ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 تير 1393     |     کد : 74318

تاخیر در ایجاد شهرک صنعتی در مهربان جایز نیست

امام جمعه مهربان گفت: تاخیر بیش از این در ایجاد شهرک صنعتی در مهربان جایز نیست و مسئولان در خصوص آخرین وضعیت احداث شهرک صنعتی در مهربان باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.

امام جمعه مهربان گفت: تاخیر بیش از این در ایجاد شهرک صنعتی در مهربان جایز نیست و مسئولان در خصوص آخرین وضعیت احداث شهرک صنعتی در مهربان باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به اتفاقات صورت در  کشور عراق اشاره و اظهار کرد: در هفته‌های گذشته در عرصه بین‌المللی شاهد اتفاقاتی در کشور عراق بودیم و باید توجه داشت که چه کشورهایی از ایجاد آشوب و تنش‌های موجود در کشور عراق سود می‌برند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به این که در جریان شعله ور شدن آتش جنگ داخلی در کشور عراق، پایه‌های اصلی قدرت سیاسی و نظام در دولت اسلامی عراق دچار صدمه و آسیب جدی می‌شود، اظهار کرد: سود برنده اصلی در اتفاقات کشور عراق، آمریکا است که با جنایت‌های حیوان صفتانه تروریست‌های داعش آن هم در پوشش دولت اسلامی، بهانه‌ها و نشانه‌هایی بر راهبرد اسلام هراسی غربی‌ها به وی‍ژه آمریکا بدست می‌آید.

وی به بهره‌مندی آمریکا از جنایت‌های داعش در کشور افغانستان نیز اشاره کرد و افزود: با ادامه روند فعلی زمینه امضای توافقنامه امنیتی آمریکا با افغانستان در پی پیروزی عبدالله عبدالله فراهم‌تر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با اشاره به این که در جریان شعله‌ور شدن آتش جنگ داخلی در کشور عراق، افکار عمومی دنیا از تمرکز روی پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت در کشور سوریه به سمت آنچه در عراق می‌گذرد منصرف می‌شود.

امام جمعه مهربان، رژیم غاصب صهیونیستی را  از جمله دیگر سود برندگان آتش فتنه در کشور عراق نام برد و افزود: اسرائیل از جمله سودبرندگان آتش این فتنه خواهد بود و چنان آرزوی تضعیف جبهه مقاومت را همواره در سر داشته است و به زعم خود از رهگذر اتفاقات عراق این امر تحقق خواهد یافت که زهی خیال باطل است.

خطیب جمعه مهربان به نقش کشورهای مرتجع و وابسته عرب به ویژه عربستان و اردن در فتنه کشور عراق اشاره کرد و افزود: امروز برای هیچ کس در دنیا مخفی نیست که دلارها و تجهیزات گوناگون نظامی و غیرنظامی این کشورهاست که تروریست‌ها را پشتیبانی می‌کند و البته برای این کشورها جان گرفتن بیداری اسلامی و گسترش جبهه مقاومت و نیز الگو شدن ملت‌ها در تدارک حکومتی مردمی و با تکیه بر دموکراسی و رای مستقیم مردم و در نهایت تزلزل در کاخهای شاهنشاهی مهمترین دغدغه و خطر  احتمالی است .

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با پرده برداری از اهداف شوم و پشت پرده فتنه در کشور عراق اظهار کرد: براندازی حکومت قانونی و ملی عراق که با پشتوانه رای قاطع مردم روی کار آْمده است در واقع نوعی کودتا علیه دولت اسلامی است و ایجاد تنش و نزاع قومی و مذهبی و در نتیجه ایجاد ناامنی فراگیر و گسترده در بدنه جامعه عراق از جمله دیگر اهداف پشت پرده فتنه در عراق برشمرد .

امام جمعه مهربان، ایجاد زمینه تجزیه عراق و منحرف کردن افکار عمومی دنیا از پیروزی های فوق العاده بزرگ جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، عراق و افغانستان را از دیگر اهداف شوم و پشت پرده در جریان اتفاقات اخیر روی داده در کشور عراق دانست .

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره نموده و با اشاره به سوء قصد به حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای رئیس جمهور وقت در مسجد ابوذر تهران در سال 1360 هجری شمسی توسط منافقان کوردل اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه‌های استکبار جهانی علیه نظام نوپای اسلامی فزونی گرفت و  یکی از این توطئه‌ها، تجهیز و تقویت گروهک‌ها و جریانات ضد انقلاب بود و این گروهک‌های منحرف که با سوءاستفاده از موقعیت در اوایل انقلاب به جمع‌آوری و دزدی و غارت سلاح و مهمات پرداخته بودند، آغاز به بمب‌گذاری در گوشه و کنار کشور و ترور روحانیون مبارز و انقلابی و حتی مردم عادی نمودند و شخصیت‌های ارزشمندی را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی افزود:  یکی از این گروهک‌ها،‌ گروهک ضاله فرقان بود که با اندیشه التقاطی و منحرف خود در ترور شخصیت‌های ارزشمند نظام قدم پیش نهاد و از جمله اشخاص ترور شده توسط این گروه می‌توان به سپهبد قرنی، شهید مطهری، شهید حاج مهدی عراقی، آیت‌ا... قاضی طباطبایی و استاد مفتح اشاره کرد.

امام جمعه مهربان به واقع روی داده در 6 تیرماه 1360 اشاره نموده و اظهار داشت: در روز 6 تیر ماه 1360، ‌حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که نمایندگی امام در شورای عالی دفاع و نیز امامت جمعه تهران را بر عهده داشتند در مسجد ابوذر تهران جهت پاسخ به پرسشهای مردم پشت تریبون قرار گرفتند، اما انفجار ضبط صوت بمب‌گذاری شده باعث شد از سمت راست بدن مورد اصابت ترکش‌ها قرار گرفتند ولی اراده خدا بر این تعلق گرفته بود که ایشان برای آینده نظام حفظ شوند و به عنوان افتخار جانبازان در خیل جانبازان انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

خطیب جمعه مهربان با تبریک و گرامیداشت هفته قوه قضائیه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران حضرت امام خمینی (ره) که  با انفجار بمب توسط منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند به ارواح مطهر تمام شهدای انقلب و 8 سال دفاع مقدس درود و صلوات فرستاد.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی اظهار کرد: هفته اول تیر ماه که از دهه اول انقلاب و پس از شهادت شهید بهشتی رئیس قوه قضائیه و 72 تن از یارانش  به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده، همواره با برپایی مراسم و برنامه‌هایی همراه است که هدف اولیه آن تاکید بر جایگاه اجرای عدالت و لزوم طهارت مسند قضاوت بوده است.

خطیب جمعه مهربان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه عبودیت و بندگی و تصفیه معنوی برای مومنان بر حضور هر چه بیشتر مومنین در نماز های جماعت و منابر در مساجد تاکید کرد.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت 10 تیرماه که به نام روز صنعت و معدن نامگذاری شده است با تبریک این روز به تمام فعالان در عرصه صنعت و معدن و با تشکر از کارآفرینان و صنعتگران به خاطر ایجاد زمینه برای ایجاد اشتغال جوانان به اقدامات صورت گرفته و همچنین مباحث اخیر مطرح شده در خصوص ایجاد شهرک صنعتی مهربان در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان سراب و بخش مهربان که در مسجد جامع مهربان برگزار شد اشاره کرد و افزود: تاخیر بیش از این در ایجاد شهرک صنعتی در مهربان جایز نیست و مسئولان باید در خصوص آخرین وضعیت احداث شهرک صنعتی در مهربان باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به انتظار طولانی مدت جوانان منطقه برای حل مشکلات بیکاری در منطقه با ایجاد شهرک صنعتی در مهربان از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، مدیریت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی و اعضای شورای اسلامی شهر مهربان خواست که با جمع بندی تمام موارد و مسائل و با اتخاذ تصمیم مشترک و همه جانبه با ایجاد شهرک صنعتی در مهربان به آرزوی دیرینه اهالی منطقه پاسخ مثبت دهند.


نوشته شده در   جمعه 6 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode