ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 مهر 1392     |     کد : 60930

فانوس به‌دست درپی استاندار آذربایجان شرقی/ مهرعلیزاده در یک قدمی تبریز

این روزها حال و هوای آذربایجان‌شرقی به معنی واقعی «هر دم از این باغ بری می‌رسد است» و ما همچنان چراغ به دست دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی می‌گردیم.

دود سفید کی از دودکش کلبه هیئت دولت بیرون خواهد آمد
فانوس به‌دست درپی استاندار آذربایجان شرقی/ مهرعلیزاده در یک قدمی تبریز
این روزها حال و هوای آذربایجان‌شرقی به معنی واقعی «هر دم از این باغ بری می‌رسد است» و ما همچنان چراغ به دست دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی می‌گردیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در شرایطی که تنها دو ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حسن روحانی به عنوان کلیددار اداره کشور می‌گذرد، با این حال این دست و آن دست کردن‌های دولت برای انتخاب و معرفی استاندار آذربایجان‌شرقی و عدم اجماع بر سر گزینه‌ای واحد، به علامت سئوال بزرگی نزد افکار عمومی تبدیل شده به طوریکه این اطاله انتخاب کم کم نگرانی‌ها و زمزمه‌های سئوال گونه و تردیدسازی را در محافل رسمی و غیررسمی شهر و استان جاری و ساری می‌کند.

این در حالی است که طولانی شدن روند انتخاب استاندار با توجه به حساسیت‌ها و شرایط موجود و ارتباط آن با تکلیف بقاء یا تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که رویه رایج تغییر دولت‌ها در هر مقطعی است عملا می‌تواند زمینه را برای حاکمیت رکود در روند ارائه خدمات مناسب به مردم، بی‌انگیزگی احتمالی مدیران در معرض تغییر و نیز کندی در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مورد نظر در مسیر توسعه استان فراهم آورد که این امر خود زمینه‌ساز ایجاد مشکلات و چالش‌های بعدی می‌تواند قلمداد شود.

انتخاب و معرفی استاندار جدید آذربایجان‌شرقی در شرایطی همچنان در چنبره بلاتکلیفی و صف انتظار دولت قرار دارد که تاکنون و طی دو ماه گذشته نام‌های متعددی از سوی رسانه‌های گروهی، لابی‌های سیاسی، نمایندگان مجلس و حتی شهروندان عادی و عامی برای این پست حساس مطرح شده اما هیچ کدام از این نام‌ها که به نظر می‌رسد به رسم مألوف عالم سیاست بیشتر جنبه استفاده رسانه‌ای و به نوعی بازی با اسامی داشته، تاکنون راهی به کاخ استانداری آذربایجان شرقی و تحویل کلید مدیریت استان از استاندار دولت‌های نهم و دهم نیافته‌اند!!

به نظر می‌رسد طولانی شدن پروسه انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی، جز یک معنای پنهان نمی‌تواند در پی داشته باشد و آن، عدم توافق، تعامل و همسویی لابی دولتی مرکزنشین با لابی استانی در رسیدن به یک فرد و نام واحد است؛ اتفاقی که بی‌تردید و در صورت تداوم روند فرصت‌سوزی فعلی، تأثیر حداقلی خود را در جذب اعتبارات، امتیازات و تحمیل مصوبات مورد نیاز برای توسعه روزافزون استان در سال آتی بر جای خواهد گذاشت؛ سالی که فرصت‌های طلایی توسعه آن در همین سال 92 و در نخستین سال بودجه‌نویسی دولت یازدهم و با انتخاب و معرفی استانداری توانمند و هم‌سو با نمایندگان مجلس و دیگر مقامات ارشد استانی می‌تواند شکوفا شود.

مهر علیزاده گزینه اصلی استانداری آذربایجان‌شرقی

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: دیشب مهرعلیزاده به عنوان اصلی‌ترین گزینه وزارت کشور از سوی این وزارتخانه به مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی اعلام شد.

محمداسماعیل سعیدی در پاسخ به اینکه سایر گزینه‌ها منتفی شده است، اظهار کرد: خیر، 2 گزینه دیگر نیز مطرح است ولی از مهرعلیزاده به عنوان اصلی‌ترین گزینه یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سعی خواهد کرد نظر سایر نمایندگان استان را در این رابطه جویا شود، گفت: تا شنبه نظر مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی به وزارت کشور ارائه می‌شود.

سعیدی بار دیگر تاکید کرد که سعی خواهد کرد این قطار بالاخره سوت رسیدن به مقصد را بکشد و مسافر خود را پیاده کند.

وزارت کشور و در رأس آن دولت یازدهم باید مصلحت مردم و استان را بر هر سهم‌خواهی ترجیح دهند و این خواسته مردم استان است که سریعاً با انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی صدای سوت قطار تحولات دولت یازدهم در این استان نیز شنیده شود.

پروسه انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی اگر در روزهای آینده نتواند از بن‌بست خارج شود و این موضوع حساس به حالت فرسایشی و واکنشی، افکار عمومی را به خود مشغول دارد، زیان‌های مضاعفی را بر سر راه توسعه و آبادانی استان بر جای خواهد گذاشت که ممکن است یادآوری آن برای سال‌های بعد هم مایه تأسف همه آذربایجانی‌ها شود.

باید همچنان منتظر ماند و بر دودکش کلبه هیئت دولت «تدبیر و امید» چشم دوخت. باید ببینیم چه زمانی دود سفید «انتخاب نهایی» از آن بیرون خواهد آمد و سکه دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی به نام چه کسی ضرب خواهد شد.

با معرفی علی عبدالعلی‌زاده به عنوان مشاور وزارت کشور، هاشمی به عنوان استاندار تهران و پورحسینی به عنوان رئیس خصوصی‌سازی کشور از جمله گزینه‌های تصدی استاندار آذربایجان‌شرقی بودند که با حذف این گزینه‌ها حال مردم آذربایجان شرقی منتظر هستند ببینند دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی چه کسی خواهد بود.

خطه آذربایجان در تاریخ معاصر، بزرگانی چون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی را به خود دیده است و با آغاز دولت تدبیر و امید مردم آن همچنان منتظرند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.

احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان‌شرقی دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: اضافه خدمت به وی خورده و در حال گذراندن دوران اضافه خدمت است که باید به ایشان اشاره کرد که تاوان کم‌کاری مسئولان مربوطه در انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی را هم پرداخت می‌کند اگر خدمت کردن به این مردم تاوان داشته باشد.

البته گفته می‌شود بیگی مبنای برنامه‌ریزی خود را برای سکانداری آذربایجان شرقی مهر ماه قرار داده بود و حتی برنامه تحصیل در مقطع دکترا را در تهران برای خود چیده است که متاسفانه کشدار شدن این موضوع باعث اضافه خدمت وی شده است.


نوشته شده در   جمعه 19 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode