ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393     |     کد : 72268

جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا نهم خردادماه 93در روستای خشکناب برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی منظومه ی حیدربابا را نماد هویت و فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی و آذربایجانی و حکایت پرداز حکمت و اخلاق برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی منظومه ی حیدربابا را نماد هویت و فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی و آذربایجانی و حکایت پرداز حکمت و اخلاق برشمرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، "علی اکبر صفی پور" در نشست هماهنگی نخستین جشنواره ی فرهنگی هنری "یک روز با حیدربابای شهریار"، اظهارکرد: شهریار شاعری نکته سنج و سخندانی چیره دست بود که فرهنگ ایرانی واسلامی را با ظرافت و شیوایی خاصی به سلک نظم کشیده و بیت بیت این منظومه ی دلنشین از گرانبهاترین آثار ذوق و اندیشه ی ایرانی است.

وی حیات فرهنگی استاد شهریار را سرشار از مضامینی ناب برای سوژه پردازی و خلق آثار توسط هنرمندان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: شهریار ملک سخن، نقشی مانا درغنا بخشیدن و باروری درخت تناور فرهنگ این مرز و بوم داشته و نامگذاری روز ملی شعر و ادب به نام این استاد مسلم شعر فارسی و آذری حرکتی  به جا بوده و مایه‌ی مباهات است.

صفی پور گفت: برگزاری جشنواره ی فرهنگی هنری حیدربابا نه تنها تکریم استاد شهریار، بلکه تکریم هنر تک تک هنرمندان و آفرینشگرانی است که با مطالعه ی آثار نغز استاد شهریار با او هم آوا شده و شکوه احساس او در منظومه‌ی حیدربابا را گاه نقش زده، گاه به تحریر کشیده و گاه در ساز عاشیقها می‌نوازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: برگزاری این جشنواره به نوعی موجب ایجاد نشاط فرهنگی در جامعه شده و حرکتی پویا و جریان ساز است که به جهت حضور هنرمندان رشته های مختلف در کنار هم، هم باعث اتحاد و یکدلی و هم موجب ایجاد فضای  تعاملی مناسب و انتقال تجربیات می شود.

وي ادامه داد: برگزاری این جشنواره و بزرگداشت شهريار شعر ايران كه اشعار وي عصاره‌ي فضيلت و باورهاي معنوي است، فرصت مغتنمي است تا پيشينه‌ي پرافتخار ايران و آذربايجان در عرصه‌ِ شعر و ادب مورد واكاوي قرار گرفته و براي نسل جوان و آيندگان تبيين گردد .

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي، از اصحاب فرهنگ و هنر دعوت كرد تا با حضور و ارائه‌ي آثاري گرانسنگ و درخور در معرفي چهره‌ي اين شاعر چيره‌دست  و اين شخصيت برزگ ادبي معاصر در سطح بين‌المللي اهتمام ورزند و  رسالت خود را در تبيين هويت آذربايجان و جايگاه شاخص اين مرز و بوم در شعر و ادب ايران زمين به انجام رسانند.

براساس این گزارش جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا نهم خردادماه 93 در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد و در پای کوه حیدربابا برگزار شده و شرکت در این جشنواره برای همه­ی گروه‌های سنی و در هر سطحی آزاد است و هنرمندان علاقمند می­توانند با مراجعه به وب سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و یا از طریق انجمن­های ادبی و آموزشگاه­های هنری وابسته به این اداره کل نسبت به  ثبت نام در بخش جشنواره اقدام نمایند.

هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره ملزم به خلق ­اثر در محیط هستند و آثاری که بعد از اتمام جشنواره به دبیرخانه ارسال گردد، مورد پذیرش نمی­باشند.

کلیه آثار به صلاحدید ستاد برگزاری جشنواره در نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد و به شرکت کنندگان گواهی حضور در جشنواره اعطاء می­گردد.

گفتنی است وسایل مورد لزوم هنرمندان در هر رشته بر عهده شرکت کننده بوده و وسیله ایاب و ذهاب از تبریز به محل برگزاری و پذیرایی بر عهده ستاد برگزاری جشنواره است.

جشنواره فرهنگي هنري حيدربابا توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي با همكاري استانداري آذربايجان‌شرقي، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرمانداری بستان آباد، بخشداری قره‌چمن، انجمن ادبی استاد شهریار بستان آباد و سایر انجمن‌های فرهنگی هنری و ادبی استان برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   شنبه 27 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode