ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 فروردين 1393     |     کد : 69897

مهربان با مشکلات بهداشتی و درمانی دست و پنجه نرم می‌کند

امام جمعه مهربان خواستار توجه مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب به مشکلات و کمبودهای بهداشتی و درمانی در بخش مهربان شد.

امام جمعه مهربان خواستار توجه مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب به مشکلات و کمبودهای بهداشتی و درمانی در بخش مهربان شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به 20 فروردین سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: در پی اقدام انقلابی جوانان برای گروگان گرفتن جاسوسان آمریکایی، رابطه ایران و ‌آمریکا قطع شد که البته حضرت امام از آن اقدام پرشور دانشجویان استقبال کردند و فرمودند اگر کارتر در عمرش کاری برای خدمت به مستضعفان کرده باشد همین کار است که رابطه خودش را با ما قطع کرده است.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: مبنای استقبال امام از قطع رابطه با آمریکا این بود که رابطه ارباب و رعیتی با کشورها با جان دولت مردان آمریکا عجین شده بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی به برکات قطع رابطه با آمریکا اشاره کرد و افزود: برکات قطع ارتباط را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم و 20 فروردین سالروز ملی فناوری هسته‌ای از جمله برکات قطع رابطه با آمریکا می باشد .

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای افزود: قطع رابطه با آمریکا برای ما برکات زیادی داشته است که یکی از این برکات پیشرفت‌های ایران اسلامی در تمام زمینه‌های علمی و اقتصادی بوده است.

امام جمعه مهربان دستیابی دانشمندان ایرانی به چرخه کامل فناوری هسته‌ای را یکی دیگر از برکات قطع رابطه با استکبار دانست و گفت: فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای پیشرفت و ترقی را برای نسل‌های آینده به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 18 فروردین روز بهداشت جهانی و روز سلامتی، بهداشت را یکی از مسائل مورد تاکید در اسلام عنوان کرد و افزود: بهداشت زیر بنای توسعه اقتصادی و سیاسی و سایر عرصه‌ها است و تا وقتی که بهداشت و سلامت در جامعه تامین نشود سایر موارد مفهوم چندانی نخواهد داشت.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: تحقق بهداشت و سلامت در جامعه با ارتقای فرهنگ جامعه در خصوص بهداشت و سلامت  ارتباط مستقیم دارد و اگر فرهنگ جامعه در خصوص بهداشت و سلامت ارتقاء یابد زیر بنای سلامت و بهداشت در جامعه مستحکم‌تر می‌شود.

امام جمعه مهربان با اشاره به گلایه‌های برخی از اهالی بخش مهربان از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی شهرها و به ویژه مرکز بهداشتی و درمانی شهر مهربان از مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب خواست که نسبت به افزایش امکانات و تجهیز هر چه بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای بخش مهربان اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با گرامیداشت 20 فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی اظهار امیدواری کرد که فیلم سازان متعهد و مخلص کشورمان با الگوبرداری از شهید آوینی آثار هنری ارزشمند و جاودانه ای خلق کنند.

خطیب جمعه مهربان  با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 حضرت امام (ره) اظهار داشت: حضرت امام راحل (ره) در 21 فروردین سال 58 با افتتاح حساب 100 امام در حقیقت به یک حرکتی تاریخی و بنیادین در هدایت کمک‌های مردم، خیران و نیکوکاران برای ساخت مسکن محرومان دست زد تا امروز بنیاد مسکن با مجموعه‌هایی همچون انجمن خیران مسکن ساز بتواند در این حوزه ورود پیدا کند.

امام جمعه مهربان افزود: بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا در ساخت سرپناه برای محرومان پیشقدم شود و خوشبختانه تاکنون هزاران واحد مسکن روستائی توسط بنیاد مسکن مقاوم‌سازی شده است که اقدام شایسته‌ای است و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمام زحمتکشان در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انتظار داریم این کارها تداوم یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی که در 21 فروردین ماه 1378 توسط منافقین کوردل به شهادت رسید، به روح مطهر تمام شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و امام شهدا حضرت امام خمینی درود و صلوات فرستاد و تاکید کرد: شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی چه زمان حضرت امام راحل و چه در دوران مقام معظم رهبری شیفته ولایت بود.


نوشته شده در   جمعه 15 فروردين 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode