ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 فروردين 1389     |     کد : 6922

جمعه 6 فروردين 10 ربيع الثاني 26 مارس

درگذشت «حضرت معصومه (س)» دخت گرامي امام موسي كاظم(ع) در سال 201 هجري قمري ...


درگذشت «حضرت معصومه (س)» دخت گرامي امام موسي كاظم(ع) در سال 201 هجري قمري
«حضرت معصومه (س)» دخت گرامي امام موسي كاظم(ع) در سال 201 هجري قمري در شهر مقدس قم ديده از جهان فرو بست. ان بانوي گرامي در ذيقعده سال 173 و به قولي 183 هجري در مدينه منوره چشم به جان گشودند. دوران زندگي حضرت معصومه (س) با مصيبت فراق پدر بزرگوارش امام كاظم(ع) ، جدايي ودوري از برادر والامقامشان امام رضا(ع) در دنيايي از غم و اندوه سپري شد. ايشان بانويي آگاه از حوادث روز، محدثه اي سخنور و معلّمي توانا بود، و شاگردان بسياري تحت نظر وي به يادگيري اصول اسلامي مي پرداختند. همچنين كرامات بسياري از ايشان نقل شده است كه بيانگر روح بزرگ و شأن رفيع آن بانوي مؤمن و دريا دل در پيشگاه پروردگار متعال مي باشد. به نقل از علامه مجلسي حضرت معصومه (س) يك سال پس از ورود امام رضا(ع) به خراسان به شور وشوقي تمام به قصد زيارت برادر رنج سفر را بر خود هموار ساخت اما در راه بيمار شد و سرانجام در قم توقف نمود. گفتني است توقف ايشان در قم به مدت 17 روز ادامه يافت و بعد از آن روح آن بانوي معصوم به ملكوت اعلي پيوست و در همان شهر مقدس بخاك سپرده شد و امروز حرم مطهر حضرت معصومه(س) زيارتگاه شيفتگان اهل عصمت و ولايت مي باشد.


به توپ بستن بارگاه حضرت امام رضا(ع) در توسط قزاقان متجاوز روسی درسال1330هجري قمري
قزاقان متجاوز روسي بارگاه حضرت امام رضا(ع) را درسال1330هجري قمري در مشهد به توپ بستند. اين امر در پي ژاندارمري خزانه توسط مورگان شوستر صورت گرفت زيرا دولت روسيه اين اقدام خزانه داركل وقت ايران رل مخالف اهداف توسعه طلبانه خود مي دانست. از اين رو اولتيماتومي بر مبناي سه اصل به دولت ايران براي پذيرفتن آن 48 ساعت مهلت قائل شدند. اخراج مورگان شوستر از ايران استخدام اتباع خارجي با اجازه دول روس و انگليس و پرداخت هزينه لشكر كشي روسيه به ايران اصول سه گانه مزبور را شامل مي شد. پس از رد اين اولتيماتوم از جانب مجلس شوراي ملي، نيروهاتي روس مستقر در قزوين وقواي ديگر از روسيه كه در مشهد بودند، همزمان باهم حرم مطهر امام رضا(ع) را به توپ بستند و جنايتي ديگر را آفريدند. در اثر اين حمله به سردرها، و گلدسته هاي آستان مقدس خسارات فراواني وارد آمد و خزانه حضرت به بانك استقراضي روس منتقل گرديد و عده زيادي در اين حادثه وحشتناك و غير انساني مجروح و كشته شدند.

اعتراض میلیونی مردم مسلمان ایران به پیمان کمپ دیوید در سال1358 هجري شمسي
ميليونها تن ازمردم مسلمان و انقلابي ايران به پيمان صلح ميان مصرو رژيم اشغالگرقدس يعني پيمان كَمپ ديويد در سال1358هجري شمسي اعتراض كردند. اين پيمان، صلحي اِمريكايي دربرداشت و بيشتركشورهاي اسلامي با امضاي پيمان كمپ ديويد بدست رييس جمهور وقت مصر به شدت مخالفت كردند.

آغاز عمليات بيت المقدس در سال1367هجري شمسي
نيروي سپاه زميني پاسداران انقلاب اسلامي عمليات بيت المقدس را با رمز يا اباعبدالله (ع) در سال1367هجري شمسي در بنديجان استان سليمانيه آغازكرد. هدف ازاجراي اين عمليات آزادسازي بخشي ازارتفاعات منطقه عمومي سليمانيه عراق بود و درنتيجه اين عمليات چندين ارتفاع مهم و چندين روستا نيزازوجود دشمن پاك شد.

حمله هلند به کشورهای آچه(سوماترا) در سال 1873 میلادی
كشورهاى آچه (سوماتراى فعلى) مالايا، پاتانى، بورنئو، جاوه، سلبس، مولوكاس، ميندانانو، لوزن و جزاير متعدد ديگر بهصورت مستقل و تحت قوانيت اسلامى اداره مى شدند. در 26 مارس 1873م ارتش هلند به سرزمين اسلامى آچه (سوماترا) حمله بود ولى در آوريل همان سال كست سختى را متوجه خود نمود ولى بعد از مدتى با غلبه بر جاوه به استعمار سرزمين اندونزى پرداخت. 






نوشته شده در   جمعه 6 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode