ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 آذر 1392     |     کد : 63749

تقدیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

لوح تقدیر دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور توسط حجت‌الاسلام حمید عظیمی به آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذر بایجان شرقی اهداء شد.

 
لوح تقدیر دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور توسط حجت‌الاسلام حمید عظیمی به آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذر بایجان شرقی اهداء شد.


تجلیل از نماینده ولی فیه در آذربایجان شرقیبه گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی،در مراسم تجلیل از دست اندرکاران و عوامل اجرایی مراسم سوگواری دهه اول محرم که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد،از زحمات آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریزبه دلیل مشارکت در برگزاری باشکوه مراسم های محرم امسال با اهداء لوحی از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان طی سخنانی گفت:جایگاه ومنزلت والای امام حسین (ع) در الفاظ و بیانات پیامبر (ص) و ائمه معصومین بدان جهت است که آن حضرت با نهضت خونین خود پرده های جهالت را کنارزد و باشهادت خود درس ظلم ستیزی و استکبارستیزی به پیروان واقعی خود داد وبه همین خاطر عزاداری امام حسین (ع) تمرین درس استکبارستیزی و جهاد در راه حق است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرپذیری انقلاب اسلامی از قیام عاشورا تصریح کرد: برگزاری مراسم مشروع و صحیح عزاداری محرم برای درک و دستیابی به هدف نهضت عاشورا ضروری است و بر همین اساس باید ازافرادی که در این مسیر تلاش می‌کنند،تقدیر و قدردانی کرد.

آیت الله شبستری قیام عاشورا را نهضتی ابدی و جاودان عنوان و تصریح کرد: هر مکانی کربلا و هر زمان و هر روزی محرم است چراکه نبرد امام حسین با یزیدیان و امویان نبود بلکه با استکبار و ظلم در تمام عصرها و زمان ها بود وبرهمین اساس مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی و غرب تجلی عینی شعار "لبیک یا حسین" و ادامه نهضت عاشوراست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت بصیرت و آگاهی در برگزاری مراسم سوگواری محرم خاطرنشان شد: هر اندازه که عزاداری محرم با بصیرت و آگاهی صورت گیرد به همان اندازه با فرقه های ذاله ای چون سلفی ها، تکفیری ها و وهابی ها که همان یزیدیان و امویان عصر حاضرند، مبارزه خواهد شد اما بروز برخی خرافه ها و بدعت ها درچنین مراسمی، بهانه و دست آویز چنین فرقه های دست نشانده ای برای شیعه هراسی و اسلام ستیزی به نیابت از شیاطین است.

وی با تقدیر از برگزاری با شکوه مراسم هفتم محرم در تبریز گفت: این مراسم به شکل آبرومندانه ای برگزار شد و اگر در سال های بعد از نظر مکانی نیز تمهیدات مناسب تری برای آن اندیشیده شود، مراسمی در شان شهری چون تبریز خواهد بود که چندین هزارهیئت مذهبی در آن حضور دارند و از سوی دیگر مسئولان و دست اندرکاران برگزاری چنین مراسمی نیز باید نسبت به آسیب شناسی و برخورد با خرافات و بدعتهای این مراسم از هر طریق ممکن اقدام کنند.

وی با انتقاد از حضور برخی نمایندگان و مسولان استان در مراسم عزاداری خارج ازچهارچوب تعیین شده تاکید کرد: حضور این افراد در برخی مراسم عزاداری خارج از ساعات تعیین شده علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم، به‌عنوان معاونت درعصمت محسوب می‌شود و باید توجه داشت که اعمالی چون عبادات وعزاداری ها توفیقی بوده و باید بر اساس آموزه ها و تعالیم دینی صورت گیرندو هرگونه دخل و تصرف در آن بدعت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان بر ضرورت آسیب شناسی برگزاری این مراسم و جلوگیری از ایجاد برخی
تفرقه ها میان شیعه و سنی به واسطه خرافات تزریقی با دست های پنهانی اجانب در مراسمی چون سوگواری محرم تاکید کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 17 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode