ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1389     |     کد : 7427

عفاف و حجاب بايد از مراكز آموزشي و اداري شروع شود

نخستين گردهمايي مسؤولين هيئات مذهبي بانوان آذربايجان شرقي در آستانه ايام فاطميه هفتم ارديبهشت در محل اداره كل برگزار و مدير كل تبليغات اسلامي استان طي سخناني گفت:عفاف و حجاب با تدوين قانون بايد از مراكز آموزشي و اداري شروع شود...

نخستين گردهمايي مسؤولين هيئات مذهبي بانوان آذربايجان شرقي در آستانه ايام فاطميه هفتم ارديبهشت در محل اداره كل برگزار و مدير كل تبليغات اسلامي استان طي سخناني گفت:عفاف و حجاب با تدوين قانون بايد از مراكز آموزشي و اداري شروع شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، حجت الاسلام حميد عظيمي در اين نشست گفت: بانوان به عنوان مربيان جامعه و تربيت كنندگان نسلهاي آينده از نقش بسزايي در فرهنگ سازي ديني برخوردارند كه نبايد از آن غفلت شود و ما بر اين مسأله پافشاري داريم. وي ادامه داد: يكي از ضروري ترين و حياتي ترين مباحثي كه در حال حاضر مطرح است، تهاجم فرهنگي در همه قالبها و با همه ابزارهاست و ما نيز بايد در مقابل در اصلاح نقاطي كه دشمن دست گذاشته، بكوشيم كه مهمترين آن بحث عفاف و حجاب است.
وي ادامه داد: در دهه اي كه مرزهاي تفكر و انديشه،ارتباطات، امنيت مذهبي و رواني جامعه از ميان برداشته شده و دنيا تبديل به دهكده اي متراكم و در حال انفجار از اطلاعات مختلف و گوناگون شده است فجايع و ناهنجاري ها نيز روبه افزوني است چرا كه فن آوري هاي روز همچون چاقويي است كه هم مي تواند منجر به فاجعه شود و يا چون تيغ جراحي نجات دهنده جانها باشد و اين نحوه كاربرد و هدايت و برنامه ريزي براي آن است كه به آن معنا و ارزش مي بخشد.
وي مدل گيري و الگوگيري از جوامع ديگر را كه هيچ سنخيتي با فرهنگ بومي و سنتي ما ندارند از معضلات استفاده نابجا از محصولات رسانه اي عنوان كرده، افزود: بايد در مقوله خدشه برداشتن تعاريف حجاب در جامعه نيز به دنبال آبشخورها و علل آن بوده و با دريافت علل و عوامل آن به دنبال راه چاره باشيم.
وي ادامه داد: در بحث عفاف و حجاب، دولت، مجلس و نهادهاي فرهنگي به اين نتيجه رسيده اند كه بايد تدبيري انديشيده شود هر چند كه براي اين قضيه كمي دير شده اما بايد بدون ترس و واهمه از انگهاي ضد آزادي كه مجامع بين المللي و جريانهاي ضاله به قوانين اسلام مي زنند، بدون اينكه در اين قضيه كوتاه بياييم و شعائر ديني را فداي اين مسائل كنيم، دست به اقدامات مؤثر فرهنگي بزنيم، چرا كه آنها حتي حق آزادي استفاده ازحجاب را براي دانشجويان دختر در فرانسه و ديگر كشورها قائل نيستند پس آزادي براي آنها هيچ تعريف ثابت و مشخصي ندارد بلكه هر زمان كه مصلحت آنها اقتضا كند با اين ترفند به ميدان مي آيند تا چهره اسلام و مسلمين را تخريب كنند.
عظيمي در ادامه خواستار قانوني شدن برخي از تصميمات در مورد حجاب در جامعه شده، با استناد به آيات قرآن كريم عفت و پاكدامني را اس الاساس سلامت رواني، اجتماعي و زندگي سالم عنوان كرد. وي با خطاب قرار دادن مسؤولين هيئات مذهبي بانوان در مورد اهميت بسط و گسترش حجاب به ويژه در ميان دختران جوان تصريح كرد: آيا برگزاري مراسم و صرف عزاداري و اشك ريختن براي حضرت زهرا (س) كافي است تا نمونه عملي و جامع اسلام و زن مسلمان در جامعه پياده شود يا بايد با هدف گذاري و برنامه ريزي مناسب، امر به معروف و نهي از منكر و تبليغ ديني توسط مبلغات توانمند بايد در نهادينه شدن شرع مقدس اسلام در جامعه بكوشيم؟ وي از ايشان خواست تا با هر راه فرهنگي ممكن من جمله برپايي نمايشگاه هاي عكس، خط، نقاشي، ارائه طرح در ساختن فيلم هاي كوتاه با استفاده از هنرمندان متعهد، ارائه طرح هاي حجاب و پوشش اسلامي، مقاله، بروشور، كتاب، مجالس سخنراني، گفتمان هاي ديني در مدارس، مساجد و ايجاد حلقه هاي معرفت دختران محجبه، راه اندازي وبلاگ هاي حجاب و استفاده از موضوعات و مطالب متنوع در دنياي مجازي، تصحيح و ترويج شيوه هاي ارزشگذاري براي بانوان و ... به تبليغ بنيادين حجاب اسلامي به ويژه در ايام فاطميه بپردازند تا با تدابير تربيتي مناسب اين معضل از كشور اسلامي ريشه كن شود. گفتني است: در انتهاي اين نشست حجت الاسلام حميد عظيمي به پرسشها و مسائل مطرح شده توسط مسؤولين هيئات مذهبي بانوان پاسخها و راهكارهاي لازم را ارائه داد.


نوشته شده در   دوشنبه 13 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode