ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 19 تير 1403
سه شنبه 19 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 آذر 1392     |     کد : 64351

قرآن کریم پاسخگوی تمام سئوالات بشری و التیام بخش دردهای جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: قرآن کتاب هدایت بشر در تمام حوزه‌ها و نوش داروی تمام دردهای اجتماعی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی:

قرآن کریم پاسخگوی تمام سئوالات بشری و التیام بخش دردهای جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: قرآن کتاب هدایت بشر در تمام حوزه‌ها و نوش داروی تمام دردهای اجتماعی و فرهنگی است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام  حمید عظیمی ظهرروز پنج شنبه در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم و اولین دوره مسابقات تلاوت و دوره تربیت مدرس قرآنی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حالیکه تمام کتاب های نوشته شده با قلم انسانی دارای نقص مطلق و درخوشبینانه ترین حالت، نقش نسبی هستند، تنها کتاب های آسمانی به‌عنوان کلام خالق متعال، از هر نقصی مبرا و مایه هدایت بشر به سمت تعالی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنا به آموزه های انبیا، قرآن کریم به‌عنوان کاملترین کتاب آسمانی می تواند بهترین مونس و همدم انسان در تنهایی و غربت بوده و خواندن و قرائت صرف، شایسته جایگاه و محتوای آن نیست چرا که قرآن کریم کتاب زندگانی و معلم سبک زندگی است و باید مفاهیم و آموزه های آنرا استخراج و در حوزه های مختلف بکار گیریم.



مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به مفاهیم غنی قرآنی اظهار داشت: تمام آیات و سوره های قرآنی مملو از مفاهیم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، فلسفی، نظامی و تمام حوزه هایی است که انسان امروز با سوالات جدی دراین حوزه ها روبرو است و به همین جهت باید گفت که قرآن کریم کتاب هدایت بشر و پاسخگوی سوالات وی در تمام حوزه هاست و می تواند التیام بخش دردهای فرهنگی و اجتماعی باشدکه امروزه به یکی از دغدغه های جدی جامعه تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی در پایان به لزوم انس با قرآن و مفاهیم آن تاکید و تصریح کرد: بایستی از هر فرصتی برای انس با این کتاب آسمانی و بکارگیری مفاهیم آن در ابعاد و حوزه های مختلف استفاده کنیم و با رویکردی تخصصی و موشکافانه نسبت به این مفاهیم اجازه ندهیم که غیرمسلمانان و دشمنان اسلام از این منبع سرشاراسلامی بیش از مسلمانان و علیه آنان بهره گیرند.



گفتنی است که در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم و اولین دوره مسابقات تلاوت و دوره تربیت مدرس قرآنی، با حضور مسولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ومحمد اسماعیل سعیدی رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از نفرات برتر این مسابقات و دوره ها با اهدای لوح تجلیل و قدردانی شد.


نوشته شده در   شنبه 30 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode