ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 11 مرداد 1403
پنجشنبه 11 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 مهر 1392     |     کد : 60211

هاشم زاده هریسی: تاثیرگذاری معنوی علمای عصر حاضر نسبت به علمای گذشته تاسف برانگیز است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای گذشته در تاثیرگذاری معنوی بر افراد بخصوص جوانان تاثیر ویژه ای داشتند اما ...

 خبرگزاری مهر: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای گذشته در تاثیرگذاری معنوی بر افراد بخصوص جوانان تاثیر ویژه ای داشتند اما متاسفانه علمای عصر حاضر در تاثیرگذاری معنوی اثر کم تری داشته و علت تفاوت آنها باید بررسی شود. به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله دکتر هاشم هاشم زاده هريسي امروز در حاشيه بازديد از موزه علما و مفاخر آذربايجان موزه علما را موزه نور دانست و گفت: موزه علما انسان را به سوي علم و ايمان و فضيلت دعوت مي کند و در اين موزه انسان در هر مطالعه و نگاهي به نکات آموزنده الهام بخش نويي دست مي يابد که توسعه و تکميل آن ضروري مي سازد.

وی ضمن تقدير از طراحان و مجريان ايجاد موزه علما و مفاخر افزود: علما وارثان پيامبران و ستارگان آسمان هدايتند و با نگاه به چهره هاي آنها انسان به سوي حقيقت و معنويت رهنمون مي شود چرا که چهره ها و تصاويرشان هم انسان را به سوي خدا دعوت مي کند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: علما و مفاخر آذربايجان داعيان صلح و صفا، محبت، علم و فضيلت و رحمت هستند و کسی که وارد موزه علما مي شود تاريخ مصور علمي و فقهي گذشته تبريز و آذربايجان در ذهنش تداعي مي شود و بر گذشته و گذشتگان درود مي فرستد و از وضعيت فعلي تاسف و تکان مي خورد و بي اختيار به بررسي اين دو تاريخ و تفاوت آنها وادار مي گردد.

هاشم زاده هریسی منشأ تفاوت بين علماى گذشته و حال را از الزامات ضروری دانست و ادامه داد: محققين بايستي در پيدا کردن اين دو تفاوت افتخارآميز و تاسف برانگيز تحقيق و پژوهش نموده و علل و عوامل آن را پيدا نمايند و مسئولين نيز به چاره جويي برخيزند.

وي با بيان اينکه در گذشته تاريخ آذربايجان، علما و عرفا و فقهاي بزرگي سراغ داريم كه منشاء آثار بسياري در عرصه انديشه و عمل بودند كه جامعه علمي امروز به شدت خود را مرهون تلاش خالصانه و بي وقفه گذشتگان و سلف صالح مي داند و اكنون نيز بر سر سفره علمي و معنوي آنان نشسته و ارتزاق مي كند.


نوشته شده در   شنبه 6 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode