ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 اسفند 1392     |     کد : 68589

مصارف طبی آلوئه ورا

محققان دانشگاه آزاد بیرجند با استفاده از روش کشت بافت اقدام به تکثیر گیاه آلوئه ورا شدند که سرعت تکثیر آن 100 برابر روش معمول کشت بافت است.

محققان دانشگاه آزاد بیرجند با استفاده از روش کشت بافت اقدام به تکثیر گیاه آلوئه ورا شدند که سرعت تکثیر آن 100 برابر روش معمول کشت بافت است.

دکتر جابر آقارحیم – مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در پروژه تحقیقاتی اقدام به تکثیر گیاه آلوئه ورا کردیم، گفت: در این تحقیقات از روش کشت بافت اقدام به تکثیر این گیاه کردیم.

وی با اشاره به جزئیات این طرح اظهار داشت: در این روش تکه‌ای از گیاه جداسازی و در محیط کشت عاری از میکرو ارگانیزم‌ها کاشته می‌شود. هرمونی در داخل این گیاه موجود است که دارای چندین شاخص است که هر کدام از این شاخص جداسازی و در محیط کشت جداگانه‌ای کشت می‌شود و به این ترتیب از هر گیاه چندین بوته تولید می‌شود که هر کدام دارای ویژگی خاصی است.

آقارحیم، با اشاره به تفاوت این طرح با سایر مطالعات انجام شده در این زمینه خاطر نشان کرد: در این مطالعات روشی به کار برده شد که تکثیر آن 100 برابر روش معمول شده است.

مجری طرح همچنین از تجاری سازی دستاوردهای این مطالعات خبر داد و یادآور شد: با مزایایی که تکنیک به کار برده شد افدام به تجاری سازی آلوئه ورا تولید شده کردیم.

وی به مزایای گیاه آلوئه ورا اشاره کرد و ادامه داد: مصرف موضعی این گیاه موجب ترمیم سوختگی و التیام زخم خواهد شد ضمن آنکه منجر به رفع اثرات جوش و کک و مک می‌شود.

آقارحیم، به بیان اهمیت مصرف خوراکی گیاه آلوئه ورا پرداخت و اضافه کرد: مصرف خوراکی این گیاه موجب ارتقای سیستم ایمنی بدن خواهد شد و نتایج تحقیقات نشان داده است که در بیماران مبتلا به ایدز در صورتی که این گیاه همراه با داروهای مورد نیاز استفاده شود، موجب کاهش دوز داروها خواهد شد.
 


نوشته شده در   جمعه 16 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode