ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 تير 1393     |     کد : 74506

بی توجهی والدین به فرزندان بسترهای اعتیاد را فراهم می‌کنند

مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: والدین با تجمل گرایی و بی توجهی به فعالیت های فرزندان، بسترهای اعتیاد آنان را فراهم می‌کنند.

مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: والدین با تجمل گرایی و بی توجهی به فعالیت های فرزندان، بسترهای اعتیاد آنان را فراهم می‌کنند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذزبایجان شرقی،محمد نصرتی ظهر شنبه در نشست آموزشی و توجیهی مبارزه با اعتیاد زنان و اثرات سوء آن بر بنیان خانواده در جمع مبلغات و مسوولان هیئات مذهبی آذربایجان شرقی در سالن سوره تبلیغات اسلامی استان با بیان این مطلب گفت: هیچ جامعه ای عاری از ناهنجاری ها، آسیب های اجتماعی و انحرافات و آشفتگی نیست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این مطلب افزود: مواد مخدر یکی از معزلاتی است که در دنیا بشریت را تهدید می‌کند و تاکنون زمان مصرف مواد مخدر در دنیا ذکر نشده است.

وی همچنین در ادامه گفت: هرچند دانشمندان ایرانی نیز در علوم پزشکی در موارد بسیار معدودی از مواد مخدر استفاده می کردند، اما متاسفانه در حال حاضر مواد مخدر به‌عنوان ابزار ضد بشری تغییر ماهیت داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: در زمان های گذشته مواد مخدر در دنیا مربوط به سه کشور می شد که به مثلث طلایی معروف بود، اما در حال حاضر به‌عنوان هلالی طلایی یاد می‌شود

که کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان نیز به سه کشور نخست تولید مواد مخدر در دنیا افزوده شده اند.

نصرتی اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مرغوبترین تریاک در ایران تولید می شد که پس از پیروزی انقلاب این کشور به‌عنوان کشوری مبارز با مواد مخدر در دنیا تبدیل شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این مطلب اظهار داشت: در زمان های گذشته تولید مواد مخدر فقط به صورت سنتی بود، اما متاسفانه در حال حاضر تریاک سنتی به هروئین و کراک صنعتی تبدیل شده است.  

نصرتی با بیان اینکه خانواده رکن اصلی جامعه است، اظهار داشت: اگر سرپرست خانواده ای آسیب ببیند، همسر برای حفظ آبرو خود را فدای دیگر اعضا می‌کند ودر صورت آسیب دیدن بانوان نیز تمام اعضای خانواده دچار لغزش می شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران دشمنان برای نابودی مردم کشور اقدام به فعالیت هایی همچون تجزیه اقوام کردند و در حال حاضر نیزمصرف مواد مخدر را در بین جوانان ترویج داده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ایران به اهداف خود دست نیافته اند، در هر زمان با استفاده از جنگ های مختلف از جمله جنگ نرم اقشار مختلف مردم کشور به خصوص جوانان را دچار تزلزل می‌کنند.

نصرتی با اشاره به گسترش مواد مخدر صنعتی در کشور گفت: اکنون مواد مخدرصنعتی و شیمیایی با ابتدایی ترین نیازها در منازل تهیه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه دین اسلام مخصوصا مکتب شیعه به‌عنوان تاثیرگذارترین دین ایدئولوژیک دنیا شناخته می‌شود، به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اشاره کرد و افزود: دراسلام جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بالایی برخوردار است و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص امر اعتیاد توسعه این امر کارسازاست.

وی همچنین در ادامه با بیان این مطلب تاکید کرد: با افزایش آسیب ها در جامعه باید کنترل و نظارت افزایش یابد، چرا که بدون کنترل این امر جامعه توسعه پیدا می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه افزود: متاسفانه در حال حاضر والدین با گرایش به تجمل گرایی از تربیت فرزندان خود غفلت کنندو همین امر موجب شده سن اعتیاد به ۱۵ تا ۱۹ کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس یافته های علمی در خانواده هایی که اعتقادات مذهبی بالایی دارند، فرزندانشان نسبت به دیگر افراد جامعه از ناهنجاری های
اجتماعی دور هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان با اشاره به عدم آگاهی خانواده ها از انواع مواد مخدر گفت: متاسفانه خانواده ها از انواع مواد مخدر از آگاهی کافی برخوردار نیستند.

وی غنی سازی اوقات فراغت را یکی از ضرورت های اجتماعی دانست و افزود: تفریحات سالم، نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهم ترین نیازهای جامعه است که باید متولیان امر برای کاهش آمار اعتیاد توجه جدی بر این امر داشته باشند.

نصرتی با اشاره به لزوم آگاه سازی مردم از پیامدهای اعتیاد گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش از مهم ترین روش ها برای آگاه سازی مردم از پیامدهای اعتیاد است.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید از افراد معتاد حمایت کنیم تا در صورت نبود حمایت پس از بهبودی دوباره آلوده مواد مخدر نشوند و در این میان ایجاد زمینه های اشتغال معتادان در کمپ ها یکی از بهترین و مناسبترین راهکارها برای حمایت از آنهاست.

نصرتی در پایان خاطر نشان شد: بر اساس تحقیقات بیش از ۷۰ درصد سرقت ها مربوط به افراد معتاد است و باید با مدیریت این افراد و حمایت از آنها آمارآسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.


نوشته شده در   سه شنبه 10 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode