ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 مهر 1392     |     کد : 60752

جشنواره فیلم حوزه آبان ماه برگزار می‌شود

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری جشنواره فیلم حوزه در 7، 8 و 9 آبان ماه خبر داد.

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری جشنواره فیلم حوزه در 7، 8 و 9 آبان ماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی کمساری مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جمعی از مسئولان این مرکز پیش از ظهر دیروز در دیدار با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، با بیان این‌که پرداختن به هنر به عنوان یک راهبرد اساسی در تبلیغ، ترویج و تبیین حقایق شریعت مقدس است، گفت: هنر یک زبان تأثیرگذار و بین‌المللی در عرصه ترویج دین است.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی هنر بهترین وسیله برای ترویج و تبلیغ دین است و در این راه حوزه‌های علمیه گام‌های مؤثری را برداشته است.
حجت‌الاسلام کمساری با اشاره به ایجاد انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری در حوزه علمیه، گفت: انجمن شعر حوزه یکی از این انجمن‌ها است که تعدادی از شاعران حوزوی به کشور تاجیکستان اعزام شدند و برنامه‌های شعر خوانی آنها مورد توجه هنرمدان آن کشور قرار گرفت.
مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که جشنواره شعر حوزه در سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد، افزود: جشنواره عکس حوزه نیز برگزار شد که در آن 2 هزار عکس از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی طلاب از 28 استان کشور ارائه شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن خوشنویسی حوزه علمیه، گفت: آثار هنری طلاب خوشنویس حوزه علمیه در نمایشگاهی در تهران برپا شد که مورد توجه و استقبال قرار گرفت و برای نخستین بار بود که حوزه علمیه با این رویکرد در عرصه تبلیغ دین ورود پیدا کرد.
حجت‌الاسلام کمساری با بیان این‌که در انجمن خوشنویسی حوزه طرح چهل حدیث نویسی در دستور کار است، ابراز کرد: با این اقدام امیدواریم سنت حدیث نویسی را در میان خوشنویسان حوزه علمیه باب کنیم و جلد نخست این کار در دست چاپ است.
مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: انجمن داستان نویسی حوزه علمیه نیز در حال فعالیت است که تعالیم دینی را به زبان داستان‌های بلند و کوتاه عرضه می‌کند.
وی با بیان این‌که چهل کتاب ادبی، داستانی و رمان از سوی انجمن داستان نویسی حوزه در دست چاپ است، گفت: چهارده نثر ادبی از زندگی چهارده معصوم به قلم چهارده نویسنده ادبی حوزه برای نخستین بار عرضه شد که سی دی های صوتی آن نیز به زودی منتشر می‌شود.
حجت‌الاسلام کمساری با بیان این که جشنواره فیلم حوزه برای دومین بار 7، 8 و 9 آبان ماه برگزر می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته چهارصد اثر شامل فیلم کوتاه، مستند و فیلم نامه از سراسر کشور به این جشنوراه ارسال شد.
وی با اشاره به این‌که پانصد نفر از طلاب در این انجمن‌ها فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: انجمن مطالعاتی و پژوهشی مباحث نظری و فلسفه هنر نیز تأسیس شده است.
حجت‌الاسلام کمساری گفت: امیدواریم تولیدات ارائه شده در جشنواره فیلم حوزه چهره واقعی حوزه و روحانیت را نشان دهد و با هجمه‌های دشمنان که با میلیاردها دلار به تخریب چهره روحانیت و تشیع می‌پردازند، مقابله کند.


نوشته شده در   دوشنبه 15 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode