ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 بهمن 1388     |     کد : 6523

امام جمعه تبريز: اقيانوس ملت ايران 22 بهمن عليه فتنه‌گران خروشيد

امام جمعه تبريز با بيان اينكه 22 بهمن اقيانوس ملت ايران عليه فتنه‌گران به خروش درآمد، گفت: فتنه‌گران و استكبار جهاني بدانند ملت ايران راه خود را شناخته و براي رسيدن به اهداف و آرمان‌هاي خود هر مانعي را از سر راه برمي‌دارند...


 امام جمعه تبريز با بيان اينكه 22 بهمن اقيانوس ملت ايران عليه فتنه‌گران به خروش درآمد، گفت: فتنه‌گران و استكبار جهاني بدانند ملت ايران راه خود را شناخته و براي رسيدن به اهداف و آرمان‌هاي خود هر مانعي را از سر راه برمي‌دارند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني (ره) راهپيمايي 22 بهمن امسال را بارقه اميد در دل دوستان انقلاب دانست.
وي با تقدير از مردم خصوصاً مردم تبريز به خاطر شركت گسترده در راهپيمايي 22 بهمن اين حضور حماسي را داراي پيام‌هاي داخلي و خارجي تاثيرگذار خواند و افزود: مردم با حضور ميليوني خود در راهپيمايي سالروز پيروزي انقلاب به دشمنان نشان دادند كه با گذشت 31 سال از انقلاب همان روحيه ايثار، فداكاري و مقاومت در آنها هنوز وجود دارد و هيچ قدرتي نمي‌توانند اين عظمت و عزت را در هم بشكند.
مجتهدشبستري تصريح كرد: حضور ميليوني و بي‌سابقه مردم ايران به ويژه غيرتمندان آذربايجان در راهپيمايي 22 بهمن را گامي بزرگ و مهم در مسير نشان دادن ايمان راسخ و عزم ملي، خوشحالي دوستان و مسلمانان جهان، دلگرمي مسلمانان ياس و نااميدي دشمنان دانسته و بيان داشت: ملت ايران با الهام از رهبري در حقيقت تجديد بيعت كردن با مقام عظماي ولايت و امامت و به دنيا اعلام كردند تا آخيرن نفس از نظام اسلامي دفاع خواهند كرد و از ياوه‌سرايي‌هاي استكبار خم به ابرو نمي‌آورند.
وي تصريح كرد: مردم نشان دادند كه گسست نسل‌ها معني و مفهومي ندارد چرا كه هنور جوانان و نوجوانان، دنيا را حيرت‌زده كرده‌اند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي ابراز داشت: پيام دوم اين راهپيمايي به دنيا اين بود كه به آمريكا و اذناب آنها اعلام كردند كه صرف هزينه‌هاي گزاف براي براندازي نظام فايده‌اي ندارد و پول به هدر دادن است.
وي اضافه كرد: مردم ايران اين بار نيز نشان دادند كه با صلابت و قدرت به راه خود ادامه مي‌دهند و احدي نمي‌تواند اين ملت را از راهي كه انتخاب كرده‌اند، باز دارد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با بيان اينكه مردم ايران در 22 بهمن عزت‌مندي و نيرومندي انقلاب را به رخ دنيا كشيدند، تصريح كرد: حضور گسترده مردم و حماسه‌آفريني ملت قهرمان ايران بار ديگر در تاريخ درخشيد و ماندگار شد و مشاركت پرشكوه مردم چشم جهانيان را خيره و دشمنان داخلي و خارجي را مات و مبهوت كرد و بار ديگر اتحاد، همبستگي و همدلي ناگسستني مردم ايران با انقلاب اسلامي به جهانيان ثابت شد.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري گفت: مردم ايران با حضور بي‌نظير مردم در 22 بهمن مشت محكمي به به استكبار جهاني و مزدوران دخلي و خارجي آنها كه به بهانه انتخابات امسال دست به فتنه‌گري زده بودند زد و آنان را مبهوت كرد.
امام جمعه تبريز ادامه داد: راهپيمايي 22 بهمن پيامي براي مسئولان كشور دانست و آن اين بود كه با كارگزاران و سران قوا اتمام حجت كردند و اعلام داشتند آنان به عهد خود وفا كرده و حضور و آمادگي خود را براي فداكاري در راه آرمان‌هاي انقلاب نشان دادند، اينك نوبت آنان است كه در راه خدمت به اين ملت و حل مشكلات آنان بيش از پيش دلسوزانه، با جديت و تلاش وافر گام بردارند.
وي افزود: اگر مشكلي را مسئولان مي‌توانند در يك جلسه حل كنند آن را به چند جلسه موكول نكنند.
خطيب جمعه تبريز خواستار رفع سريع و عملي مشكلات مردم به ويژه بيكاري و اشتغال شد و اظهار داشت: مردم انتظار دارند اقدامات انقلابي و عملي را در اين زمينه‌ها از مسئولان ببيند.
مجتهدشبستري خاطرنشان كرد: مسئولان بايد عملاً به حضور مردم در صحنه احترام گذاشته و قدر اين ملت وفادار و حاضر در صحنه را كه در سخت‌ترين شرايط يار و ياور نظام بودند بدانند و تقدير عملي خود را با توجه به مطالبات مردم نشان دهند.
وي در ادامه به پيشرفت‌هاي كشور در سال‌هاي گذشته در زمينه‌هاي انرژي هسته‌اي، ماهواره، هواپيمايي‌هاي فوق مدرن و... اشاره كرد و تصريح كرد: ايران امروز قدرتمند و تواناتر از آن است كه حتي آمريكا بتواند آن را محدود كند و هيچ قدرتي نمي‌تواند از رشد و تعالي ايران جلوگيري كند.
مجتهدشبستري با تسليت به مناسبت سالروز وفات پيامبر اكرم (ص)، شهادت امام حسن‌مجتبي (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) بيان داشت: پيامبر اكرم (ص)، خوش اخلاق، اهل گذشت و عفو و صادق بودند و بايد اين خصوصيات اخلاقي پيامبر گرامي اسلام در جامعه ترويج يابد.
وي بر لزوم پيروي از سيره و روش پيامبر اكرم (ص) و امامان معصوم تاكيد كرد. 


نوشته شده در   يکشنبه 25 بهمن 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode