ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 19 تير 1403
سه شنبه 19 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 دي 1392     |     کد : 64545

حجت‌الاسلام حمید عظیمی:امام حسین(ع)تبلیغ و دعوت به دین را به درجه نهایت انجام داد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقیس گفت:امام حسین (ع)تبلیغ و دعوت به دین را به درجه نهایت انجام دادو جان خود را برای نجات امت از جهالت و گمراهی در راه خدا فدا کرد.



مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقیس گفت:امام حسین (ع)تبلیغ و دعوت به دین را به درجه نهایت انجام دادو جان خود را برای نجات امت از جهالت و گمراهی در راه خدا فدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،مراسم عزاداری اربعین حسینی در آستانه این روز در محل نمازخانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار وحجت‌الاسلام حمید عظیمی در مراسم سوگواری کارکنان تبلیغات اسلامی استان گفت: بایدتوجه بیشتری به قرائت زیارت اربعین صورت گیردکه به گفته ائمه معصومین(ع) یکی از نشانه‌های مومنان زیارت اربعین در روز اربعین شهادت امام حسین(ع)‌است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: اربعین در قرآن مورد تاکید واقع شده؛ چون پیامبر اسلام در ۴۰ سالگی به پیامبری برگزیده شده است و دعای حضرت موسی در طور ۴۰ روز بود.

وی تصریح کرد: یکی از اعداد شاخص اربعین است،چون بیشتر مومنان چله نگه می‌دارند تا به خواسته‌های خود برسند.

حجت‌الاسلام عظیمی خاطر نشان کرد: طبق روایات هرگاه مومنی بمیرد ۴۰ نفر در مراسم ترحیم وی شرکت کنند و شهادت دهند که ما گناهی از او ندیده ایم خداوند به دلیل شهادت این ۴۰ نفر از تقصیرات متوفی می‌گذرد.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان آذربایجان شرقی افزود:رفته رفته آیین‌های رسم و رسوم ما از بین می‌رود و تشییع جنازه از سبک اصلی خود خارج شده است و در روایات ائمه است که هر کس چهار طرف جنازه حضور پیدا کند خدا از ۴۰ گناه کبیره او را پاک می‌کند.

وی افزود پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس از اهل بیت ما ۴۰ حدیث حفظ کند و به کار گیرد در روز قیامت فقیه و عالم ظاهر می‌شود و امام صادق(ع) فرمودند: هر کس که به زبانش شراب خورد دعایش ۴۰ روز مورد قبول واقع نمی‌شود مگر توبه کند.

وی در خصوص اربعین سید سالار شهیدان گفت:. آسمان‌ها در شهادت امام حسین(ع) ۴۰ روز خون گریه گریه می کردند  و زمین با سیاه شدن و خورشید با کسوف ۴۰ روز گریه کرد و ملائک هم ۴۰ روز برای امام حسین(ع) گریستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در پایان سخنان خود اظهار داشت:اربعین اهمیت دارد و زیارت اربعین نباید فراموش شود چون هدایت بشریت در این دعا هم آمده است. قرآن پیامبران و امامان برای هدایت بشریت آمده‌اند و حتی امام حسین(ع) در کربلا دشمنان را نصیحت کردند تا بندگان خداوند را از ظلالت و گمراهی نجات دهد.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode