ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 آذر 1392     |     کد : 63333

شجاعت و درایت رهبری مذاکرات ژنو را نتیجه بخش کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شجاعت و درایت رهبری نظام و حمایت معظم له از تیم هسته ای کشور مذاکرات اخیر ژنو را نتیجه بخش کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شجاعت و درایت رهبری نظام و حمایت معظم له از تیم هسته ای کشور مذاکرات اخیر ژنو را نتیجه بخش کرد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نمازجمعه این شهر با قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، اظهار کرد: نقش بی بدیل و ممتاز رهبری و حمایت قاطع معظم له از فرزندان انقلاب، به اعضای تیم مذاکره کننده اعتماد به نفس بخشید تا در فضایی آرام و بدون دغدغه مذاکرات را دنبال کرده و به نتبجه برسانند.

وی دستاوردهای توافق هسته ای ایران با گروه 5+1 را مثبت خواند و افزود: روی هم رفته بندهای مصوب در این توافق نامه قابل قبول بوده و ایران می تواند حداقل در مدت شش ماه نسبت به تحول در اوضاع اقتصادی داخل برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهد.

آیت الله مجتهدشبستری ایجاد آرامش داخلی و بین المللی را از جمله دستاوردهای مهم این توافق بیان کرد و گفت: مسوولان می توانند حداقل شش ماه آینده با فراغ بال و آسودگی نسبت به ادامه روند مذاکرات تصمیم گیری های مناسبی را اتخاذ نمایند.

وی لغو تدریجی تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را از دیگر دستاوردهای مثبت توافق نامه اخیر برشمرد و یادآوری کرد: اگر غربی ها به توافقات امضا شده پایبند باشند می توان در آینده نزدیک شاهد برداشته شدن تحریم ها نسبت به فروش طلا، نفت و بانک ها شد.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به محدودیت غنی سازی و کاهش آن از 20 درصد به 5 درصد، اظهار کرد: مردم نباید در این رابطه زیاد نگران باشند چرا که جمهوری اسلامی ایران برای اهداف اقتصادی و فناوری خود به بیش از پنج درصد غنی سازی نیازی ندارد.

وی ادامه داد: اینکه غربی ها حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخته و بر آن اذعان کرده اند نتیجه بسیار مثبت و درخشانی به شمار می رود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن 10 آذر سالروز شهادت سیدحسن مدرس به سال 1316، از وی به عنوان مبارزی نستوه در راه استبدادستیزی و استعمارزدایی در ایران یاد کرد و گفت: وی کسی بود که از مجلس شورای ملی وقت فقط برای مصالح و منافع اسلام و کشور سود می برد و استقلال ایران برای وی ارجحیت خاصی داشت.



نوشته شده در   جمعه 8 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode