ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 مهر 1392     |     کد : 60548

مشکل بانکی ایران خودرو آذربایجان رفع شده ‌است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل بانکی ایران خودروی آذربایجان حل شده و باید اقدامات لازم در این ارتباط را انجام دهند.

وزیر صنعت در گفت‌وگو با فارس:
مشکل بانکی ایران خودرو آذربایجان رفع شده ‌است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل بانکی ایران خودروی آذربایجان حل شده و باید اقدامات لازم در این ارتباط را انجام دهند.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز در پاسخ به این سئوال که ایران خودرو اعلام کرده تمایلی برای ادامه کار در ایران خودروی آذربایجان ندارد، اظهار کرد: در این رابطه اطلاعی ندارم اما این مجموعه بخش خصوصی است و آزاد هست در این موارد تصمیم‌گیری کند.

وی در رابطه با کارخانه ذوب و طرح‌های نیمه تمام مس سونگون نیز افزود: به زودی برای تسریع در طرح‌های نیمه تمام این مجموعه تصمیماتی گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده تکمیل طرح‌های نیمه تمام مس سونگون را داد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام مس سونگون تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مهر ماه 89 با حضور رئیس‌ جمهور وقت مجموعه‌ای تحت عنوان ایران خودروی آذربایجان در 30 کیلومتری تبریز کلنگ‌زنی شد و بعد از چهار ماه نیز آغاز به کار آزمایشی آن با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی کلید خورد مجموعه‌ای که در آن زمان عنوان شد این کارخانه با مشارکت 60 درصدی بخش خصوصی و 40 درصدی سهم دولتی گروه صنعتی ایران خودرو و با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 450 هزار متر مربع آغاز به کار کرده و قرار بود در فاز نخست این کارخانه خودروی سواری 206 و 207 با ظرفیت اسمی 200 هزار دستگاه را در سال تولید و روانه بازارهای مصرفی کند که تنها خودروی تولیدی 206 مدل صندوقدار این مجموعه نیز همزمان با افتتاح آزمایش آن به موزه این کارخانه رفت که با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد تنها تولید این مجموعه تولیدی نیز لقب خواهد گرفت.

اما بعد از گذشت دو سال از آغاز تولید آزمایشی این مجموعه نه تنها افتتاح رسمی آن صورت نگرفت و تنها پنج دستگاه و شاید هم کمتر از این تعداد محصول در این مجموعه عظیم تولید شد بلکه کل مجموعه تعطیل شده و کارکنان آن نیز سرگردان شدند.

شاید علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی که در این طرح صورت گرفته و آموزش بیش از 600 نفر با صرف هزینه قابل توجهی که حتی طی مقطعی سخنانی از اعزام نفراتی به فرانسه برای آموزش‌های لازم شنیده شد اثرات اجتماعی این تعطیلی مهمتر به نظر می‌آید چرا که براساس شنیده‌ها حداقل 500 نفر در این مجموعه در راه‌اندازی آزمایشی این کارخانه خودروسازی آغاز به فعالیت کردند که با خانه‌نشین شدن این افراد و در نتیجه بیکاری آنها لطمات جبران‌ناپذیری به خانواده‌های آنان تحمیل خواهد کرد.

اکنون بعد از گذشت چند سال ایران خودروی آذربایجان از ادامه کار در این مجموعه خودداری می‌کند و اعلام می‌کند تمایلی برای تکمیل این پروژه ندارد.


نوشته شده در   جمعه 12 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode