ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 مهر 1392     |     کد : 61501

ادامه سریال پرمخاطب و جذاب انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی

موضوع استانداری آذربایجان‌شرقی امروز هم در هیئت دولت مطرح نخواهد شد.

موضوع استانداری آذربایجان‌شرقی امروز هم در هیئت دولت مطرح نخواهد شد.
محمد اسماعیل سعیدی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: امروز هم موضوع سکانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه هیئت دولت مطرح نخواهد شد.

محمداسماعیل سعیدی در پاسخ به اینکه جلسه مجمع برای بررسی کاندیداهای این سمت تشکیل شد، اظهار کرد: این جلسه که قرار بود دیروز تشکیل شود برگزار نشد و امروز نمایندگان برای بررسی موضوع سکانداری استانداری آذربایجان‌شرقی گردهم خواهند آمد.

وی قبلا از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی برای بررسی گزینه‌های مطرح شده برای این سمت خبر داده بود.

به نظر می‌رسد با مطرح شدن گزینه‌های جدید که دیروز بر سر زبان‌ها افتاد این جلسه تشکیل نشده البته باید اذعان کرد که موضوع انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی به موضوع و سوژه‌ای برای محافل سیاسی تبدیل شده به طوری که هرکس به خود اجازه می‌دهد تا شخص خود را شایسته برای این سمت بداند و برای آن برنامه‌ریزی کند تا از این نمد کلاهی برای خود دوخته باشد و وقتی کلاه برایش خوشایند نبود دوباره سازش را کوک برای این سمت کند و این سریال همچنان این دور گردون با دوار تکراری ادامه‌دار باشد.

چیزی که در این میان به مذاق مردم آذربایجان‌شرقی خوش نیامده دو مورد عکس‌العمل است که اولی باعث نمود پیدا کردن مورد دومی است و آن تحرکاتی است که از طرف افراد خاص برای انتصاب خود و یا افراد مورد نظرشان به این سمت صورت می‌گیرد و این اقدامات هم باعث کند شدن رویه انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی می‌شود و از طرف دیگر عدم تعامل نمایندگان استان را در ایجاد تعامل و ارتباط دو سویه‌ای با دولت را آشکار می‌کند ارتباطی که همگی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای استان و کشور آن را ضروری می‌دانند.

با همه این اوصاف باید تاکید کرد که کند شدن این روند در وهله اول برای مردم و شهروندان تاثیرگذار خواهد بود و در گام‌های بعدی رشد و توسعه و روند حرکتی را در استان دچار اختلال خواهد کرد چرا که همگی به عین شاهد هستیم که انگیزه‌ای برای ادامه امور مربوطه در استان و نهادهای اجرایی و مدیریتی وجود ندارد و رسیدن به این جایگاه اثرات یاد شده را به دنبال خواهد داشت پس از تمام عزیزان هم در قوه مجریه و هم قوه مقننه تقاضا می‌شود تا عزم خود را برای رسیدن به نتیجه‌ای مشترک که بتواند روند توسعه استان را تسریع بخشد و برای استان و کشور مفید باشد و از شایستگی و قابلیت لازم برخوردار باشد و شایسته‌سالاری را در تخصص و قابلیت بدانند نه در ....

تاکنون چند‌ نفر از فیلتر نمایندگان و وزارت کشور برای کلیددار شدن آذربایجان‌شرقی گذشته‌اند که هر کدام به نحوی از جمله گرفتن حکمی در بدنه دولت از جمع کاندیداها خارج شده‌اند و اکنون با چراغ روشن در حال گشتن به دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی هستیم.

اگر استاندار بعدی عنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی را یدک می‌کشید شاید می‌شد از نحسی عدد سیزده سخن گفت و این ناکامی را به نام عدد 13 و نحسی آن نسبت داد. اما در شرایط کنونی اخبار خوشایندی از اردوگاه مدیران ارشد کشور و تصمیم‌گیرندگان اصلی این موضوع به گوش نمی‌رسد.

وزارت کشور و در رأس آن دولت یازدهم باید مصلحت مردم و استان را بر هر سهم‌خواهی ترجیح دهند و این خواسته مردم استان است که سریعاً با انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی صدای سوت قطار تحولات دولت یازدهم در این استان نیز شنیده شود.

مردم آذربایجان‌شرقی دو ماهی است که روزهای یکشنبه و چهارشنبه وقتی خورشید طلوع می‌کند همه گوش به زنگ هستند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد، اما این امر در هفته‌های گذشته با وجود قول‌‌های داده شده از سوی مسئولان تحقق نیافته و همچنان به هفته آینده موکول شده است، بطوریکه می‌رود روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای مردم آذربایجان به روزهای بیم و امید تبدیل شود.

خطه آذربایجان در تاریخ معاصر، بزرگانی چون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی را به خود دیده است و با آغاز دولت تدبیر و امید مردم آن همچنان منتظرند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.


نوشته شده در   يکشنبه 28 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode