ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 آبان 1392     |     کد : 62206

تراکتورسازی – استقلال؛ حساس به اندازه نیم فصل!/ آدینه آشتی هواداران با قلعه نویی

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با انگیزه صعود در جدول و احتمال کسب عنوان قهرمانی نیم فصل در شرایطی از تیم استقلال تهران پذیرایی می کند که قرار است امیر قلعه نویی پس از دو فصل با تراکتورسازان روبه رو شود.

 

آخرین بازی هفته پایانی دور رفت/
تراکتورسازی – استقلال؛ حساس به اندازه نیم فصل!/ آدینه آشتی هواداران با قلعه نویی
 تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با انگیزه صعود در جدول و احتمال کسب عنوان قهرمانی نیم فصل در شرایطی از تیم استقلال تهران پذیرایی می کند که قرار است امیر قلعه نویی پس از دو فصل با تراکتورسازان روبه رو شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل اول رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور عصر جمعه 17 آبان با انجام دو دیدار باقی مانده به پایان می رسد که طی آن در مهم ترین بازی هفته و در یکی از حساس ترین مصاف های فصل، تیم تراکتورسازی تبریز به دیدار تیم استقلال تهران می رود.

مصاف تیم های تراکتورسازی و استقلال از دیرباز حساسیت های خاص خود را داشته اما چند فصلی است که بازی های رو در روی این دو تیم چه در تهران و چه در تبریز از شرایط حساس و خاصی برخوردار می شود که نه تنها برای هواداران دو تیم بلکه می تواند برای همه دوستداران فوتبال کشور جذاب باشد. در واقع دیدار تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران در عصر آدینه هفته جاری می تواند حسن ختام جذاب و جالبی برای نیم فصل اول لیگ سیزدهم تلقی شود.

رویارویی تراکتوری ها با قلعه نویی پس از یک سال و نیم

اما این بازی تقابل تراکتورسازان با امیر قلعه نویی را به دنبال خواهد داشت. قلعه نویی در طول یک فصلی که در لیگ یازدهم هدایت تراکتورسازی را به دست گرفت، توانست این تیم محبوب را برای اولین بار نایب قهرمان لیگ کرده و جواز اولین حضور آسیایی سرخپوشان تبریز را کسب کند. با این حال ژنرال در برابر زحماتی که برای تراکتورسازی متحمل شد، وداع چندان شایسته ای با این تیم و هوادارانش نداشت و در واقع به خواسته دوستداران تراکتورسازی که خواهان مانده امیرخان در تبریز بودند، به هر دلیلی پشت کرد.

روز جمعه اما امیر قلعه نویی پس از حدود یک سال و نیم دیداری دوباره با هواداران تراکتورسازی در تبریز خواهد داشت و به جرات می توان گفت که نیمی از حساسیت بازی منبعث از همین موضوع خواهد بود. قلعه نویی در دیدار فصل گذشته تراکتورسازی با استقلال در تبریز حاضر نشد تا رویارویی این سرمربی با تراکتوری ها در تبریز به لیگ سیزدهم بماند.





هواداران تراکتورسازی با اینکه اولین نایب قهرمانی و اولین حضور آسیایی تاریخ باشگاه تراکتورسازی را با سرمربیگری قلعه نویی تجربه کردند اما در عین حال از دست ژنرال دلگیر هستند و شاید روز جمعه این دلگیری به کل برطرف و یا بر شدت آن افزوده شود که این امر بستگی به نحوه برخورد دو طرف با یکدیگر دارد.

البته هواداران تراکتورسازی همیشه به متین و با فرهنگ بودن شهره هستند و بی گمان میهمان نوازی شایسته ای را از تیم استقلال و سرمربی آن خواهند داشت. در آن طرف امیر قلعه نویی نیز نشان داده که در برابر خوبی ها، رفتار شایسته ای دارد و چه بهتر که غروب آدینه خنک تبریز آن هم در ماه محرم، شاهد آشتی هواداران تراکتورسازی با سرمربی دو فصل پیش تیمشان باشد.

از سویی با توجه به برخورد جدی کمیته انضباطی با شعارهای هواداران تیم ها، لازم است که دوستداران تیم تراکتورسازی به خاطر اینکه برای دومین بار از تیمشان امتیاز کسر نشود، فقط به تشویق تیم محبوب خود بپردازند.

فرصت طلایی تراکتورسازان در هفته توقف مدعیان

اما تیم تراکتورسازی که هفته گذشته این رقابتها را با برتری پر گل خارج از خانه برابر دیگر تیم استقلال نام لیگ سپری کرده، انگیزه ای بسیار بالا برای شکست استقلال تهران دارد. تراکتورسازی در دیدار روز جمعه با علم به نتیجه بازی پرسپولیس و  استقلال خوزستان گام در میدان خواهد گذاشت و بالطبع نتیجه بازی تهران می تواند در میزان انگیزه و روحیه بازیکنان تراکتورسازی و استقلال تهران موثر باشد. پرسپولیس چنانچه در بازی با استقلال خوزستان از کسب پیروزی ناکام بماند، بهترین فرصت برای صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل تراکتورسازی فراهم خواهد شد. کما اینکه تیم های فولاد خوزستان، نفت تهران و سپاهان نیز در بازی های هفته پانزدهم خود مساوی کرده اند و این امتیاز از دست دادن مدعیان حاصلی جز خوشحالی دیگر تیم های بالانشین از جمله تراکتورسازی و پرسپولیس به دنبال نداشته است.

البته تراکتورسازان حتی اگر پیروزی پرسپولیس برابر استقلال خوزستان را شاهد باشند، بازهم فرصت برای عبور از سد فولادی اهوازی ها را پیش روی خود خواهد دید و می تواند نیم فصل دوم را با ایستادن در رده دوم و چسبیده به پرسپولیس صدرنشین آغاز کند.

در سوی مقابل تیم استقلال هم که آخرین بازی خود را یکشنبه گذشته با پیروزی یک بر صفر در خانه سایپا پشت سر گذاشت، آرزوی مشابه تراکتورسازان را داشته و دوست دارد تا شاهد توقف پرسپولیس برابر همنام اهوازی اش در بازی روز چهارشنبه باشد. توقف شاگردان دایی برابر استقلال خوزستان، این فرصت را در اختیار تیم امیر قلعه نویی قرار می دهد تا به لطف پیروزی خفیف هفته گذشته برابر سایپا و برد احتمالی برابر تراکتورسازی، حتی از رقیب سنتی خود در جدول سبق گرفته و به یک قدمی فولاد صدرنشین برسد.

با این اوصاف باید اذعان داشت که بخشی از حساسیت و اهمیت دیدار جمعه تراکتورسازی و استقلال تهران متاثر از نتیجه بازی دو روز قبل تر پرسپولیس و استقلال خوزستان خواهد بود.





قرمز و آبی، تشنه کسب امتیاز

شرایط جدول رده بندی و نزدیکی فاصله امتیازات دو تیم به یکدیگر از دیگر عوامل اهمیت بالای این بازی است. تراکتورسازی هم اکنون از 14 بازی صاحب 25 امتیاز است و پس از تیم های فولاد، پرسپولیس و نفت تهران در رده چهارم ایستاده است. البته تیم های فولاد و نفت به واسطه برگزاری بازی های هفته پانزدهم در چند روز مختلف، یک بازی بیشتر از تراکتور و پرسپولیس انجام داده اند. تراکتورسازی با برتری در بازی هفته پانزدهم خود می تواند از نفت و فولاد سبقت گرفته و حداقل در رده دوم جای بگیرد. در آن سوی میدان اما تیم استقلال تهران با 13 بازی، 23 امتیاز اندوخته و آرام آرام به جمع بالانشینان اضافه می شود. آبی پوشان تهران یک بازی معوقه هم با تیم ملوان دارند که در صورت پیروزی در آن بازی، می توانند حداقل هم امتیاز با پرسپولیس و نفت باشند.

همین شرایط سبب شده تا هم تراکتورسازی و هم استقلال تشنه کسب حداکثر امتیاز از بازی جمعه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز باشند که در این میان شاگردان مجید جلالی به دلیل اینکه میزبان هستند، انگیزه بیشتری به پیروزی دارند و به نوعی می توان گفت که هموار شدن مسیر قهرمانی تیم تراکتورسازی در پایان فصل، به امتیازهای بازی هایی اینچنینی با تیم های مدعی بستگی دارد و شکی نیست که کادر فنی تیم تراکتورسازی این نکته را به بازیکنانشان گوشزد کرده اند. تیم استقلال اما به نظر می رسد با توجه به وضعیت خوب تیم تراکتورسازی و اینکه میهمان تبریزی ها خواهد بود، حتی با یک امتیاز هم می تواند راضی به تهران بازگردد.

هواداران، انرژی مضاعف سرخپوشان

پر واضح است که تیم تراکتورسازی برای برتری برابر استقلال تهران نیاز مبرم به حضور هواداران پرشور خود دارد. هواداران تراکتورسازی در فصل جاری هرگز به مانند دو، سه فصل گذشته از بازی های خانگی این تیم استقبال نکرده اند تا یک مشکل جدید گریبان تبریزی ها را بگیرد. این بازی اما پنانسیل جذب بیش از 70 هزار تماشاگر به ورزشگاه را دارد و تراکتوری ها خیلی امیدوارند تا بار دیگر ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را مملو از جمعیت ببینند. بالطبع پر شدن ورزشگاه بر زیبایی های این دیدار مهم خواهد افزود و از طرفی این حضور هواداران می تواند روحیه و انرژی مضاعفی برای تیم تراکتورسازی به حساب آمده و حتی موجبات برتری میزبان را فراهم کند.





تیم فوتبال استقلال تهران برای دیدار با تراکتورسازی، محمد قاضی مهاجم آماده این روزهای خود را به دلیل دریافت اخطار سوم در دیدار با سایپا و سه اخطاره شدن در اختیار ندارد و یکی، دو بازیکن مصدوم هم در میان غایبان تیم آبی پوش دیده می شود. تراکتورسازان نیز برای بازی هفته پانزدهم خود چند بازیکن مصدوم از جمله ربیع خواه و ایرانپوریان را دارند که البته مصدومیت آنها از چند هفته قبل بوده و احتمالا تا چند هفته دیگر و حتی پایان فصل هم ادامه داشته باشد.

محمد ابراهیمی بازیکن اغلب نیمکت نشین تیم تراکتورسازی هم در جریان تمرینات تیمش در هفته جاری مصدوم شده که البته این موضوع نمی تواند برای مجید جلالی دردسر ساز باشد. اما نکته جالب توجه آمادگی خوب علی کریمی است که پس از رهایی از بند مصدومیت و دوری 40 روزه از جمع سرخپوشان تبریز، دوباره تبدیل به یکی از خوب های تیمش شده و در آخرین بازی تراکتورسازی نیز نشان داد که آماده تر از قبل در خدمت کادر فنی است.

 دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران از چارچوب بازیهای هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت 15:15 روز جمعه 17 آبان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به انجام خواهد رسید.

----------------------------------------

گزارش از:محمود نصیرپور


نوشته شده در   چهارشنبه 15 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode