ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 آذر 1392     |     کد : 63658

«در جستجوی اصالت»/ چرا و چگونه معنای اصالت تغییر کرده است

کتاب« در جستجوی اصالت» اثر چارلز گیان با ترجمه آرش محمد اولی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.«با خویشتن خویش صادق باش.» خیلی ها، از پلونیوس در هملت...

کتاب« در جستجوی اصالت» اثر چارلز گیان با ترجمه آرش محمد اولی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.«با خویشتن خویش صادق باش.» خیلی ها، از پلونیوس در هملت تا اُپرا وینفری پیوسته تشویقمان می کنند که به درون خود نظر کنیم. چرا اصالت هدف غایی زندگی بسیاری از افراد است؟ چرا اصالت یعنی نظر کردن به دنیای درون، نه سیر در جهان، آیا اصالت یعنی یافتن من «حقیقی» خویش یا یافتن امری عظیم تر همچون خدا؟

نویسنده در این کتاب به تأمل در این باب می پردازد که چرا و چگونه معنای اصالت تغییر کرده است؟ چرا اصالت زمانی به این معنی بود که جزئی از تصویر کیهانی بزرگ تری باشیم، و زمانی دیگر به معنای تأمل و تعمق در جهان درونی خود، او در این کتاب خاستگاه های این مفهوم را در تاریخ اندیشه بررسی و نقد می کند.

طیفی از متفکرانی که از فیلسوف آلمانی قرن بیستم مارتین هایدگر تأثیر پذیرفته اند، سعی کرده اند همان طور که مفهوم اصالت در آثار این فیلسوف بسط یافته، به تفصیل روی این مفهوم کار کنند. برنارد ویلیامز، فیلسوف انگلیسی که از سنت فلسفی بسیار متفاوتی می آید، محوریت اصالت را در افکار خویش به این طریق بیان می کند:« اگر یک درون مایه در همه کارهای من وجود داشته باشد، اصالت و بیان خویشتن است. یعنی این ایده که بعضی چیزها به معنای واقعی [نمودگار] خود شما هستند، یا آنچه را هستید بیان می کنند و چیزهای دیگر چنین نمی کنند.»



کتاب علاوه برپیشگفتار نویسنده،دارای 8 فصل است. فرهنگ اصالت، باغ افسون شده، جهان بینی مدرن، رمانتیسم و آرمان اصالت، قلب تاریکی، مرکزیت زدایی از سوژه، خویشتن های داستان وار، زمینه اصالت هشت فصل این کتاب را تشکیل می دهند.

کتاب« در جستجوی اصالت» اثر چارلز گیان با ترجمه آرش محمد اولی برای نوبت اول امسال در216 صفحه از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.


نوشته شده در   شنبه 16 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode