ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402     |     کد : 202284

تولید نانو امولسیونی برای درمان تقویت سیستم ایمنی از کدو حلوایی

گروهی از محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از منشا کدو حلوایی نانو امولسیونی را تولید کردند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

گروهی از محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از منشا کدو حلوایی نانو امولسیونی را تولید کردند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

دکتر محمود ابراهیمی فوق تخصص قلب از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با ایسنا گفت: محصولی که ارائه دادیم یک محصول نانو امولسیون دارویی است که از ماده‌ای به نام "اسکوالن" با منشا گیاهی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سایر اسکوالن‌هایی که در کشورهای دیگر تولید می‌شود، از منشا حیوانی و از کبد کوسه است. اسکوالن تولیدی ما از منشا گیاهی و از "کدو حلوایی" تولید شده است. این امر موجب تنوع محصول می‌شود و در حفظ محیط زیست تاثیر گذار است.

به گفته وی برای تولید این ماده، ماده موثره اسکوالن موجود در کدو استخراج و در تولید نانو امولسیون مورد استفاده قرار گرفت.

ابراهیمی در خصوص جز نانویی این محصول توضیح داد: اسکوالن حالت چربی شکل دارد و برای استفاده در این محصول به اندازه نانو درآمد تا چسبندگی میان مولکول‌های آن ایجاد نشود.

با اشاره به اهمیت تولید نانو امولسیون، یادآور شد: این ماده دارای اثرات ضد التهابی بسیار قوی است و قادر است سیستم ایمنی بدن را متعادل کند ضمن آنکه ضعف سیستم ایمنی را برطرف خواهد کرد و از این طریق پرکاری عامل بیماری‌زا در بدن را کاهش خواهد داد.

این محقق با تاکید بر اینکه نانو امولسیون تولید شده دارای کاربردهای بسیار وسیعی است، خاطرنشان کرد: در دوره کرونا موجب کاهش مرگ و میرها شده و وابستگی بیماران به سیستم اکسیژن ساز را کاهش داد.

ابراهیمی اثر آنتی اکسیدانی بسیار قوی را از دیگر مزایای این محصول ذکر کرد و یادآور شد: علاه بر آن در ترمیم زخم‌ها موثر است به گونه‌ای که از اضافه شدن بافت بعد از بهبود، جلوگیری می‌کند.

مجری طرح با بیان اینکه این محصول به ثبت پتنت رسیده است، یادآور شد: این نتایج در کارآزمایی‌های بالینی به دست آمد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: این دارو در قالب تزریقی و یا استنشاقی قابل استفاده است.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 27 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode