ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 آبان 1392     |     کد : 61766

غديرخم سند حقانيت شيعه و مظلوميت علي(ع) است

مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت:واقعه غدير خم سندحقانيت شيعه و كربلا ومستند مظلوميت علي(ع) واهل بيت (ع)و شيعه مي باشد.

مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت:واقعه غدير خم سندحقانيت شيعه و كربلا ومستند مظلوميت علي(ع) واهل بيت (ع)و شيعه مي باشد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي،حجت الاسلام حميد عظيمي در گردهمايي فصلي و آموزشي روحانيون مستقر آذربايجان شرقي گفت: دهه ولايت و امامت فرصتي مناسب براي معرفي شيعه و اسلام ناب محمدي و نيز اشاعه شادي و نشاط در ميان مردم است و روحانيون بايد با تآسي جستن به انبيا و بويژه نبي مکرم اسلام، از اين فرصت مناسب بهترين بهره را براي تبليغ احکام و موازين شرعي ببرند.

وي با اشاره به نقش محوري روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: امام راحل و روحانيت کشور پرچمداران انقلاب اسلامي بودند و همين تاثير و محوريت دين و مرجعيت ديني دليل بي اثر شدن سياست هاي تجزيه گرانه غرب در ابتداي انقلاب شد ولي اين نقش روحانيت دليل طلب کاري از مردم نيست و کساني که در مسير تبليغ دين، جا پاي انبيا و امام راحل مي گذارند بايد اشاعه فرهنگ اسلام واقعي و شيعه و هدايت مردم را اجر و مزد خود بدانند.

مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي روحانيون را صف مقدم تبليغ دين دانست و افزود:وظيفه روحانيون مستقر تبليغ قرآن و معارف اهل بيت(ع) است و اگر مفاهيمي چون دعاي عرفه و يا حديث غدير وارد نظام و چرخه آموزشي کشور شود، بسياري از مشکلات امروز جامعه حل مي شوند که اين امر مستلزم نظام مند شدن آموزش معارف ديني و افزايش تعامل و حضور روحانيون در محل هايي چون مدارس است.

حجت الاسلام عظيمي با انتقاد از مقاومت برخي دولت هاي پيشين در برابر تبليغ احکام اسلامي از کانال آموزش و پرورش تصريح کرد: بر اساس تفاهم نامه اي که با آموزش و پرورش به امضا رسيده است، زمينه برگزاري گفتمان ديني در قالب مراسم فرهنگي در مدارس فراهم شده که انتظار داريم روحانيون مستقر نيز با استفاده از اين امکان و توسعه ارتباط با مدارس و آموزش ديني نسل جديد، نسبت به برپايي نهضت احکام ديني همت و مردم را درمورد آحکام دين آگاه کنند.

در اين گردهمايي روحانيون مستقر آذربايجان شرقي با شرکت در آزمون هاي ديني و تبادل نظرات و ديدگاه ها، نقاط ضعف و قوت و عملکرد خود را در امور تبليغي منطقه ماموريت خود ارزيابي کردند.


نوشته شده در   جمعه 3 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode