ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 آذر 1392     |     کد : 63615

تربیت اسلامی و پیشرفت علمی کشور وابسته به دانشگاه است

امام جمعه ورزقان گفت: دانشگاه در حکومت اسلامی از جایگاه والایی برخوردار بوده و تربیت اسلامی و پیشرفت علمی کشور وابسته به دانشگاه است.

 امام جمعه ورزقان گفت: دانشگاه در حکومت اسلامی از جایگاه والایی برخوردار بوده و تربیت اسلامی و پیشرفت علمی کشور وابسته به دانشگاه است.

حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های نمازجمعه این شهر با اشاره به 16 آذر روز دانشجو به منزلت و ارزش دانشجو و دانشگاه در کشور اشاره کرد و افزود: اگر می خواهیم در کشور مشکلات برطرف شود، اصل آن توحه به حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره به قدرت تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه اسلامی گفت: اگر دانشگاه منحرف شود جوانان و در نتیجه جامعه منحرف خواهد شد و بر عکس اگر دانشجویان از تربیت اسلامی و اصولی و عمیق برخوردار باشند، باعث نجات جامعه و پیشرفت علمی می شوند.

خطیب جمعه ورزقان اظهارکرد: دانشگاه ها باید استقلال فکری و به دور از وابستگی باشند و استقلال طلبی و عدالت خواهی باید سرلوحه امور دانشگاه ها باشد.

امام جمعه ورزقان سیاست بازی و ابزار بودن دانشگاه و دانشجو را دور از منزلت و جایگاه آنها برشمرد و گفت: دانشجو باید از تدبیر و اندیشه سیاسی و بصیرت و آگاهی کامل در مقابل دشمنان اسلام برخوردار باشد.

حجت الاسلام مهدوی همچنین به اهمیت نماز جمعه در دین اسلام و جایگاه آن در بین مومنین و امت اسلامی اشاره و آن را محل تجمع امت اسلامی در تبلور تفکرات اسلامی و وحدت وهمبستگی دانست و افزود: نماز جمعه محور وحدت و نماد وحدت ملی درجامعه است و اگر دربیرون سلیقه ها متفاوت است ولی حضور مومنین، به خصوص جوانان پاک در صف های فشرده نمازجمعه نشان از انسجام و شور دینی و اسلامی در بین امت اسلامی است.

امام جمعه ورزقان همچنین با اشاره به کمبودها و مشکلات شهرستان ورزقان، کم بودن فضاها و مکان های فرهنگی و توجه به گسترش آن را ضروری دانست و تاکید کرد باید از اقشار فرهنگی که در جهت گسترش و اشاعه اهداف عالی نظام اسلامی در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی تلاش می کنند، حمایت کرد.



نوشته شده در   جمعه 15 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode