ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 اسفند 1388     |     کد : 6563

امام جمعه تبريز: ايران موضعي غيرتمندانه و حكيمانه در برابر انگليس اتخاذ كند

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد‌شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني (ره) با اشاره به ديدار پرشور مردم آذربايجان با رهبر معظم انقلاب افزود: در اين ديدار كه با حضور بيش از 4 هزار و 500 نفر از مردم آذربايجان به نمايندگي از طرف آحاد مردم اين ديار صورت گرفت بيانات ارزشمندي از طرف رهبر معظم انقلاب ايراد شد...

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد‌شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني (ره) با اشاره به ديدار پرشور مردم آذربايجان با رهبر معظم انقلاب افزود: در اين ديدار كه با حضور بيش از 4 هزار و 500 نفر از مردم آذربايجان به نمايندگي از طرف آحاد مردم اين ديار صورت گرفت بيانات ارزشمندي از طرف رهبر معظم انقلاب ايراد شد.
وي با اشاره به بخش‌هاي از اين بيانات تاريخي اظهار داشت: بيانات حكيمانه ايشان موجب يادآوري بيانات تاريخي رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار كبير انقلاب مي‌شود كه ايشان خلفي صالح براي آن رهبر بزرگ هستند.
شبستري تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب مردم آذربايجان را داراي دو خصوصيت عمده دانستند كه پيشگامي در حركت‌ها و انقلاب‌هاي بزرگ و وفاداري دو محور مهم در خصوصيات مردم آذربايجان از نگاه رهبري است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: مردم آذربايجان در جريان قيام 29 بهمن تبريز اربعين‌ها را آغاز كردند كه اين حركت پيشگامي در تاريخ انقلاب بود.
خطيب جمعه تبريز همچنين با اشاره به محورهاي ديگر فرمايشات رهبري در ديدار با مردم آذربايجان تصريح كرد: ايشان حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن با توفيق‌الهي و آگاهي و بصيرت پاسخي كوبنده و قاطع به مخالفان جمهوري اسلامي دادند.
مجتهد‌شبستري تصريح كرد: رسالت مسئولان از ديدگاه مقام معظم رهبري پس از اين راهپيمايي پرشور خدمتگزاري با خضوع و جديت تمام در راستاي حل مشكلات مردم است.
وي با اشاره به پيام‌هاي راهپيمايي 22 بهمن خطاب به مستكبران جهان تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به مستكبران جهان فرمودند كه اجازه نخواهيم داد پنج كشور سرنوشت جهان را در دست بگيرند.
شبستري در ادامه با اشاره به پيشگامي مردم آذربايجان و تبريز در جريانات سياسي و اجتماعي كشور اظهار داشت: ملت آذربايجان همواره به عنوان شهر نخستين‌ها مطرح بوده و در مبارزه با استكبار و استبداد به عنوان پيشتاز حركت كرده است.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: امام خميني (ره) نيز در پيام‌ها و اطلاعيه‌هاي خود خطاب به مردم آذربايجان، مردم اين خطه را غيور خطاب مي‌كردند.
وي افزود: آگاهي به زمان مخصوص روحانيت نيست، بلكه دانشگاهيان، فرهيختگان و عموم مردم نيز بايد خود را عالم به زمان كنند.
مجتهد شبستري در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به توطئه‌هاي انگليس در امور داخلي ايران گفت: اخيراً جلسات و طرح‌هايي در اين زمينه در مجلس مطرح شده است كه بايد در اين زمينه نيز ايران اسلامي موضعي غيرتمندانه و حكيمانه در برابر انگليس اتخاذ كند.
وي موضع‌گيري مجلس شوراي اسلامي در قبال عملكرد و رفتارهاي كشور انگليس را بسيار به موقع و مناسب خواند و گفت: مجلس شوراي اسلامي به خاطر عملكرد نامناسب دولت انگليس به فكر تنزل ارتباط خود با اين كشور بوده و بايد گفت اين امر در مقابل شيطنت‌هايي كه اين كشور در مورد ايران انجام داده موضع‌گيري مناسبي به شمار مي‌رود.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجس خبرگان رهبري تاكيد كرد: دولت و مجلس در برابر تهديدات و دخالت‌هاي دولت انگليس كه بسيار روشن و واضح است با الهام از رهنمودهاي مقام‌معظم رهبري تصميمي بر اساس عزت ايران اسلامي بگيرند.
وي همچنين به سفر هفته گذشته وزير امور خارجه آمريكا به منطقه خاورميانه اشاره كرد و اظهار داشت: هدف از اين سفر تحريك اعراب عليه ايران اسلامي و ايران هراسي در ميان آنان بود كه اين سفر با ناكامي و عدم حصول نتيجه همراه شد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: با گذشت زمان مشخص مي‌شود كه علاوه بر ضعف آمريكا در امور اقتصادي در زمينه‌هاي سياسي نيز اين كشور وضعيت خوبي ندارد و در آستانه اضمحلال قرار گرفته است.


نوشته شده در   شنبه 1 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode