فرانسویها مشهور به صرف نهار در رستورانها هستند، اما بحران اقتصادی جهانی و محدودیتهای زمانی موجب ایجاد گرایشهای جدیدی شده است.
خبرگزاری آلمان از پاریس گزارش داد، در حال حاضر میل مفرطی به غذای خانگی بستهبندی شده به سبک ژاپنی در فرانسویها دیده میشود، به طوری که هر روز تعداد بیشتری از کارگران فرانسوی از ظرفهای غذای ژاپنی برای بردن غذاهای خانگیشان به محل کار خود استفاده میکنند.
این ظرفهای پلاستیکی رنگارنگ به بخشهای مختلفی تقسیم شدهاند تا بتوان هر قسمت از غذا را در بخشهای مختلف جای داد. یکی از مغازههای بزرگ ژاپنی در پاریس مدعی است که فروش ظرفهای غذاییاش در سال 2010 نسبت به مدت مشابه در سال 2009 پنج برابر شده است.
گفته میشود داستانهای مصور ژاپنی به ایجاد چنین گرایشی کمک کرده و موجب شده است در حال حاضر در بسیاری از پایگاههای اینترنتی آگهی فروش ظرفهای غذای ژاپنی همراه با دستور پخت غذاهایی که برای حمل در این ظرفها مناسب باشد، منتشر شود.