ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 آذر 1392     |     کد : 64106

اثرات تربيتي قصص قرآنی بر تربیت کودکان انکارناپذیر است/ انتشار کتب کودک با مضامین قرآنی

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اثرات تربیتی قصه های قرآنی، از آماده به چاپ شدن کتاب کودک...


تبریز – خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اثرات تربیتی قصه های قرآنی، از آماده به چاپ شدن کتاب کودک با عنوان "حسادت" بر مبنای قصه های قرآنی خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی شنبه در جمع کارگروه تصویرسازان حوزه هنری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: کتاب "حسادت" داستانی از جعفرپوررضوی است که برگرفته از قصه هابیل و قابیل در سوره مائده می باشد.

وی با بیان اینکه این کتاب توسط پویا خاکی تصویر سازی شده است، اضافه نمود:  تاثير قصه هاي قرآني با تصاویر مربوط به آن بر انديشه و تخيل كود كان و نوجوانان انکار ناشدنی است.

وی با بیان اینکه قصه هاي قرآن كريم اثرات تربيتي ارزشمندي بر رشد عاطفي، اخلاقي و اجتماعي كود كان و نوجوانان دارد، گفت: اثرات تربیتی قصه های قرآنی منجر به افزايش روحيه پرسش گري و انديشه ورزي در کودکان و نوجوانان مي شود.

میلانی همچنین اظهار داشت: كودكان و نوجوانان داراي احساسات، توانمندي ها و مشكلات متفاوتي هستند و در زمان ها و دوران هاي مختلف زندگي نیز نياز هاي متفاوتي دارند لذا ضروري است كه نيازهاي آنان شناسايي شود و به ساماندهي و جهت دهي آنها از طريق معرفي و توصيه داستانهاي مناسب قرآني پرداخت.

جعفر پوررضوی، نویسنده کتاب "حسادت" نیز در خصوص مفهوم و مضمون داستان گفت: داستان کتاب فوق برگرفته از داستان قرآنی هابیل و قابیل است و محوریت داستان بر اساس حسادتی که بین آنها بود شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه کتاب "حسادت" برای گروه سنی کودکان و نوجوانان است، افزود: داستان به شکل امروزی و در فضای امروزی روایت شده است و بهانه ای برای بازخوانی دوباره داستان هابیل و قایل است.

پوررضوی در خصوص خلاصه داستان نیز اظهار داشت: داستان کتاب "حسادت" ، روایت حسادت کودکانه دختری است دبستانی که این ماجرا بهانه ای برای بازگویی داستان هابیل و قابیل است.

جعفر پوررضوی از سال 70 فعالیت ادبی خود را با سرودن اشعار آیینی آغاز کرده و از سال هشتاد و شش به روزنامه نگاری پرداخته و همچنین در سال 91 رتبه اول داستان ترکی جایزه ادبی تبریز و در سال 92 رتبه ی سوم جشنواره داستان طریق را کسب کرده است.

کتاب حسادت در 16 صفحه داستان مصور در قطع خشتی طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.


نوشته شده در   دوشنبه 25 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode