ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 خرداد 1393     |     کد : 72915

امام جمعه تبریز: امام خمینی (ره) احیاگر فرهنگ نبوی بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امام خمینی (ره) احیاگر فرهنگ اصیل و ناب نبوی در جهان بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امام خمینی (ره) احیاگر فرهنگ اصیل و ناب نبوی در جهان بود.


آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام راحل کسی بود که با مبارزات بی وقفه خود توانست اسلام و احکام عالی شریعت را در ایران حاکم کند.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) بت شکن زمان بود که توانست با رهبری های داهیانه خود و همراهی ملت مسلمان و ولایت مدار ایران بر نظام شاهنشاهی چیره شود.

آیت الله مجتهدشبستری از امام راحل به عنوان فقیهی عادل، صادق و شجاع و مبارزی نستوه یاد کرد که در طول حیات پربرکت خود نشان داد بینش و آگاهی بسیار عمیق سیاسی و اجتماعی دارد.

وی انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی را گامی بسیار مهم و ارزنده در ادامه ثبات نظام عنوان کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب فضایلی همچون امام راحل دارند.

خطیب جمعه تبریز قیام 15 خرداد سال 1342 را یکی از نقاظ عطف مهم و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: باید مردم ایران اسلامی قدردان چنین روزهایی باشند که به برکت آن روزها امروز جمهوری اسلامی با صلابت هر چه تمامتر در معادلات جهانی حضوری قدرتمندانه دارد.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به سالروز ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل (س)، این دو امام و سه شخصیت بزرگ اسلام را نمود عینی وفاداری، ایثار، از جان گذشتگی و شهادت و ولایت مداری عنوان کرد و گفت: سراسر زندگی آنها برای مسلمانان جهان سرمشق و الگویی بی نظیر است.

وی همزمانی این ولادت ها با روز پاسدار و جانبار را به تمام پاسداران انقلاب اسلامی و جانبازان هشت سال دفاع مقدس تبریک گفت.


نوشته شده در   جمعه 9 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode