ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 آبان 1392     |     کد : 62007

احیای موقعیت استراتژیک استان آذربایجان‌شرقی‌

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم استاندار جدید موقعیت استراتژیک آذربایجان‌شرقی را که طی چند سال گذشته سیر نزولی داشته احیاء کند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم استاندار جدید موقعیت استراتژیک آذربایجان‌شرقی را که طی چند سال گذشته سیر نزولی داشته احیاء کند.
الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های تاثیرگذار کشور و حتی منطقه در حوزه‌های صنعتی، تجاری، اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی است که توجه ویژه برای بهره‌برداری از آنها را می‌طلبد.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام استان در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن از جمله خودروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع دفاعی، معدنی و ... گفت: آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های بالقوه است که با مدیریتی هوشمندانه و آگاه می‌توان آنها را بالفعل کرد.

دهقانی درباره موقعیت حوزه انتخابیه‌اش نیز گفت: در شهرستان ورزقان طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام مجموعه مس سونگون نیز باید مورد توجه و اقبال ویژه باشد تا شاهد رونق نه تنها اقتصاد شهرستان و استان بلکه کشور به واسطه بهره‌برداری از این طرح‌ها مهم معدنی باشیم.

دبیر کمسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: دولت اعتدال و امید طرح‌های نیمه تمام مس سونگون را بدون پیشرفتی از دولت دهم تحویل گرفت و هنوز هم اتفاق خاصی برای پیشرفت یا ادامه در این پروژه‌ها رخ نداده است.

وی گزینه انتخاب شده برای سکانداری آذربایجان‌شرقی از سوی دولت یازدهم را مناسب ارزیابی کرد و گفت: استاندار منتخب دولت با توجه به حضورش در رده‌های مختلف مسئولیتی و شناختی که از استان و موقعیت‌های آن دارد می‌تواند تحولات اساسی و بنیادین را در آذربایجان‌شرقی بوجود آورد.

آمادگی کامل برای همکاری با استاندار برای توسعه و پیشرفت استان

دهقانی بر حضور 16 ساله جبارزاده بر مسند نمایندگی نیز تاکید کرد و گفت: جبارزاده با این حوزه آشنایی کامل دارد و مطمئنا این آشنایی و شناخت به وجود آمدن زمینه تعامل بین نمایندگان مجلس و نماینده ارشد قوه مجریه در آذربایجان شرقی را محکم‌تر و زمینه ساز برای پیشرفت استان خواهد بود.

نماینده مجلس نهم حضور در مجلس را از مزیت‌های ویژه استاندار جدید آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و گفت: این تجربه باعث شده تا هم جبارزاده شناخت کافی از مردم استان و خواسته‌هایشان داشته باشد و هم مدیری مردمی محسوب شود تا مدیری امنیتی و پادگانی.

وی یادآور شد: نمایندگان استان آمادگی هرگونه همکاری با استاندار جدید برای پیشرفت و آبادانی آذربایجان شرقی را دارند.


نوشته شده در   جمعه 10 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode