ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 خرداد 1387     |     کد : 699

امام جمعه تبريز: دولت‌هاي اسلامي نگذارند خواب آمريكا در منطقه تعبير شود

 امام جمعه تبريز گفت: با توجه به اشغال آمريكا، دولت‌هاي عضو كنفرانس اسلامي براي جلوگيري از تعبير خواب‌هاي آشفته آمريكا در عراق حساسيت بيشتري از خود نشان داده و هرچه زودتر تدابير عملي براي مقابله با اين طرح اتخاذ كنند.

 

 ايت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود: با توجه به بندهاي طرح خطرناك آمريكا در عراق، در يكي از مواد اين توافقنامه كه هنوز تصويب نشده آمده كه مقامات قضايي عراق حق محاكمه نيروهاي نظامي آمريكا را ندارند (كاپيتولاسيون). در ضمن نيروهاي آمريكايي به مدت 10 سال به طور كامل بر وزارتخانه‌هاي اطلاعات، كشور و دفاع حاكم مي‌شود.
وي گفت: از بندهاي خطرناك آمريكا مي‌توان به ايجاد پادگان نظامي نيروهاي آمريكا در عراق، داشتن زندان خاص آمريكا، دستگيري افرادي كه به گمان نيروهاي آمريكايي صلح و امنيت عراق را تهديد مي‌كنند، حمله نظامي به كشورهاي همسايه و هر كشور ديگري كه به تصور نيروهاي آمريكايي امنيت عراق را تهديد مي‌كنند اشاره كرد.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي طرح پلكاني دولت آمريكا در عراق، كه با ادعاي صلح و ايجاد دموكراسي در عراق، پيگيري مي‌شود را استعماري و بردگي ابدي يك ملت خواند.
شبستري تأكيد كرد: به صراحت مي‌گويم هر دستي كه اين قرارداد را امضا كند، ملت ايران او را خائن به اسلام و تشيع مي‌داند.
خطيب جمعه تبريز در ادامه از دولت، ملت و مجلس اعلاي عراق خواست چشم بسته در دام آمريكا نيفتند و در برابر اين توطئه آمريكايي ساكت ننشينند تا در برابر اين ننگ تاريخي واكنش نشان دهند.
وي از علماي عراق نيز خواست در برابر اين طرح ننگين آمريكا قيام كنند و از ملت عراق به ويژه شيعيان كه خون امام حسين (ع) در رگ‌هاي آنها جريان دارد، انتظار داريم اعتراض خود را نسبت به اين طرح ذلت‌بار نشان دهند.
امام جمعه تبريز در ادامه از مردم استان آذربايجان شرقي خواست جمعه آينده با امضاي طوماري خطاب به آيت‌الله سيستاني و مجلس اعلاي عراق نفرت، انزجار و غيرت ديني را نسبت به اين طرح از خود نشان دهند.
شبستري همچنين اجلاس اخير دوحه قطر را موفقيتي بزرگ براي حزب‌الله توصيف كرد و گفت: آنچه كه در اين اجلاس در مورد گروه‌هاي لبناني مخصوصاً حزب‌الله اتفاق افتاد را به فال نيك مي‌گيريم و اميدواريم بحران موجود در لبنان با اين طرح پايان ‌يابد.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري حضور ويژه حزب‌الله لبنان در اين نشست به عنوان يكي از برجسته‌ترين امتيازات اين نشست براي ملت لبنان عنوان كرد و اظهار داشت: ما اگر خوش‌بينانه به اين طرح نگاه كنيم با اين طرح بحران لبنان از بين رفته، به شرط اينكه گروه اكثريت فريب غرب‌گرايان را نخورند و به لبنان بينديشند.
وي ابراز اميدواري كرد، نتايج اين اجلاس موجب نوميدي آمريكا و غرب‌گرايان در لبنان شده و به فضل الهي و به واسطه حضور حزب‌الله لبنان هرچه زودتر شاهد و ناظر شكست آمريكا و غرب‌گرايان در لبنان باشيم.
امام جمعه تبريز همچنين به هتك حرمت قرآن كريم توسط سربازان آمريكايي در عراق اشاره كرد و گفت: اينها از اسلام و قرآن كينه دارند، چرا كه اسلام سلطه جهنمي آنها را نفي مي‌كند، اما بايد بدانند كه به ياري خدا خيزش جهان اسلام شروع شده و دنيا به سمت اسلام روي آورده و آنان نمي‌توانند با اين حركات مذبوحانه در مقابل اسلام و قرآن بايستند.
شبستري در بخش ديگري از سخنان خود در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز، از فتح خرمشهر به عنوان افتخار بزرگي در تاريخ انقلاب اسلامي ياد كرد و اظهار داشت: رزمندگان اسلام با توكل به خدا و مقاومت در برابر دشمن بعثي در حماسه فتح خرمشهر كار بسيار عظيمي انجام دادند.
وي افزود: ما نبايد چنين روزهاي بزرگي را در تاريخ انقلاب اسلامي فراموش كنيم و اين وقايع تنها در كتب ثبت شوند، بلكه لازم است اهداف شكل‌گيري آنها مورد توجه قرار گيرد.
شبستري تصريح كرد: ضروري است براي انتقال ارزش‌ها و ايثارگري‌هاي رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، اين دستاوردها براي نسل جوان بازگو شود.


نوشته شده در   شنبه 4 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode