ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393     |     کد : 71544

لزوم تبدیل کرسی های قرآنی به درس های تربیتی و عملی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تربیت حافظان قرآن کریم و برگزاری کرسی های قرآنی گامی عملی جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تربیت حافظان قرآن کریم و برگزاری کرسی های قرآنی گامی عملی جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی است.


به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،حجت‌الاسلام حمید عظیمی سه شنبه در مجمع عمومی مدیران موسسات قرآنی آذربایجان شرقی اظهار داشت: تنها طریقت الهی ارائه شده به بشر بوسیله انبیاء و ائمه معصومین (ع)، راه هدایت عاری از خطا و نقصان است و ما نیز به‌عنوان مسلمان و شیعه به پیروی از قرآن کریم به‌عنوان کاملترین کتاب هدایت آسمانی و عترت به‌عنوان چراغ راه سعادت مفتخر هستیم.

وی با اشاره به منویات ابتدای سال مقام معظم رهبری در حرم رضوی، وظیفه مسوولان فرهنگی را بسیار خطیر عنوان و خاطر نشان کرد: توصیه ها و منویات رهبری وظیفه سنگینی را برای ما ایجاد می‌کند و تمام راه های عمل به این فرمایشات و تحقق اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری در دستورات و آموزه های قرآنی بیان شده و به همین دلیل فعالیت در حوزه قرآنی گامی مهم و عملی جهت تحقق اهداف شعار امسال در حوزه فرهنگی و حتی اقتصادی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه به ثبت نام بیش از ۹۰۰ نفر در مسابقه تفسیر قرآنی نورالهدی اشاره و تصریح کرد:برگزاری مسابقات این چنینی در کنار فعالیت ۳۵۳ تشکل قرآنی در سطح شهرها و روستاهای تابعه استان از بزرگترین مصادیق تحقق فعالیت های بخش مردمی در امور قرآنی است.

حجت‌الاسلام عظیمی برگزاری کلاس های آموزش قرائت قرآن، مفاهیم، حفظ، تفسیر، محافل قرآنی، کرسی های تلاوت، جشنواره های قرآنی و فعالیت های پژوهشی در قالب دستورالعمل های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم را از دیگر ماموریت های مهم موسسه های قرآنی مردمی برشمرد و گفت: ۸۸۰ هزار ساعت آموزش قرآن در سال ۹۲ از اقدامات برجسته تشکل های قرآنی مردم نهاد دارای مجوزاز اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوده است.

وی با تاکید بر تربیت حافظان قرآنی به‌عنوان لبیک عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری و یکی از رسالت های اصلی موسسات و خانه های قرآنی ابراز کرد: اهداف طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی مد نظر رهبری تا کنون محقق نشده هر چند که با اقدامات صورت گرفته از سوی موسسات و مدرسان قرآنی استان این وضعیت رو به بهبود است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به حضور ۱۴ هزار معتکف در۹۰مسجد استان در سال گذشته گفت: این میزان در قیاس با حضور ۷۰ هزار نفر در یک مسابقه فوتبال چندان مناسب نیست هرچند که در این مقایسه باید قرارداد چند میلیاردی یک مربی را با بودجه سالانه ۴۰۰ میلیون تومانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز در نظر گرفت.

حجت‌الاسلام عظیمی در پایان بر لزوم ادای حق تلاوت قرآن تاکید و تصریح کرد: امیدواریم کلاس های قرآنی به درس های تربیتی، آموزشی و عملی زندگی تبدیل شود و با ادای حق تلاوت قرآن کریم که همانا تدبر در آیات این کتاب آسمانی و عمل به آموزه های آن است، بتوانیم سبک زندگی قرآنی را در جامعه پیاده کنیم که در این صورت منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نیز عملی خواهد شد.


نوشته شده در   شنبه 13 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode