ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 اسفند 1388     |     کد : 6614

خانه‌سازي با روزنامه باطله‌

محققان ايراني موفق به ساخت توليد آجر فوق سبك از كاغذهاي باطله شدند...

محققان ايراني موفق به ساخت توليد آجر فوق سبك از كاغذهاي باطله شدند.
به گزارش ایسنا، محققان شيمي يكي از واحدهاي فن‌آور رشد پارك‌ علم و فن‌آوري آذربايجان شرقي موفق به توليد آجر فوق سبك سلولزي از الياف كاغذهاي بازيافتي شدند.
مهندس محمد علي ــ مجري طرح ــ با اعلام اين مطلب گفت: در توليد آجر فوق سبك از الياف كاغذهاي بازيافتي سلولوزي كه نوعي پليمر طبيعي است، استفاده كرديم به طوري كه پس از مخلوط كردن اين دو مواد و قالبگيري، اين آجرها مي‌توانند بدون استفاده از هيچ‌گونه مصالح و ملاتي مورد استفاده قرار گيرند.
وي در خصوص چگونگي توليد اين نوع آجرها خاطر نشان كرد: كاغذهايي كه از زباله‌هاي خشك سلولوزي هستند و يا كاغذهاي روزنامه‌، كارتن‌ها و ... را وارد خط بازيافت مي‌كنيم و پس از بازيافت كه به خمير كاغذ تبديل شدند آن را با موادي مانند پليمرها، رزين‌ها و مواد ديگنين دار مخلوط مي‌كنيم، سپس آن را در قالب‌هاي انقباضي قرار مي‌دهيم. در اين مرحله به دليل وجود رطوبت در خمير كاغذ اين قالب‌ها را در جريان حرارت هوا و يا خشك كننده‌ها قرار مي‌دهيم تا به صورت بلوك‌هاي طراحي شده و به يك آجر تبديل شوند.
علي در رابطه با چگونگي به كارگيري اين آجرها افزود: از آنجايي كه اين آجرها نياز به هيچ گونه ملات و يا مصالحي ندارند، آن را به صورت پازل به يكديگر وصل مي‌كنيم و سپس ميله هايي را از داخل آنها عبور مي‌دهيم و آن را به سازه اصلي ساختمان وصل مي‌كنيم.
وي با اشاره به اين كه اين آجرها مي‌توانند در ديوارهاي غير باربر، تيغه ها و بخش‌هاي درون ساختمان مانند يونوليت‌ها مورد استفاده قرار بگيرند در خصوص ويژگي اين محصول اضافه كرد: اين آجرها جزو تركيبات فوق سبك هستند و وزن چگالي آن ها نيم گرم در سانتيمتر مكعب و همچنين 500 كيلوگرم در متر مكعب است كه اين ميزان در مقابل سازه هاي سبك سيماني و مشابه آن بين 900 تا 1700 كيلو گرم در متر مكعب است و از آنجايي كه در سبك سازي ساختمان و سازه هاي ساختماني هر قدر مصالح سبك‌تر باشد، بهتر و كم خطرتر است اين امر جزو مهمترين ويژگي‌هاي اين محصول است.
علي در خصوص ديگر ويژگي‌هاي آجر ابداعي تصريح كرد: در صورت به كارگيري اين آجرها در ساختمان و ديوارها ديگر نيازي به رنگ آميزي اين ديوار نيست، چرا كه ما مي‌توانيم اين آجرها را در طول مرحله توليد به هر رنگي كه بخواهيم توليد كنيم و همچنين آتش گير نبودن اين آجرها ويژگي ديگر اين سازه در مقابل يونوليت‌هايي است كه مقاومت كمي در برابر آتش دارند ، اما آجرهاي فوق سبك تا حدود 500 درجه سانتيگراد مي‌توانند در مقابل آتش مقاومت كنند.
وي در پایان گفت: پس از توليد اين آجر در سطح آزمايشگاهي و پايلوت نمونه آن را در اختيار گروه عمران دانشگاه‌هاي تبريز قرار داديم كه خوشبختانه نتايج آزمايش‌هاي انجام شده مثبت اعلام شده و تنها منتظر تاييد سازمان پژوهش‌هاي علمي صنعتي و مركز تحقيقات ساختمان وزارت مسكن هستيم و اميدواريم بتوانيم با حمايت‌هاي مالي بخش دولتي آن را وارد مرحله توليد انبوه كنيم.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode