ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 دي 1388     |     کد : 6226

ماه صفرالمظفر

اعمال عبادى ماه صفرالمظفر

اعمال عبادى ماه صفرالمظفر
در واپسين دقايق غروب آخرين روز ماه محرم، هلال ماه صفرالمظفر در آسمان پديدار مى گردد و فرا رسيدن اين ماه ظفرمند را به جهانيان مژده مى دهد.
سيد بن طاووس(ره) در كتاب شريف " الاقبال"، براى رؤيت هلال ماه صفر، اين دعا را توصيه نمود: اللّهم انت الله العليم الخالق الرازق، و انت الله ‏القدير المقتدر القادر...
هم چنين براى روز سوم ماه صفر انجام دو ركعت نماز را تاكيد و توصيه نمود، كه در ركعت اول پس ازحمد، سوره فتح (انّا فتحنا لك فتحاً مبيناً( و در ركعت دوم پس از سلام نماز، يكصد بار صلوات بر پيامبر و آل پيامبر(ص) ، يكصد مرتبه لعنت بر آل ابى سفيان و يكصد بار استغار بگويد و هر حاجتى دارد از خداوند متعال درخواست نمايد.
در برخى از منابع آمده است كه ماه صفر، معروف به نحوست مى باشد ولى صحت اين گفتار چندان روشن و بى خدشه نيست.
محدث جليل القدر، آيه الله شيخ عباس قمى(ره (در اين باره گفت: بدان كه اين ماه (صفر) معروف به نحوست است و شايد سبب آن، واقع شدن وفات رسول خدا(ص) است درآن، هم چنان كه نحوست دوشنبه به اين سبب است و يا به جهت آن است كه اين ماه، بعد از سه ماه حرام (ذى قعده، ذى حجه ومحرم (واقع شده كه در آن سه ماه، حرب و قتال نبوده و در اين ماه شروع به قتال مى نمودند و خانه و منازل از اهلش خالى مى شد و اين هم يك سبب است در وجه تسميه آن به "صفر".
به هرحال، از براى رفع نحوست، هيچ چيزى بهتر از تصدقات و ادعيه و استعاذات وارده نيست و اگر كسى خواهد محفوظ بماند از بلاهاى نازله در اين ماه، در هر روز ده مرتبه بخواند اين دعايى را كه محدث فيض( روح الله روحه (در خلاصة الاذكار ذكر فرمود: يا شديد القوى، و يا شديد المحال، يا عزيز، يا عزيز، ذلت بعظمتك جميع خلقك، فاكفنى شّر خلقك، يا محسن، يا مجمل، يا منعم، يا مفضل، يا لا اله الاّ انت، سبحانك انى كنت من الظالمين، فاستجبنا له و نجيناه من الغم، و كذالك ننجى المؤمنين، و صلى الله على محمد و آله الطّيبين الطّاهرين.



نوشته شده در   يکشنبه 27 دي 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode