ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393     |     کد : 71476

عضو مجلس خبرگان رهبری: صدور حکم اعدام برای683 نفر در مصر آرمان های اسلامی را زیر سووال برد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: صدور حکم اعدام برای 683 نفر از اعضای اخوان المسلمین در مصر موجب زیر سووال رفتن آرمان های اسلامی در افکار عمومی جهان می شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: صدور حکم اعدام برای 683 نفر از اعضای اخوان المسلمین در مصر موجب زیر سووال رفتن آرمان های اسلامی در افکار عمومی جهان می شود.


حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر صدور این حکم را اقدامی غیرشرعی خواند و افزود: این اقدام یک خوی غیر انسانی بوده که طبق آموزه های اسلامی صدور حکم اعدام برای یک فرد مسلمان باید با بررسی و نظر مرجعیت فقهی و اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر این حکم تایید و نهایی نیز نشود باز هم اقدامی خلاف جهت آرمان های اسلامی است، اظهار کرد: صدور چنین حکمی مهر تاییدی بر اقدام های رژیم صهیونیستی در فلسطین و کشتار مسلمانان در اکثر نقاط جهان است.

امام جمعه مراغه ادامه داد: هم اکنون حسنی مبارک و برخی از اطرافیان آن با وجود ثابت شدن جرایم شان در آسایش و آرامش کامل بسر می برند، اما اعضای اخوان المسلمین به منظور احقاق حقوق قانونی و شرعی خود در یک منطقه کوچک مصر، محکوم به اعدام می شوند.

حجت الاسلام پورمحمدی یادآوری کرد: دانشگاه الازهر هم در این زمینه سکوت کرده و با توجه به بی سابقه بودن صدور اینگونه احکام در دنیای اسلام، اعتراض مسلمانان در این خصوص لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای انجام انتخابات در کشور مصر در خرداد امسال گفت: رییس جمهوری دولت قانونی مصر هم اکنون در بازداشت است، اما دست اندرکاران این کشور به دنبال اجرای انتخابات هستند که این اقدام غیر قانونی است.‏

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور مردم کشورهای افغانستان و عراق در انتخابات ریاست جمهوری این کشورها را امیدبخش خواند و ادامه داد: روی کار آمدن دولت ضد استکباری در این کشورها مایه امید مسلمانان است.

حجت الاسلام پورمحمدی همچنین با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری گفت: روز معلم بهترین زمان برای قدردانی از زحمات معلمان است.

وی خاطرنشان کرد: اندیشه های متفکر شهید استاد مطهری همواره به عنوان اسلام شناسی آگاه، عالمی زمان شناس، دانشمندی درد آشنا و فیلسوفی توانا و مورد علاقه فرهیختگان و جوانان فکور بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: شهید مطهری شخصیتی بود که پاسخ گویی به شبهات زمانه و مقابله با انحرافات فکری و عقیدتی را وجهه همت خویش کرد تا جایی که در انجام این مجاهدت عظیم علمی جان خود را فدای آرمانش کرد.


نوشته شده در   جمعه 12 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode