ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1392     |     کد : 66013

رسالت ادبیات و شعر تزریق امید و نشاط به جامعه است

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: تشکل های ادبی باید انسان ها را به سمت نور و وادی الهی سوق دهد.

 خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: تشکل های ادبی باید انسان ها را به سمت نور و وادی الهی سوق دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی سه شنبه در ویژه برنامه ای به مناسبت میلاد نبی رحمت(ص) در انجمن ادبی سردرود با بیان اینکه رسالت ادبیات و شعر تزریق امید و نشاط بر زندگی تک تک آحاد جامعه است،افزود: انجمن ادبی سردرود نیز بدون شک در این امید بخشی نقشی اساسی دارد و شاعران در شعرهایشان از امید بخشی و سرزندگی سخن بگویند.

وی همچنین با تاکید بر رسالت انسانها در بهره گیری از آیات الهی، گفت: حفظ فضاهای دینی و ارزشی وظیفه مسئولان و دست اندرکاران تشکل های ادبی می باشد.

وی خاطر نشان کرد: ادبیات نیز چون مذهب، از گذشته تا به حال، جزء ارکان اصلی زندگی بشر و در  پیوند مستقیم با آیین ها و باورهای دینی بوده و از آن جا که همواره آدمی، با آفرینش  آثار ادبی، احساس شعف و لذّت می کرده، با زندگی وی درآمیخته است.

میلانی تصریح کرد: در هر منطقه ای که فضای ادبی در آن وجود داشته باشد شاهد تحول فرهنگی در همان منطقه بوده ایم و حضور شاعران جوان و علاقمند به ادبیات در انجمن ادبی سردرود نیز در آینده ای نه چندان دور تحول فرهنگی را در سردرود رقم خواهد زد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در ادامه افزود: حوزه هنری استان پتانسیل های زیادی برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر دارد و بر اساس این ظرفیت ها سعی خواهیم کرد از انجمن ادبی سردرود حمایت کرده تا شاهد پرورش استعدادهای نهفته در این منطقه باشیم.

خاطر نشان می شود در ابتدای ویژه برنامه میلاد نبی رحمت(ص) انجمن ادبی سردرود، حسن حیدرزاده استاد دانشگاه و مسئول انجمن ادبی سردرود به تاریخچه این انجمن اشاره کرد و گفت: انجمن ادبی سردرود از سالها قبل فعالیت خود را از مسجد امازاده این شهر شروع کرده و بعد از افت و خیزهای مکرر به موقیعت کنونی رسیده است.

حیدرزاده با بیان اینکه حمایت حوزه هنری استان از انجمن فوق می تواند قوت قلبی برای گردانندگان این انجمن باشد، تصریح کرد: شهر سردرود دارای استعدادهای بالقوه ای است که با حمایت از آنها می توان به فعل درآورد.

ویژه برنامه میلاد نبی رحمت(ص) با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی و انجمن ادبی سردرود در محل کتابخانه عمومی شهید باکری سردرود برگزار شد و در پایان این مراسم ازمحمد رضا مرغدار، مهدي اصل ملاپور، محمد رضا فتح اله زاده، محمود مونسي و نعمت مسگري از فعالان انجمن ادبی سردرود با اهدای لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

همچنین در این ویژه برنامه شاعران سردرود به شعرخوانی در موضوع حضرت ختمی مرتبت، پیامبر اکرم (ص) و موضوع آزاد پرداختند.


نوشته شده در   سه شنبه 1 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode