ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1389     |     کد : 7079

محمد(ص) و پيامبران

كتاب «محمد(ص) و پيامبران» تأليف «فريد مسعودی» به همت انتشارات دليل ما روانه بازار نشر شد...

كتاب «محمد(ص) و پيامبران» منتشر شد .
كتاب «محمد(ص) و پيامبران» تأليف «فريد مسعودی» به همت انتشارات دليل ما روانه بازار نشر شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، متن اصلی اين كتاب، ترجمه حديث مفصلی از حضرت علی(ع) در مورد برتری رسول خدا(ص) بر ساير پيامبران(ع) است كه آن حضرت در پاسخ به پرسش‌های يك دانشمند يهودی، آن برتری‌ها را بيان می‌فرمايند.
از جمله فوايد مطالعه اين كتاب، اطمينان بيشتر در برتری پيامبر(ص) بر ساير پيامبران، اطلاع از معجزات فراوانی كه به وسيله رسول خدا(ص) صورت گرفته و آگاهی از مطالب مرتبط به آيات 285 و 286 سوره مباركه بقره كه خدای سبحان به خاطر درخواست رسول خدا(ص) و كرامت آن حضرت برای امت ايشان تخفيف‌های فراوانی قائل شده، است.
نويسنده معتقد است كه معرفی شخصيت‌های برجسته تنها از سوی كسانی امكان‌پذير است كه يا برتر و يا همسان او باشد. اين همان سخن رسول خدا(ص) است كه فرمودند: «خدا را نشناخت مگر من و تو، مرا نشناخت جز خدا و تو، و تو را نشناخت جز خدا و من».
اين كتاب شامل دو بخش است؛ در بخش اول با عنوان «اولين كسی كه به بندگی خدا اقرار كرد» به بيان ادله برتری سول خدا(ص) نسبت به ساير پيامبران(ع) می‌پردازد. از جمله اين دلايل نسب و اجداد شريف آن حضرت، بشارت‌های پيامبران و كتب مقدس، پيشگويی دانشمندان رومی و ايرانی، علائم و معجزاتی كه هنگام ولادت آن حضرت اتفاق افتاده، معجزات دوران طفوليت و هنگام بعثت است.
فصل دوم كتاب، ترجمه احتجاج حضرت علی‌(ع) در مورد برتری رسول خدا(ص) بر ساير پيامبران(ع) است. اين روايت از امام موسی بن جعفر(ع) به نقل از پدرانش از امام حسين(ع) است. بر اساس اين روايت فرد يهودی بر جمعی از اصحاب رسول خدا(ص) وارد شد و از حضرت درباره فضايل رسول خدا(ص) بر انبيای پيشين پرسش كرد.
در ابتدای اين روايت آمده است كه حضرت علی(ع) فرمودند: «امروز برخی از فضايل رسول خدا(ص) را برای تو نقل خواهم كرد تا باعث چشم روشنی مؤمنين شود و ترديد شك‌كنندگان را از بين ببرد. پيامبر(ص) هنگامی كه اين فضايل را برای خود نقل می‌كرد می‌فرمود: فخری نيست».
خصوصيت مهم اين مقايسه و بيان فضيلت اين است كه هنگامی كه اين روايت از زبان حضرت علی(ع) بيان می‌شود بدون هيچگونه استهزا و عيبجويی بيان می‌شود و بدون هيچگونه تعصب از شأن با فضيلت انبيای گذشته كاسته نمی‌شود.
در بخشی از اين كتاب، حضرت علی(ع) در پاسخ به سؤال يهودی كه «ملكی به سليمان اعطا شد كه بعد از او به كسی عطا نشد» پس از بيان اين‌كه رسول اكرم(ص) پيشنهاد ميكائيل برای پذيرفتن كليد گنجينه‌های زمين را نپذيرفت و خواست تا يك روز غذا بخورد و دو روز نخورد، فرمود: «بدين سبب خداوند سبحان حوض كوثر و مقام شفاعت را به ايشان مرحمت فرمود و اين موهبت از همه ملك دنيا از اول تا آخر آن هفتاد برابر بزرگ‌تر و عظيم‌تر است».
يادآور می‌شود، كتاب «محمد(ص) و پيامبران» تأليف «فريد مسعودی» در 84 صفحه به شمارگان 3000 نسخه و به قيمت 11000 ريال به همت انتشارات دليل ما روانه بازار نشر شد.


نوشته شده در   سه شنبه 17 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode