ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 آبان 1392     |     کد : 62065

بدعت گذاری در دین حربه دشمن برای اسلام ستیزی و اسلام گریزی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بدعت گذاری و اشاعه خرافه در دین حربه ای است که دشمنان اسلام از آن برای اسلام ستیزی و اسلام گریزی استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام عظیمی
بدعت گذاری در دین حربه دشمن برای اسلام ستیزی و اسلام گریزی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بدعت گذاری و اشاعه خرافه در دین حربه ای است که دشمنان اسلام از آن برای اسلام ستیزی و اسلام گریزی استفاده می‌کنند.


حجت‌الاسلام حمید عظیمی در اولین همایش هیئات شاه حسین گوی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: قرآن کریم، سنت و سیره پیامبر و اهل بیت(ع)، اجماع و عقل چهار منبع فقه شیعی هستند و هر فعلی چون عزاداری امام حسین (ع) باید مستند به این منابع باشد و هر دخل و تصرفی در دین خارج از دایره این منابع بدعت و ناپذیرفتنی است.

وی بدعت بنام دین و مسلمانان را خطرناک تر از خرافات القایی دشمنان اسلام دانست و افزود: واقعه عاشورا نیز به دست همین بدعت گذاران و بنام دین پدید آمد و جنایات امروز وهابی ها، سلفی ها و تکفیری ها در سوریه و عراق نیز ادامه همین بدعت ها و تفاسیر افراطی و غیر مستند از آموزه های دینی است.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مراسم عزاداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری ایام محرم باید بر اساس آموزه های ائمه پس از امام حسین(ع) و با تدبر در سیره و سلوک آنان برگزار شود و با پرهیز از اعمالی خرافی چون قمه زنی، مانع از اسلام زدگی غیر مسلمانان و نیزسوء استفاده های دشمنان اسلام برای تبلیغ چهره ای غیر واقعه ای و مخدوش ازشیعه به اسم تروریسم و جنایت شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف نهضت عاشورا تصریح کرد: امام حسین(ع) و یارانش برای زنده نگهداشتن اصول و ارزش های دین قیام کردند پس نباید با اعمالی مستحب چون برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان تا نیمه های شب، موجب لطمه وارد شدن به اصول و واجبات دینی مردم مثل نماز صبح نشده و اسباب مزاحمت و نارضایتی آنان را فراهم کرد.

وی در ادامه افزود: از هیئت های عزاداری نیز انتظار می رود با رعایت مقررات اعلام شده در خصوص ساعات عزاداری و نیز برگزاری مراسم در مکان های تعیین شده از سوی سازمان ها و ارگان هایی چون نبروی انتظامی، دقت لازم را در زمان بندی برگزاری مراسم خود داشته باشند تا از ایجادمزاحمت و آزار و اذیت در ساعات شب برای شهروندان جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام عظیمی ریا و خودنمایی در مراسم سوگواری محرم را از دیگر آفات این مراسم برشمرد و گفت: نصب تصاویر بزرگ و بنر های تبلیغی مداحان و سوء استفاده از منبرهای عزاداری امام حسین(ع) برای مطرح کردن برخی افراد، با ماهیت این مراسم معنوی منافات دارد و نباید اعمالی خرافی چون حجله قاسم و اسب ذوالجناح و نظایر آن دست آویز برخی افراد برای سوء استفاده های مالی ازعزاداران و عاشقان حسینی شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری مسولان هیات های عزاداری برای ساماندهی این مراسم تاکید کرد: دستگاه و مراسم عزا و سوگواری حسینی نباید با مسایل خرافیآغشته شود بلکه باید با ترویج سنت ها و رسوم حسنه عزاداری ایام محرم نسبت به گسترش فرهنگ حسینی اقدام کنیم که همکاری و همراهی مسئولان و ریش سفیدان هیئات شاه حسین گوی می تواند تاثیر مهمی در این خصوص داشته باشد.


نوشته شده در   شنبه 11 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode