ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 ارديبهشت 1393     |     کد : 71090

اشتغال مادران نباید موجب غفلت آن‌ها از انجام وظایف مادری شود

زنان شاغل باید توجه داشته باشند که اشتغال نباید موجب غفلت از انجام وظایف مادری شود.

رییس حوزه علمیه ولیعصر(عج) شهرستان خرم‌دره، گفت: زنان شاغل باید توجه داشته باشند که اشتغال نباید موجب غفلت از انجام وظایف مادری شود.

حجت‌الاسلام "علی امینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان اینکه نام‌گذاری روز ولادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) به روز زن، وظیفه زنان را سنگین‌تر می‌کند، ابراز کرد: ایشان باید همواره الگوی زن مسلمان در زندگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بنا به روایات، خانواده فقط از یک مرد تشکیل نمی‌شود، اظهارکرد: زن از ارکان اصلی خانواده به حساب می‌آید و نقش حیاتی را در قوام و دوام خانواده ایفا می‌کند.

این مسوول تصریح کرد: با توجه به اینکه فرزند 9 ماه در شکم مادر زندگی می‌کند و پس از تولد نیز بیشتر عمر خود را در کنار مادر می‌گذراند، بالطبع بیشترین الگوپذیری را از اخلاق و رفتار مادر می‌گیرد که مادران باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

این کارشناس مسایل مذهبی با بیان اینکه در حال حاضر تهاجمات زیادی علیه کشورمان صورت می‌گیرد، تأکید کرد: با توجه به انواع تهاجمات دشمنان به ویژه در زمینه فرهنگی، مادران باید سعی کنند با انجام آموزش و دادن آگاهی‌های لازم، کودکانی تربیت کنند که توانایی ایستادن در برابر اینهمه تهاجم را داشته باشد و بتواند عقاید اسلامی خود را در جامعه ترویج دهد.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه شاغل بودن زنان نباید موجب غفلت آن‌ها از وظیفه همسرداری و فرزندپروری شود، اظهار کرد: متأسفانه برخی از مادران به قدری به فکر کار حود هستند که از انجام وظایف دیگر خود مانند همسرداری و تربیت فرزند غافل می‌شوند که این امر نادرست است، زیرا در این راستا فرزندان بیشترین آسیب را می‌بینند.

وی با بیان اینکه رواج ماهواره، زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه رواج ماهواره در کشور اثرات مخربی از جمله رواج بی‌حجابی و افزایش طلاق را به دنبال داشته است تا جایی که می‌توان گفت ماهواره‌ها بنیان خانواده را نشانه گرفته‌اند و باید در این راستا خانواده‌ها به ویژه مادران، آگاه باشند.


نوشته شده در   جمعه 5 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode