ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 اسفند 1392     |     کد : 68606

ماهیت اسلامی باید در موضوعات فرهنگی جامعه حفظ شود

امام جمعه موقت مراغه گفت: ماهیت اسلامی باید در موضوعات و مسایل فرهنگی سطح جامعه حفظ و رعایت شود.

امام جمعه موقت مراغه گفت: ماهیت اسلامی باید در موضوعات و مسایل فرهنگی سطح جامعه حفظ و رعایت شود.


حجت الاسلام حمید محمدی راد در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: دستگاه ها و متولیان بخش های فرهنگی در کشور باید رسالت خود را در خصوص گسترش و ترویج ماهیت اسلامی در موضوعات و مباحث مختلف انجام دهند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: معظم له در این دیدار بر لزوم توجه و دقت نظر در مسایل فرهنگی جامعه تاکید کردند.

خطیب جمعه مراغه ادامه داد: معظم له در این سخنان تاکید کردند که مسایل فرهنگی مانند مسایل اقتصادی نبوده و در صورت ایجاد مشکل، رفع آن به سادگی میسر نخواهد شد.

حجت الاسلام محمدی راد یادآوری کرد: با توجه به این رهنمودها، توجه متولیان و مراکز فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و دانشگاه ها به این مسایل ضروری بوده و باید به ماهیت اسلامی در فرهنگ اجتماعی توجه بیشتری شود.

وی با انتقاد از برخی رویه های ناصحیح در جامعه گفت: جلوگیری از رواج برخی رویه ها و عادات غلط بویژه در ایام عید نوروز ضروری بوده و در روزهای شاد این عید، دستورات و سفارشات دینی از جمله صله ارحام نباید فراموش شود.

امام جمعه موقت مراغه با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب (س) ادامه داد: این روز یادآور رشادت های شیرزن کربلا در رسوا کردن تاریخی دستگاه یزید و افراشته نگهداشتن پرچم نهضت عاشوراست.

حجت الاسلام محمدی راد خاطرنشان کرد: به علت رسیدگی و پرستاری این بانوی بزرگ اسلام از بازماندگان نهضت عظیم عاشورا به عنوان ملجا و آرامش آن ها، روز ولادت ایشان روز پرستار نامیده شده و باید قدردان زحمات این قشر شد.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز همه باید با احسان و نیکوکاری و شرکت در جشن نیکوکاری، شادی های خود را با همنوعان تقسیم کنند.

حجت الاسلام محمدی راد با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری افزود: حفاظت و صیانت از این منابع خدادادی و فضای سبز، وظیفه تمام اقشار جامعه است.


نوشته شده در   جمعه 16 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode