ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 مهر 1392     |     کد : 60590

داستان استانداری آذربایجان‌شرقی/ ضرب دوازدهمین استاندار به اسم چه کسی می‌خورد

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس درباره گزینه‌های اعلام شده برای استانداری آذربایجان شرقی گفت: مجمع نمایندگان استان خود گزینه‌هایی را به دولت پیشنهاد داده است.

گزینه مجمع نمایندگان به دولت پیشنهاد شده است
داستان استانداری آذربایجان‌شرقی/ ضرب دوازدهمین استاندار به اسم چه کسی می‌خورد
نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس درباره گزینه‌های اعلام شده برای استانداری آذربایجان شرقی گفت: مجمع نمایندگان استان خود گزینه‌هایی را به دولت پیشنهاد داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، نخستین اقدامی که دولت تدبیر و امید در نخستین روزکاری خود در معرفی اعضای کابینه داشت، برای همه جای بسی خوشحالی و امید بود؛ چرا که در همان آغازین روز کار این دولت رئیس جمهور اقدام به معرفی کابینه خود به مجلس شورای اسلامی کرد و این نوید آغاز طوفانی برای سروسامان دادن به اوضاع کشور بود.

آغازی که انتظار می‌رفت به تبع آن در انتخاب مدیران ارشد استان‌ها نیز شاهد این حرکت طوفانی باشیم! اما این موضوع چنین نشد و با وجود اینکه انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی جزو بحث‌های مطرح در نخستین روزهای جلسات هیئت دولت بود، بعد از گذشت حدود ۲ ماه به دلیل عدم تحقق این موضوع و عدم تعیین استاندار آذربایجان‌شرقی روند کاری دولت حداقل در این استان پلمب شده است.

غیر از تعیین استاندار آذربایجان‌شرقی اما در این مدت تنها چیزی که نقل محافل رسمی و غیررسمی و همچنین صحبت‌های مردم کوچه و بازار بوده و هست، انواع و اقسام لیست‌هایی است که اسامی افراد مختلف بومی و غیر بومی، متخصص و غیرمتخصص، حزبی و غیرحزبی در آنها گنجانده شده و روزی گفته می‌شود این یکی استاندار است و روز دیگر می گویند آن یکی انتخاب می‌شود!

گزینه‌های مطرح شده برای استانداری آذربایجان‌شرقی درست نیست

اما نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گزینه‌های مطرح برای استانداری این استان را تکذیب کرد.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در گفت‌وگویی با تکذیب اخبار و شایعات مطرح درخصوص گزینه‌های اعلام شده برای استانداری آذربایجان شرقی گفت: مجمع نمایندگان استان خود گزینه‌هایی را به دولت پیشنهاد داده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: به لحاظ ظرفیت‌های بالای این استان و مشکلاتی که در آذربایجان شرقی وجود دارد، می‌طلبد که استاندار این استان فردی با ویژگی‌هایی در سطح ملی، باسابقه خوب اجرایی، عمرانی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آذربایجان شرقی را از استان‌های مهم و تأثیرگذار کشور خواند و تأکید کرد: امیدواریم دولت هرچه سریع تر تکلیف مدیریت ارشد این استان را روشن کند.

به هر حال با حذف برخی گزینه‌های مطرح طی 2 ماه گذشته، حال مردم آذربایجان شرقی منتظر هستند تا ببینند که دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی چه کسی خواهد بود.

پروسه انتخاب استاندار آذربایجان شرقی اگر طی روزهای آینده نتواند از بن‌بست خارج شود و این موضوع حساس به حالت فرسایشی و واکنشی، افکار عمومی را به خود مشغول دارد، زیان‌های مضاعفی را بر سر راه توسعه و آبادانی استان بر جای خواهد گذاشت که ممکن است یادآوری آن برای سال‌های بعد هم مایه تاسف همه آذربایجانی‌ها شود.

باید همچنان منتظر ماند و بر دودکش کلبه هیئت دولت «تدبیر و امید» چشم دوخت. باید ببینیم چه زمانی دود سفید «انتخاب نهایی»، از آن بیرون خواهد آمد و سکه دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی به نام چه کسی ضرب خواهد شد.

با معرفی علی عبدالعلی‌زاده به عنوان مشاور وزارت عالی کشور، هاشمی استاندار تهران و پورحسینی رئیس خصوصی‌سازی کشور از جمله گزینه‌های تصدی استاندار آذربایجان شرقی بودند که با حذف این گزینه‌ها حال مردم آذربایجان شرقی منتظر هستند ببینند دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی چه کسی خواهد بود.

خطه آذربایجان در تاریخ معاصر، بزرگانی چون امیرکبیر، قائم مقام و مصدق را به خود دیده است و با آغاز دولت تدبیر و امید مردم آن همچنان منتظرند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.


نوشته شده در   جمعه 12 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode