ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393     |     کد : 72261

داوران جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی «باب رحمت» به کار خود پایان دادند

داوران دومین جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی باب رحمت در تبریز به کار خود پایان دادند.



داوران دومین جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی باب رحمت در تبریز به کار خود پایان دادند.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، رئیس انجمن فیلم آذربایجان شرقی اظهار کرد: محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی و محمد کریمی که به عنوان داوران دومین جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی باب رحمت معرفی شده بودند با معرفی نفرات برگزیده در تبریز به کار خود پایان دادند.

سیدوحید فاطمی حضور هنرمندان و فیلمنامه‌نویسان متعهد و ارزش‌مدار از سراسر کشور در این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برای تولید فیلم‌های دینی، نگارش فیلمنامه‌هایی منطبق بر انگاره‌های مذهبی و باورهای دینی مردم امری ضروری است.

رئیس انجمن فیلم آذربایجان شرقی تاکید کرد: سینمای فاخر، از اندیشه‌های فاخر و عزتمند برمی‌خیزد و اگر فیلمنامه‌ای بتواند به شیوه‌ای برازنده و علمی و مبتنی بر پایه‌های پژوهش‌مدارانه تهیه و تولید شود، ‌تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلمنامه‌نویسی باب رحمت با هدف معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر عظیم‌الشان اسلام،‌ شناسایی توانمندی‌های هنرمندان فیلمنامه‌نویس کشور در تولید آثار ارزشی و ایجاد زمینه لازم برای نگاهی بدیع و مؤثر به سیره و سنت پیامبر رحمت از قاب هنر سینما برگزار شده است.

ایجاد زمینه برای آشنایی بیشتر نسل جوان با پیامبر (ص) و حیات فکری و سیاسی ایشان، ایجاد انگیزه و اشتیاق جهت نگارش فیلمنامه‌های ارزشی و شناسایی استعدادهای نو در این زمینه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره‌ی یاد شده در دو بخش موضوعی و ویژه برگزار شده است که بخش موضوعی این جشنواره شامل جلوه‌های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی پیامبر رحمت و عدالت نظیر انسان‌دوستی، رأفت، یتیم‌نوازی، عدالت، مبارزه با جهل، خرافات و ...،‌ شدت و قاطعیت برخورد پیامبر با کفار و رأفت و رحمت با مؤمنین به مصداق آیه شریفه «اشدا علی الکفار و رحما بینهم»، ‌تشریح و تببین تصویری آیه شریفه «و ما أرسلناک إلّا رحمة للعالمین» در راستای مقابله با ارائه تصویر خشن از پیامبراکرم (ص) توسط استکبار،‌ بیان تصویری از احادیث، گفتار و رفتار پیامبر رحمت و عدالت به عنوان اسوه حسنه،‌ استفاده از سیره پیامبر رحمت و عدالت برای زندگی امروز،‌ الگوگیری از سیره پیامبر اعظم (ص) در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی در دنیای مدرن و امروزی و نقش وحدت‌آفرین پیامبر اسلام در زندگی مسلمانان است.

بخش ویژه نیز شامل حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی،‌ نماز و نیایش،‌ راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد،‌ دفاع مقدس، ایثار و شهادت،‌ حجاب و عفاف، زلزله و نقش معنویت در تحمل مصائب طبیعی است.

دومین جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی باب رحمت توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و انجمن فیلم استان با همکاری حوزه‌ هنری استان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و بسیج هنرمندان استان برگزار شده است.

آیین اختتامیه‌ آن نیز 31 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حجت‌الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران، مهدی پیمان‌دار نایب رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوان ایران، فرید فرخنده‌کیش قائم‌مقام انجمن سینمای جوان ایران و هنرمندان برجسته‌‌ای همچون مجتبی راعی، کمال تبریزی،‌ پرویز پرستویی، فرهاد توحیدی و رضا میرکریمی در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌شود.


نوشته شده در   شنبه 27 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode