ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 بهمن 1388     |     کد : 6534

فرقه بابیه وبهائیه

در قرن 13 قمری بر اثر ضعف حکومت سلسله قاجاری کشور ایران هدف حملات بیگانگان قرار گرفت ...

پیدایش فرقه بابیه وبهائیه 
در قرن 13 قمری بر اثر ضعف حکومت سلسله قاجاری کشور ایران هدف حملات بیگانگان قرار گرفت .
تزارهای روسیه که در آن زمان با امپراطوری روس روبرو بودند تصمیم داشتند سلطه خود را بر ایران گسترش دهند و از ایران به آب های خلیج فارس راه یابند و برای رسیدن به این اهداف دو جنگ خانمان سوز را بر ایران تحمیل کردند .
مردم ایران با فرمان فقهاء و پیشوایان دینی همچون آیت الله کاشف الغطاء و ملااحمد نراقی و آقای سید محمد مجاهد اصفهانی و ملا محمد جعفر استر آبادی برای دفاع از کشور بسیج شدند و ضربه ی سنگینی به روسیه تزاری وارد نمودند وروس ها در این دو جنگ متوجه نفوذ ونیروی علماء در میدان مبارزه با استعمار شدند و تصمیم گرفتند عامل اصلی مقاومت وهم بستگی مردم مسلمان ایران در برابر بیگانگان یعنی تبعیت ایشان از فقهاء و پیشوایان مذهبی راحذف نمایند ودر این راستا اقدامات مختلفی انجام دادند ازجمله این اقدامات :
طرح و علم کردن نایب خاص جعلی برای امام زمان (ع) بود تا از این طریق نفوذ مراجع تقلید و فقهاء را که مردم آنها را نایب عام امام زمان (ع) می دانند بی اثر نمایند. و این پروزه های استعماری دسیسه آمیز توسط جاسوسان زبر دست دولت روس بخصوص (کینیاز دال گورکی) شاهزاده و کارمند قوی سفارت روس در ایران به اجرا در آمد.
کینیاز دال گورکی ، طلبه ای کم سواد از مکتب شیخیه بنام میرزا علی محمد شیرازی را شناسایی کرد و با تشویق و ترغیب او در سال 1260 آقای میرزا علی شیرازی خود را نایب امام زمان (ع) نامید.سپس او را به ادعاهای دیگری از جمله ادعای امام زمانی –نبوت- و حتی خدایی وادار کرد و بدین وسیله موفق شدند فرقه بابیه وبهائیه را بو جود آورند .
جانشین میرزا علی محمد و راه اندازی بهائیت:
میرزا علی محمد فرزند رضا بزاز که در سال 1325 قمری در شیراز به دنیا آمده بود در سال 1266 بدنبال اغتشاش های مختلف در کشور به دستور امیر کبیر اعدام شد. وی فردی بنام میرزا یحیی نوری را به جانشینی خود برگزید.
میرزا حسین علی نوری بیش از ده سال از برادر خود میرزا یحیی که کارگردان نقشه های دولت روس بود تبعیت کرد سپس به هوس ریاست افتاد و علیه او شورید و در کتاب خود به برادرش لقب حمیر( الاغ) داد.پس از آن میرزا حسین علی با دسیسه پنهان دولت روسیه ادعای پیغمبری و من یظهره اللهی کرد و از برادر خود جدا شد . پیروان میرزا یحیی به ازلی و پیروان میرزا حسین علی به بهایی معروف شدند .
میرزا حسین نوری معروف به بهاءالله فرزند میرزا عباس معروف به میرزا بزرگ نوری مازندرانی در سال 1260 در زمره پیروان باب در آمد و به پشتیبانی دولت روس بلواها و آشوب هایی در کشور سازماندهی کرد.از جمله آشوب ها : آشوب خراسان -بلوای بابل- فتنه قلعه طبرسی- آشوب زنجان و ... می باشد.وی پس از اختلاف با برادرش خود را محور اصلی آیین جدید معرفی کرد و میرزا علی محمد باب را مبشر خود دانست و با این ادعا بهائیت را به راه انداخت.

مقصود از بهائیت طبق روایت عباس عبدالبهاء:
از کلمه بابیت مراد او چنین بود که من واسطه فیوضات از شخص بزرگواری
هستم که هنوز در پس پرده عزت است و دارنده کمالات بی حصر و ...
سران بابی گری و بهایی:
1- میرزا علی محمد باب شیرازی
2- میرزا یحیی معروف به شیخ ازل
3- میرزا حسین علی بهاء
4- عباس افندی که پیروانش بنام ثابتین و پیروان برادرش بنام ناقضین معروف شدند.
5- شوقی افندی
عباس افندی بر خلاف سفارش پدرش که سفارش کرده بود بعد از وی دو فرزندش به ترتیب عباس افندی و سپس محمد علی جانشین او باشد،نوه دختری خود بنام شوقی افندی را به جانشینی خود معرفی کرد.
6- بیت العدل عمومی :
پس از مرگ شوقی رهبری بهائیان بیت العدل عمومی یا مرکز جهانی بهائیان در اسرائیل قرار گرفت.
بیت العدل عمومی مجمعی نه نفره است که با همکاری صهیونیسم- انگلیس –آمریکا و بعضی از دول غربی ،جامعه بهائیان را در جهان اداره می کنند و اعضای آن عمدتا آمریکایی-انگلیسی و اسرائیلی و بعضا ایرانی هستند.
نگاهی اجمالی به نمونه هایی از انحرافات عقاید بهائی ها:
1- انکار وجود امام عصر (عج) توسط میرزا حسین علی بهاء :
الف: وی این خورشید تابان را موهوم دانسته و می نویسد: بعین مشاهده کنید هزار سال او ازید، جمیع فرق اثنا عشری نفس موهومی را که اصلا موجود نبوده مع عیال و اطفال موهومه در مدائن موهومه محل معین نمودند.( میرزا حسین علی نوری – اقتدارات/244-265 ).
دیگر رهبران و مبلغان بهائی نیز به طرق مختلف سعی دارند وجود آن حضرت را انکار کنند.
جواب:
وجود گرامی حضرت مهدی (عج) از معتقدات و ضروریات و باورهای شیعه اثنی عشری است و انکار آن چشم پوشی از همه منابع و ماخذی ا ست که وجود گرامی آن حضرت را ثابت می کند.
ب : بعضی از مبلغان بهائی سعی می کنند میرزا علی محمد باب را به عنوان امام زمان معرفی کنند چنانکه احمد یزدانی یکی از مبلغان نهائی در کتاب خود بنام( نظر اجمالی در دیانت بهائی /12) چنین نموده است .
جواب:
1- موعود دین اسلام ظهور مهدی حجه ابن الحسن العسگری(ع) بنام و کنیه جدش پیغمبر مسلمین و مادرش نرجس خاتون (صیقل ) و متولد قرن 30 هجری در سرمن راه می باشد نه علی محمد پسر رضا که مادرش خدیجه یا فاطمه بیگم و محل تولدش شیراز در سنه 1235 هجری بوده است . و ظهور و رجعت حسین ابن علی ابن ابی طالب (ع) و نزول عیسی بن مریم (ع) است نه حسین علی پسر میرزا عباس نوری معروف به میرزا بزرگ.
پس آنچه را که مسلمین بر حسب ضرورت و مدارک متواتره از دین و مذهب منتظرند، ابدا با علی محمد باب تطبیق نمی کند و سخنان و دعوی آنان عقلا صحت و قابلیت استماع برای مسلمین ندارد و در آن هیچ گونه احتمال صدق نمی رود تا مطالبه دلیل از آنها بشود بلکه قطع به کذب و بطلان آنها است.
2- پس از ظهور موعود مزبور عالم باید پر از صلح و عدل و داد شود همچنانکه پر از ظلم و جور شده است . چنانکه در روایات متواتره تصریح به این معنی شده از جمله:
الف :عن جابر عن ابن جعفر (ع) فی حدیث قال:قال رسول ا... (ص) هو (ای قائمنا ) رجل منی اسمه کاسمی یحفظنی ا.. فیه و یعمل بسنتی یملاء الارض قسطا و عدلا و نورا بعد ما یملئ ظلما و جورا و سوئا.
جابر از امام محمد باقر (ع) نقل می کند که در حدیثی فرمودند: رسول ا... (ص) فرمودند :
او ( یعنی قائم ما) مردی از ماست که اسمش مثل اسم من است خداوند او را حفظ خواهد کرد و به سنت من عمل می کند و زمین را از قسط و عدل و نور پر می کند بعد از آنکه از ظلم و جور و از بدیها پر شده باشد. (بحار الانوار – ج 13 صفحه 7 )
ب: عن عبدالعظیم الحسن عن ابی الحسن الثالث (ع): انه قال فی القائم لا یحل ذکره باسمه حتی یخرج فیملئ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا ( بحار الانوار ج 13 ص 8).
البته احادیث در این رابطه به حد تواتر می باشد این دو حدیث بعنوان نمونه ذکر گردید.
حال آیا با ظهور و دعوت اشخاصی مانند میرزا علی محمد باب عالم پر از عدل و داد شده است ؟ یا اینکه امروزه قدرتهای بزرگ با سیطره و استعلاء و استعمار کشورهای کوچک ،منابع و منافع آنان را به یغما برده و مردم آن ممالک را به نان شب محتاج می کنند و امروزه چه تعداد از انسانها در کشورهای فقیر مانند کشورهای آفریقایی و غیره در اثر نبود غذا و دارو و امکانات بهداشتی جان خود را از دست می دهند در حالی که قدرتهای جانی میلیاردها دلار برای ساختن سلاحهای مهلک تر خرج می کنند.
مگر نه این است که امروز استکبار جهانی آتش جنگ را در کشورهای مختلف دنیا مانند عراق و افغانستان و... روشن و شعله ور و هزاران انسان را قتل عام می کند تا بر منابع آنان دست پیدا کند و منافع خود را در منطقه دنبال کند .
امروز اسرائیل در فلسطین با حمایت آمریکا مردم بی گناه اعم از پیر مرد و پیرزن و کوچک و بزرگ را می کشد و خانه های آنان را بر سرشان خراب می کند و میلیونها انسان را آواره می کند ... آیا اینها ظلم نیست؟ و دنیا پر از عدل و داد شده است ؟
3- عدم صلاحیت میرزا علی محمد باب و میرزا حسنعلی اساسا برای پیشوایی و رهبری دین از جهت نداشتن علوم و معارف صحیح و صداقت و امانت .-چنانکه از بیانات و منقولات و کلمات آنان معلوم می گردد.
4- آنان دعوی نبوت و شارعیت نموده اند با اینکه موعود و منتظر مسلمین طبق مدارک اسلامی اصلا نبی و شریعتی که ناسخ شریعت خاتم الانبیاء باشد، نیست زیرا که مسلمین معتقدند :
- دین اسلام کامل ترین دین است الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا (سوره مائده آیه 3 )
- پیامبر اسلام خاتم الانبیاء(آخرین پیامبر) است و بعد از او پیامبری نخواهد آمد .
ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول ا... و خاتم النبیین
5- آثاری که از باب نقل شده است (جز آنچه از مضامین آیات و ادعیه استراق نموده است ) انصافاٌ از شخص عاقل سر نمی زند فضلا از مصدر وحی و اینگونه کلمات هر چه بیشتر از کسی صادر شود ، سفاهت و جنون او را بیشتر ثابت می کند.
والحق : تا ابد جای بسی خجلت و شرمساریست که بگوییم خوانندگان محترم اینگونه کلمات را با قرآن مجید و کلمات خاتم الانبیاء و یا آثار باقیه شاگرد مکتب او علی (ع) مقایسه نمایند. آیا هیچ عاقل بی خبری اینها را در ردیف و هم عرض آنها قرار میدهد؟ 
2-تحریف بهاء در قرآن مجید :
میرزا حسین علی بهاء در آیه قرآن تصرف و تحریف کرده و در صفحه 47 ایقان می نویسد:
و این مضمونات در قرآن نیز نازل شده چنانچه می فرماید: یوم یاتی الله فی ظلل من الغمام. و بعد هم می نویسد: که مضمون آیه چنین است: روزی که خدا می آید در سایه ای از ابر. در صفحه 89 نیز آیه را همین قسم می نویسد (مخفی نماند روسای دستگاه بعد از بهاء متوجه مطلب شده ، در چاپ مطبوعه مصر سنه 1318 آن را اصلاح نمودند. 
)و حال آنکه آیه شریفه در قرآن چنین است:
هل ینظرون الا ان یاتیهم الله فی ظلل من الغمام . (سوره بقره آیه 209 )
3-خاتمیت اسلام وبهایت :
رهبران ومبلغان بهائی باب و بهاء را پیامبر دانسته اند
احمد یزدانی یکی از مبلغان بهائی در باره ادعای باب چنین می نویسد :
در سال 1260 قمری در شیراز از برای جناب ملا حسین بشرویه ای اظهار امر و بیان بعثت خود را فرمود و در صفحه 45 می نویسد : میرزا حسین علی بهاء در سال 1279 (ه ق ) علنا اظهار امر نمود . (احمد یزدانی نظر اجمالی در دیانت بهائی)
عباس افندی نیز میرزا علی محمد و میرزا حسین علی را از پیامبران صاحب شریعت مستقل معرفی نموده است (عباس افندی مفاوضات 124  ) 
خلا صه این که به هر بهائی القاء می نمایند که پیرو آیین جدید و پیامبر حدید می باشند .
جواب :
- در بحث قبلی بیان شد که طبق صریح قرآن اسلام آخرین دین و پیامبر اسلام آخرین پیامبر است که دیگر بعد از آن دین و پیامبر جدیدی نخواهد آمد .
- علاوه بر آن هر پیامبری دارای معجزه و دلیل است چنانکه نمونه های آن در مورد پیامبران مانند حضرت عیسی (ع) (بینایی نابینایان-شفای مرض های صعب العلاج و ناعلاج –زنده کردن مرده ها و...) و حضرت موسی ( دارای ید بیضاء و عصا بود ) و پیامبر اسلام (ص) ( که شق القمر ، سخن گفتن با حیوانات و حتی با جمادات و اخبار از آینده و...) و سایر انبیاء بوده است .
حال این آقایان چه نوع معجزه ای از خودشان نشان داده اند؟
4- نفی اصل توحید توسط سران بهائی :
باب ادعای خدایی می کند :
میرزا علی محمد خود را مهیمن قیوم معرفی کرده (لوح وصیت نامه میرزا علی محمد در سفارش به جانشین میرزا یحیی ص6) 
و خود را ذات خدا و وجود او می شمارد چنانکه دربیان عربی می نویسد: ان علی قبل نبیل ذات الله کینونیته : ترجمه: به درستی که علی قبل نبیل (علی محمد)ذات خدا و هستی اوست0(میرزا علی محمد شیرازی –بیان عربی – بخش دوم بنام لوح هیکل الدین /5)
میرزا حسین علی با شدت و تاکید هر چه تمام تر میرزا علی محمد را رب اعلی معرفی می کند .(میرزا حسینعلی نوری بدیع /43 ) .
مقام میرزا علی محمد از نظر عبد البهاء الوهیت شهودی (خدای دیدنی ) است .(تاریخ صدر الصدور 207 از قول عبدالبهاء )
میرزا حسین علی باب ادعای الوهیت می کند وی می نویسد :
بشنو آنچه که وحی می شود از محل بلا بر سرزمین رنج و سختی (زندان عکا)
انه لا اله الا انا المسجون الفرید.ترجمه به درستی که نیست خدایی جز من زندانی تنها. ( میرزا حسینعلی نوری مبین/286 چاپ قدیم و مبین 229 چاپ جدید)
عبدالبهاء، میرزا حسینعلی را (هویت ذات واحد وجود) یعنی حقیقت ذات یکتای پروردگار معرفی کردو سپس اضافه می کند که این مطلب هیچ تفسیر و تاویل ندارد.(صدرالصدور /207 از قول عبدالبهاء  )
اشراق خاوری مبلغ مشهور بهائیان:
مقام میرزا حسین علی ظهور الله است. (رحیق مختوم از78 )
4- نمونه هایی از احکام در بهائیت
سران بهائی احکامی را ارائه کرده اند که حتی مبلغان بهائی تلاش می کنند تا این احکام آشکار نشود و از گفتن آن پرهیز می کنند .
 
به تعدادی از آنها اشاره می شود :
1-هوا از مطهرات است (میرزا علی محمد شیرازی- بیان فارسی-173  ) . (باید گفت اگر هوا طاهر کننده باشد دیگر چیز نجس معنا ندارد.)
2-اگر معلمی دانش آموزی را بیش از 50 ضربه تنبیه نماید، 19 شب همسرش بر او حرام است.(بیان فارسی /217 )
3-بر هر کسی واجب است ازدواج نماید و بچه دار شود. حال اگر از مرد فرزندی حاصل نشد،زن میتواند به اذن شوهرش به دیگری مراجعه کند و برای مرد اول فرزند بیاورد.(بیان فارسی /298  ).
( این حکم بر خلاف قرآن و روایات است . ارتباط جنسی بدون ازدواج موقت یا دائم ،حرام و از گناهان کبیره و موجب عذاب و عقوبت اخروی است و به آن زنا گفته میشود که زانی و زانیه باید طبق حکم شرعی مجازات شوند و حد شرعی بر آنها جاری شود. )
4-میرزا حسینعلی بهاء میگوید:
آنگاه که اراده نماز کردید، رو به من نماز بخوانید(میرزا حسینعلی نوری –اقدس) .
( وی بجای کعبه که تمام فرق مسلمین معتقدند باید بسوی آن نماز خواند ، خود را قبله معرفی میکند.)
5-دستور نماز 9 رکعتی می دهد .وقتی از عبدالبهاء می پرسند نماز 9 رکعتی چگونه است؟ می گوید: نماز 9 رکعتی و بعضی احکام دیگر را برادرم محمود علی افندی وصی دوم میرزا حسینعلی دزدیده است.
6- حج یعنی زیارت خانه میرزا علی محمد باب در شیراز، بر مردان واجب است.
( در حالی که در اسلام حج فقط زیلرت خانه خداست و فرقی بین زن و مرد نیست.)
7- همانا در ازدواج فقط زن پدر حرام است .
از حرمت ازدواج با سایر محارم در کتب احکامی باب و بهاء ذکری به میان نیامده است. عبد البهاء اصلی را مطرح می کند و می گوید که عدم ذکر حرمت دلیل بر جواز است.(عدم ذکر در الواح الهی نفس جایز است زیرا منهی از نصوص استنباط می شود) بنابر این ازدواج با سایر محارم در بهائیت نهی نشده است.

چند نکته قابل ذکر در مورد بهائیت
1-هدف از تشکیل فرقه بهائیت گرفتن هویت ملت از مکتب و ایجاد فاصله بین روحانیت و مردم بود.
2-یکی از کسانی که برای اشغال فلسطین زمینه سازی کرده بود،عبدالبهاء بود و به همین خاطر اسرائیل با بهائیت خوب است.
3-انگلستان از بهائیت حمایت کرده و می کند و سفارت انگلیس در ایران کارمندان محلی خود را از بهائیت،یهود و یا ارمنی انتخاب می کردند.
4-میرزا حسین علی نوری بهاء مدیریت بهائیت را بر عهده گرفت و بهائیت شکل گرفت.
-ترفند های بهائیت:
5-بحث حقوق بشر:با چاپ مقالات در اروپا مسئله حقوق بشر را بر علیه ما متوجه نمود.
6-الان بهائیت توسط 9 نفر در بیت العهد واقع در اسرائیل رهبری میشود.
7-شوقی آرزوی مرگ برای ایران میکند و در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران
اظهار خوشحالی بهائیت را اعلام می دارد.
8-از جمله اقدامات بهائیت تلاش در جهت ورود به حوزه آموزشی می باشد.
9-این ها با ظاهر سازی و کتمان عقیده خودشان خانواده ها را به خود جذب می کنند.
10 -بهائیت به دو موضوع میپردازد: 1-ضدیت با ایران 2 -ضدیت با اسلام.
11-فعالیتهای تبلیغی بهائیت دو بخش دارد:
الف:خارجی:می خواهند کشورها را بر علیه ایران همراه خود داشته باشند و با اپوزسیون خارج نشین ارتباط دارند و در اینترنت تبلیغات می کنند و شدیدا کارشکن امور هسته ای ایران هستند.
ب:در امور داخلی :
1- تبلیغ برای جذب افراد
2- ایجاد شبهه
3- تبلیغ فمنیسم در جهت بهم ریختن خانواده ها .
4- تلاش برای نفوذ در ارکان دولتی و غیر دولتی
5- تلاش برای بالا نشان دادن آمار خودشان.در حالیکه تعداد آمار واقعی آنها خیلی کم است.
6- نفوذ در ان جی یوها

هدف بهائیت
1-بهائیت را از موضوع بحث مراجع حذف کنند.
2- بهائیت را از سیاسی بودن خارج کنند.
3- حساسیت زدایی

در آخر قابل ذکر است که بهترین کار در برابر بهائیت این است که اسلام ناب محمدی (ص)و مفاهیم شیعه را در اختیار جامعه قرار دهیم. 
 
خانعلی موثق
 


نوشته شده در   سه شنبه 27 بهمن 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode