ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392     |     کد : 59815

خانه ترانه سرایی در حوزه هنری آذربایجان شرقی افتتاح شد

برای نخستین بار خانه ترانه سرایی توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی افتتاح شد.به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی شامگاه دیروز در آیین افتتاح خانه ترانه سرایی در حوزه هنری استان گفت: هنر ترانه سرایی کم تر از یک دهه است که جای خالی اش در جامعه هنری احساس می شود.

 خبرگزاری مهر: برای نخستین بار خانه ترانه سرایی توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی افتتاح شد.به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی شامگاه دیروز در آیین افتتاح خانه ترانه سرایی در حوزه هنری استان گفت: هنر ترانه سرایی کم تر از یک دهه است که جای خالی اش در جامعه هنری احساس می شود.

وی افزود: هنر ترانه سرانی به جامعه مداحی و ادبیات عاشورایی نیز وارد شده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: متقاضی هنر ترانه در استان بسیار بالا بوده و حوزه هنری مرز بین این هنر ارزشی و هنرمندان است.

میلانی ادامه داد: هنرمندان باید تلاش کنند تا ترانه های هویتی به جامعه هنری ارایه دهند چرا که ترانه هایی که در عرصه بی هویتی خود را نشان دهد ماندگاری نخواهد داشت.

وی اصالت برای ماندگاری ترانه را در استان مهم دانست و گفت: اگر ترانه اصالت و ماندگار نباشد، پایه هایش سست شده و از بین می رود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی اضافه کرد: هنرمندانی که در این عرصه فعالیت می کنند باید الگوی هنر اصالتی باشند.

میلانی گفت: هنرمندان باید آسیب های اجتماعی را در شعرهای خود بگنجانند و مشکلاتی که در لایه های پنهان جامعه وجود دارد را در شعرهای خود مطرح کنند.

وی ادامه داد: احیای هویت ها از شاخصه های مهم حوزه هنری استان است و در حال حاضر بی هویتی که در مردم نسبت به کمک هم نوعان شکل گرفته باید از طریق شعر و ترانه سرایی مردم را به حمایت از هم نوعان دعوت کنیم.

میلانی به فعالیت هشت گروه ترانه سرایی زیر نظر حوزه هنری اشاره کرد و گفت: در بخش ترانه هشت گروه ترانه در استان به فعالیت می پردازند و هدف از فعالیت آنها ارائه آثار ارزشی با موضوعات دلنشین و نشاط آور اجتماعی می شود.


نوشته شده در   جمعه 29 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode