون زکات، دولت مجاز است برابر زکات جمع آوری شده، تشویقی پرداخت کند، تصریح کرد: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال از این محل محقق شده و در بین استان ها توزیع شد، البته با این توضیح که زکات جمع آوری شده صرف امور نیازمندان و طرح های عام المنفعه، ساخت مسجد،
غسالخانه و خانه عالم در روستاها می‌شود. 

معاون دبیر شورای زکات کشور در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت استان آذربایجانشرقی در امر زکات پرداخت و گفت: این استان با جمع آوری ۱۳۲ میلیارد ریال زکات رتبه هشتم کشور را دارد که پیش بینی می‌شود امسال آذرابیجان شرقی با دو برابر افزایش رتبه اول کشور را کسب کند. 

همچنین حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به اهمیت کار تبلیغی روحانیت در ترویج فرهنگ پرداخت زکات در روستاهای کشور اظهار داشت: ۱۳۵ پروژه از محل جمع آوری زکات در استان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

 وی با بیان این‌که هم اکنون ۴۰۰ مبلغ حوزوی در سراسر استان با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند، تصریح کرد: یک هزار و ۶۰۰ عامل زکات نیز در زمینه احیا و ترویج فریضه زکات که اصلی ترین اولویت کمیته امداد است، فعالیت دارند، هر چه میزان پرداخت زکات افزایش یابد، آبادانی روستاها نیز چشمگیرتر خواهد بود.

 دشتی در ادامه با اشاره به این‌که حدود ۷۰ هزار خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک های خیران به صورت مستمری و ارایه خدمات هزینه شده ضمن اینکه ۷هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش در راستای خودکفایی و ایجاد اشتغال ۵۴۰میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کردند.


نوشته شده در   سه شنبه 10 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode