ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 فروردين 1389     |     کد : 7212

شهر بهتر، زندگي بهتر با تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي

" شهر بهتر، زندگي بهتر با تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي" مضمون روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي سال 2010 اعلام شده است ...

" شهر بهتر، زندگي بهتر با تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي" مضمون روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي سال 2010 اعلام شده است .
هر سال از سال 2006 به بعد روز هفدهم ماه مه به عنوان روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي (WTISD)* جشن گرفته مي‌شود.
هدف "روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي" ارتقاي آگاهي نسبت به اينترنت و تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي (ICT) است و اينكه امكانات اينترنت و اين نوع تكنولوژي‌ها مي‌تواند در خدمت جوامع و اقتصاد‌ها قرار گيرد و شكاف ديجيتال را از بين ببرد.

روز جهاني ارتباطات دوربرد
"روز جهاني ارتباطات دوربرد" از 17 مه سال 1969 به بعد به نشانه روز تاسيس اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد و امضاي نخستين كنوانسيون بين‌المللي تلگراف در سال 1865جشن گرفته مي‌شده است.

روز جهاني جامعه اطلاعاتي
نوامبر 2005: اجلاس جهاني سران درباره جامعه اطلاعاتي در تونس كه از 16 تا 18 نوامبر سال 2005 (25 تا 27 آبان 1384) برگزار شد [آشنايي با سند دستور جلسه تونس براي جامعه اطلاعاتی] از مجمع عمومي سازمان ملل خواست تا هفدهم مه را روز جهاني جامعه اطلاعاتي اعلام كند كه مجمع عمومي سازمان ملل هم در مارس 2006 با صدور قطعنامه A/RES/60/252 اين درخواست را تصويب كرد.

روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي
نوامبر 2006: كنفرانس تام‌الاختيار اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد بود كه در نوامبر 2006 در نشست آنتاليا در تركيه تشكيل جلسه داد تصميم گرفت تا هر دو رويداد، يعني روز جهاني ارتباطات دوربرد و روز جامعه اطلاعاتي ، در يك روز يعني در همين روز هفدهم مه جشن گرفته شود. و سپس قطعنامه به روز شده موسوم به Resolution 68 از كشورها و بخش‌هاي عضو خواست ساليانه با در نظر گرفتن برنامه‌هاي مناسب ملي با اهداف زير به گراميداشت اين روز بپردازند:
• انعكاس و تبادل آرا درباره مضامين (theme) متخذه توسط شوراي اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد
• بحث درباره جوانب مضمون با همه طرف‌هاي ذيربط
• تدوين گزارش براي بازتاب مباحث ملي درباره مباحث مرتبط با مضمون براي پس‌فرست به اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد و ساير اعضاي آن.
شوراي اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد كه از سال 1947 اعلام موجوديت كرده است در نشست سال 2009 خود تصميم گرفت تا مضمون " شهر بهتر، زندگي بهتر با تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي" (Better city, better life with ICTs) را به عنوان مضمون روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي براي 17 مه سال 2010 اعلام كند.
و حالا اين روز در نمايشگاه جهاني شانگهاي 2010 (Shanghai World Expo 2010) جشن گرفته خواهد شد كه مضمون آن " شهر بهتر، زندگي بهتر" است.
مدت زمان برپايي نمايشگاه جهاني شانگهاي 2010 از اول مه تا 31 اكتبر اعلام شده است 

  همشهري‌آنلاين – دكتر يونس شكرخواه


نوشته شده در   شنبه 28 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode