ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 بهمن 1392     |     کد : 66997

امام جمعه شهر مهربان:ملت ایران به هیچ قیمتی درباره استقلال خود مصالحه نمی‌کند

امام جمعه مهربان خطاب به آمریکایی‌ها و غربی‌ها گفت: ملت ایران به هیچ قیمتی درباره استقلال خود مصالحه نمی‌کند.



امام جمعه مهربان خطاب به آمریکایی‌ها و غربی‌ها گفت: ملت ایران به هیچ قیمتی درباره استقلال خود مصالحه نمی‌کند.
 


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت یوم الله دهه مبارک فجر و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار کرد: طبق فرمایش مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای، دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در ایران است و حادثه 22 بهمن و پیروزی انقلاب، پایان تحقیر ملت ایران بود که سال‌های متمادی این مردم توسط استعمار و استبداد تحقیر می‌شدند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه زمانی در این مملکت برای مردم به عنوان صاحبان کشور ارزش قائل نبودند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران جایگاه واقعی مردم را به آنها برگرداند.

حجت‌الاسلام جلیلی با اشاره به اینکه ایام‌الله دهه فجر برای ملت ایران عید بزرگی است که باید زنده نگه داشته و حفظ شود، تصریح کرد: حفظ انگیزه الهی و حفظ اتحاد بین مردم شرط حفظ انقلاب اسلامی است و ان‌شاءالله با حضور گسترده و یکپارچه در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تکلیف خود را به امام، انقلاب و شهدای عزیز ادا کرده و با مقام معظم ولایت حضرت امام خامنه‌ای و آرمان‌های والای شهدای عزیز تجدید بیعت خواهیم کرد و به یاوه‌گویی‌های چند روز اخیر مقامات آمریکایی پاسخ محکمی خواهیم داد.

خطیب جمعه مهربان خطاب به آمریکا، غربی‌ها و کشورهای استکباری اظهار کرد: ما هنوز شاکر نعمت بزرگ استقلال و آزادی از سیطره قدرت‌های جهانی هستیم و این استقلال را با هیچ قیمتی قابل مصالحه و مذاکره نمی‌دانیم و با همان روحیه جوانان اول انقلاب از استقلال‌مان دفاع خواهیم کرد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به اظهارات گستاخانه معاون وزیر امور خارجه آمریکا در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: اینکه خانم وندی شرمن ایران اسلامی را تهدیدی برای منافع آمریکا در خاورمیانه می‌دانند به نوعی واقعیت است ولی باید توجه داشته باشند که انرژی هسته‌ای صلح آمیز ایران اسلامی به هیچ‌وجه تهدیدی برای منافع آمریکا در خاورمیانه نیست بلکه تفکر و انگیزه‌های الهی جوانان و بیداری اسلامی به‌وجود آمده در سرتاسر جهان که در سایه تفکرات انقلاب اسلامی ایران پدیدار گشته است تهدیدی برای منافع آمریکا نه در خاورمیانه بلکه در کل جهان است.

جلیلی افزود: مقامات آمریکایی با مطرح کردن مسائل هسته‌ای در خصوص ایران اسلامی می‌خواهند آبروی از دست رفته خود را احیا کنند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به مطرح شدن دوباره تمام گزینه‌ها در خصوص ایران اسلامی توسط مقامات آمریکایی خطاب به مقامات آمریکایی هشدار داد اگر تمام گزینه‌ها روی میزتان است در کشور بزرگ ایران با ملتی غیرتمند، ولایتمدار و انقلابی و حماسه راهپیمایی‌های 22 بهمن سال‌های گذشته روی میز است که ان‌شاء‌الله در سال حماسه سیاسی با حضور گسترده و یکپارچه ملت ایران در راهپیمائی 22 بهمن باشکوه‌تر، باعظمت‌تر و بااقتدارتر از سال‌های گذشته تکرار می‌شود.

امام جمعه مهربان افزود: مقامات آمریکایی بدانند و به هوش باشند و صدای ملت بزرگ ایران را در راهپیمایی باشکوه یوم‌الله 22 بهمن از هم‌اکنون متوجه باشند که اگر تمام گزینه‌ها در آمریکا در خصوص ایران اسلامی بر روی میز است در ایران اسلامی گزینه 8 سال دفاع مقدس با رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانان غیرتمند ایرانی روی میز است و اگر در آمریکا به تمام گزینه در خصوص توجه دارند به 300 هزار شهید ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس هم نظری داشته باشند که به خاطر دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی از جان خود گذشتند و اجازه ندادند دوباره کشورمان در زیر بیرق آمریکا و کشورهای غربی قرار گیرد.

جلیلی تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها در خصوص کشور ایران اسلامی گزینه نظامی را روی میز دارند، در کشور ایران نیز گزینه انگیزه الهی جوانان و همت بلند زنان و مردان ایرانی با همان روحیه جوانان اول انقلاب روی میز است.

امام جمعه مهربان با اشاره به پاسخ مناسب وزیر امور خارجه کشورمان به اظهارات مقامات آمریکایی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان پاسخ مناسبی دادند که خانم شرمن واقعیت‌ها را مرور کنند نه آرزوها را و در کنار آن باید توجه داشت که پاسخ قاطع و دندان‌شکن به تمام اظهارات و یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی را ملت بزرگ ایران با حضور گسترده و یکپارچه خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن خواهند داد.

خطیب جمعه مهربان در ادامه به مناسبت‌‌های هفته اشاره کرد و  هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) را به تمامی مسلمانان و شیعیان جهان و نمازگزاران حاضر تبریک گفت.

امام جمعه مهربان با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (ع) کریمه اهل بیت (ع) افزود: یکی از نعمت‌های الهی به مردم ایران وجود حضرت فاطمه معصومه (ع) است که در شهر قم مدفون هستند.

جلیلی با گرامیداشت 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: 19 بهمن و اعلام همبستگی همافران نیروی هوایی با حضرت امام خمینی (ره) افتخار بزرگی بر پیشانی نیروی هوایی است.

خطیب جمعه مهربان 21 بهمن سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) توسط مردم در سال 57 که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 شد را گرامی داشت و به ارواح مطهر تمام شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس درود و صلوات فرستاد.


نوشته شده در   جمعه 18 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode