ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 آبان 1392     |     کد : 62303

امام جمعه تبریز مطرح کرد:توجه به پیام نهضت حسینی در مسائل بین‌المللی

امام جمعه تبریز گفت: توجه به پیام نهضت حسینی در مذاکرات هسته‌ای و مسائل بین‌المللی ضروری است.

امام جمعه تبریز گفت: توجه به پیام نهضت حسینی در مذاکرات هسته‌ای و مسائل بین‌المللی ضروری است.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر در سخنانی با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سید الشهدا(ع) با بیان اینکه امام حسین(ع) بهترین الگوی برای بشریت است، اظهار کرد: محور و بنیان نهضت عاشورای حسینی، امر به معروف و نهی از منکر است و سیدالشهدا(ع) علیه بدعت‌گذاران و کسانی معروف را در جامعه ترک کرده بودند قیام کرد و ایستاد.

وی تصریح کرد: باید در عمل حسینی بود و در مراسم‌ عزاداری حسینی باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد تا فرهنگ حسینی نشر یابد.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: به واسطه زنده بودن و پویایی نهضت حسینی همه ساله شاهد مجد و عظمت بیشتر حماسه کربلا هستیم و آن حضرت علاوه بر اینکه این حیات شرافتمندانه را کسب کرد برای اسلام و مسلمین نیز عزت بخشید.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش استکبار جهانی در انحراف حقایق عاشورا افزود: دشمنان با انحراف و بدعت‌گذاری در حقایق عاشورا سعی دارند اهداف و راه الهی فیم حسینی را وارونه جلوه دهند.

امام جمعه تبریز در ادامه همه عزاداری‌ها و ذکر مصیبت‌ها را مقدمه‌ای برای شناخت شخصیت والای آن حضرت دانست و اظهار کرد: هدف شناخت مرام حضرت و در نهایت پیروی از اوست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مبارزه با خرافه پرستی و اجتناب از بدعت‌ها و تعصب‌های کورکورانه را لازمه پویایی و احیای فرهنگ عشاورایی توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین با هدف و انگیزه اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگه داشتن و پاسداری از سیره رسول الله برای مقابله با ستم و استبداد یزید به پا خاست.

امام جمعه تبریز از مداحان و مبلغان خواست با تشریح علل و عوامل قیام فلسفه نهضت عاشورا فقط به عزاداری خشک و خالی اکتفا نکنند بلکه درس‌های فضلیت و عبرت‌ از عاشورا را تعمیق آموزه‌های دینی از نهضت عاشورا بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) ذلت را نفی می‌کند و درس آزادگی و حریت به بشریت می‌دهد، تصریح کرد: عزاداران در اجتماعات و عزاداری‌های خود به این امر توجه بیشتر داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری استقامت و پایداری را یکی دیگر از جلوه های عاشورا ذکر و اظهار کرد: امروز نیز باید با درس گرفتن از عاشورا در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در برابر دشمنان مقاومت کنیم و عزت‌مندی و ذلت‌گریزی عاشورا را تابلوی راه خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران با تاسی از قیام عاشورا شعار می‌دهند که هیهات من الذّله.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه هیئت‌ها باید به گونه‌ای سازماندهی شوند که مثل اینکه در مقابل امام عزاداری می‌کنند، گفت: هفتم محرم در شهر تبریز تجمع بزرگی برای عزاداری سید و سالار شهیدان صورت می‌گیرد که امیدواریم این اجتماع چه از بابت کمی و چه کیفی درخور شان مردم ولایتمدار تبریز باشد.

آیت‌الله شبستری در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا در 35 سال گذشته کارنامه ننگینی از جنایات خود در اذهان ملت ایران به ثبت و ضبط رسانده است.

وی با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان افزود:‌ ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز حضور قوی، چشمگیر و معناداری در این راهپیمایی داشتند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حضور دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری دانشجویان ایرانی 30 سال پیش به جاسوسخانه بودن سفارتخانه‌های آمریکا پی برده‌اند.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه امروز سفارتخانه این کشور در کشورهای اروپایی نیز به جاسوس خانه تبدیل شده است افزود: حتی اروپایی‌ها نیز این امر را پذیرفته‌اند.

امام جمعه تبریز جاسوسی آمریکا از مردم جهان و حتی از دوستان و همپیمانان اروپایی خود را رسوایی بزرگ دیگری برای این کشور دانست.

آیت الله شبستری گفت: شنود تلفنی رهبران سیاسی دنیا از آلمان گرفته تا کشور همسایه جمهوری آذربایجان موجب موجی از اعتراضات جهانی و به دنبال آن برگزاری تظاهرات هماهنگ اعتراضی در 400 شهر دنیا علیه آمریکا شد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه ملت ایران مردمی بصیر، دشمن‌شناس و آگاه هستند، ادامه داد: دنیا به چنین دشمن‌شناسی اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه حتی سخنگوی کاخ سفید نیز به حضور قوی و قدرتمند ملت ایران اعتراف کرد افزود: این امر نشان می‌دهد حضور مردم در صحنه تاثیرگذار است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه آمریکا حتی به متحدان خود نیز رحم نکرده است افزود:‌ جوانان ما 30 سال از تقویم جهان جلوتر هستند که این امر نشان دهنده بصیرت این افراد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هیهات من‌الذله را هدف اصلی قیام اباعبدالله الحسین (ع) دانست و افزود: این پیام سید الشهدا باید همواره در جامعه ساری و جاری باشد.

آیت‌الله شبستری گفت: مسئله هسته‌ای بهانه است و آمریکایی‌ها زمانی از خصومت دست بر می‌دارند که ملت ایران، به ملتی منزوی، بی اعتبار، و بی احترام تبدیل شود.

وی نگاه به درون و تکیه بر قدرت داخلی را راه حل واقعی مسائل و مشکلات موجود دانست و خاطرنشان کرد: اگر ملتی به قدرت و توانایی‌های خود متکی بود از اخم یا تحریم دشمن متلاطم نمی‌شود و ما باید دنبال تحقق این هدف باشیم.

امام جمعه تبریز گفت: ایران در مواجهه با دشمنان، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هیچگاه دچار استیصال نشده و از این پس هم نخواهد شد.

آیت الله شبستری خود با تسلیت درگذشت مرحوم حبیب الله عسکراولادی گفت: ایشان دارای شخصیتی انقلابی بود که همواره در مسیر دفاع از اسلام، انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری گام بر می‌داشت.

وی همچنین با اشاره به انتصاب اسماعیل جبارزاده به عنوان استاندار جدید استان آذربایجان‌شرقی گفت: ایشان برادری متعهد و با اخلاق هستند و امیدواریم ایشان در توسعه آذربایجان و پیشرفت آن گام های موثری بردارند.


نوشته شده در   جمعه 17 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode